גב ים רשמה גידול של 8% בהכנסות - 98 מיליון שקל
חברת גב ים 0.25% , מקבוצת נכסים ובנין 1.9% , מסכמת את הרבעון השלישי של 2015 עם הכנסות מהשכרת מבנים של כ-98 מיליון שקל, זאת לעומת כ-91 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-8%. הגידול בסעיף זה נובע בעיקרו מאכלוס לראשונה של נכסים מניבים חדשים, אשר בנייתם הושלמה בתום שנת 2014. ה-NOI הסתכם ברבעון השלישי בכ-95 מיליון שקל, לעומת כ-88 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-8%.
ההכנסות מעליית שווי הוגן של נדל"ן להשקעה הסתכמו בכ-31 מיליון שקל, לעומת כ-25 מיליון שקל אשתקד. ברבעון השלישי של השנה כלל סעיף זה הכנסות בסך של כ-25 מיליון שקל בגין שערוך נכסים מניבים ובהקמה והיתרה נובעת משערוך כלל עתודות הקרקע שבבעלות החברה. ברבעון השני ערכה החברה שערוך של כלל נכסיה המניבים.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם ברבעון השלישי בכ-42 מיליון שקל, לעומת כ-39 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. ה-FFO ברבעון השלישי הסתכם ב-41 מיליון שקל, לעומת כ-28 מיליון שקל אשתקד.
רפי ביסקר, יו"ר דירקטוריון גב-ים אמר: "השנה משלימה גב-ים גידול של קרוב ל- 40% בהכנסות משכ"ד תוך חמש שנים ומגיעה לרמה שנתית של למעלה מ- 400 מיליון שקל. עם השלמת הפרויקטים הנמצאים כיום בשלבי ביצוע ותכנון יגדל היקף ההכנסות משכ"ד בעוד כ-7% והיקף הנכסים יגיע לכ- 880 אלף מ"ר".
- "אצלנו אין ירידת מחירים"; איך מצליחה גב ים להימנע מירידות במחירי המשרדים?
- גב ים: FFO בירידה של 6%, EBITDA יציב של 120 מיליון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים אמר: " החברה נמצאת כיום בפעילות ייזום אינטנסיבית ורחבת היקף באיזורי ביקוש, בהיקף של כ-100 אלף מ"ר נוספים, אשר עם השלמתם תעמוד מצבת הנכסים המניבים של החברה על כ-880 אלף מ"ר, אשר יניבו, עם אכלוסם המלא, כ-430 מליון שקל בשנה. מהלכי הייזום האינטנסיביים של החברה מהווים בסיס יציב ואיתן להמשך צמיחת החברה בשנים הקרובות".
בן נובו שלם מנהל מחלקת מחקר בית ההשקעות אפסילון: "גב ים דיווחה הבוקר על תוצאות מצוינות והציגה גידול במרבית הפרמטרים הפיננסים. הגידול בהכנסות נבע בעיקר מהשלמה של מספר פרויקטים חדשים. חשוב לציין שתנופת היזום עדיין נמצאת בעיצומה והחברה ממשיכה ליזום פרויקטים בהיקף של כ-100 אלף מ"ר שצפויים כבר בתקופה הקרובה להגדיל את הכנסותיה של החברה. לאור שיעורי ההיוון הגבוהים שלפיהם משוערכים נכסי החברה בדוחות והיזום בעל פוטנציאל רב, אנחנו ממליצים על מניית גב ים עם מחיר היעד של 134 שקל".

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
