חוזה של יותר מ-30 מיליון דולר לנובה עם TSMC - המניה קופצת

בתוך כך נובה אישררה תחזיות לרבעון הרביעי של השנה ול-2015 כולה
גיא בן סימון | (3)
נושאים בכתבה נובה

נובה הישראלית הנסחרת בנאסד"ק (סימול: NVMI) דיווחה היום כי יצרן שבבים מוביל באסיה בחר את פתרונות המדידה של החברה עבור הליכי ייצור שבבים של 7 ננומטר ו-10 ננומטר. ל-Bizportal נודע כי מאחר ומדובר ביצרן שבבים FOUNDRY מוביל באסיה, ניתן להניח שמדובר ב-TSMC. על פי דיווחי החברה בעבר היא מכרה ללקוח הזה מעל 30 מיליון דולר, כך שאפשר להניח שטווח העסקה הוא הפעם בין 30 ל-40 מיליון דולר. המניה קופצת 4% בת"א.

השבבים של TSMC משמשים במכשירים של סמסונג, LG, אפל והיצרנים הגדולים. מדובר על המכשירים העתידיים המתקדמים והחדשים - לא בקיימים, אלא באלה שמפותחים ומיוצרים בימים אלה - הדור החדש.

בתוך כך, נובה אישררה את תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי: 41-37 מיליון דולר. התחזית לשנה כולה הן להכנסות של 149.5-145.5 מיליון דולר בשנת 2015.

דרור דויד, סמנכ"ל הכספים של נובה, אמר בשיחה עם Bizportal: "החלק המשמעותי מורכב משני דברים. מדובר ביצרן מרכזי הראשון בעולם שהולך להרחיב את הייצור בטכנולוגיה הזו. הוא כבר הודיע כי 70% מההשקעות שלו יופנו לטכנולוגיה זו. הזכייה הזו מעניקה לנו נתח שוק נוסף שכן הלקוח מרחיב את השימוש בטכנולוגיה של נובה גם מבחינת מיצוב בשוק וגם מבחינת הביזנס, מדובר בהרחבה משמעותית. המסר העיקרי הוא שברגע שהלקוחות הללו מחלטים על הספקים שלהם הם לא מחליפים אותם במהירות. ההרחבות המרכזיות של הלקוח יחלו ברבעון השני".

אפל צופה ירידה בהכנסות, אני מניח שהדבר משפיע עליכם בעקיפין.

"כאשר אפל מדברת על האטה בהכנסות מאיפונים היא מדברת על הדורות הישנים, הייצור של 7 ו-10 ננומטר מיועדת למכשירים החדשים"

אם כך, מדוע המניה דלת סחירות בת"א?

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נתי 02/02/2016 15:25
    הגב לתגובה זו
    ואם אלו יחליטו לא לקנות מ נובה זה סוף הדרך
  • 1.
    חברה מצויינת. מניה עם תשואות הכי טובות ב 5 שנים (ל"ת)
    מאיר 02/02/2016 12:40
    הגב לתגובה זו
  • כ 9% תשואה בשנה מאז 2009 (ל"ת)
    נתי 02/02/2016 15:25
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.