פוטומדקס מאכזבת שוב: ההכנסות נפלו 10%, המניה צוללת בכ-10%

חברת הקוסמטיקה הציגה ברבעון שחלף מכירות של 52 מיליון דולר ורווח נקי מתואם זניח. בתגובה - המשקיעים מענישים את המניה שנופלת במסחר המוקדם בארה"ב
תומר קורנפלד | (5)

חברת פוטומדקס מתקשה לייצר ערך עבור המשקיעים והיום מדווחת החברה על תוצאות כספיות חלשות לרבעון השני של השנה. בתגובה: מניית החברה נופלת בכ-10% במסחר המוקדם בוול סטריט.

חברת פוטומדקס פועלת בתחום הקוסמטיקה כשהמוצר המרכזי שלה הינו מכשיר ה-No No אשר מיועד להסרת שיער. כמו כן, לפני מספר חודשים רכשה פוטומדקס פעילות בתחום הניתוחים להסרת העיניים אשר באו לידי ביטוי באופן חלקי במסגרת דוחות הרבעון הנוכחי.

את הרבעון השני של השנה סגרה פוטומדקס עם צניחה של 10% במכירות לרמה של 52.1 מיליון דולר. אנליסטים הסוקרים את החברה ציפו מפוטומדקס להציג ברבעון שחלף מכירות של 62 מיליון דולר.

בפוטומדקס מסבירים את החולשה בהפחתה משמעותית בפרסום בטלוויזיה האמריקנית. "החל מאמצע הרבעון, אחוזי הצפייה בטלוויזיה ירדו, העלות הנדרשת לחשיפה, במונחי הגעה ל-1,000 צופים, גדלה משמעותית וחברות השידור נתנו למותגים מובילים שטחי פרסום נותרים בחינם על מנת לעמוד ביעד אחוזי צפייה מינימלי כפי שהתחייבו מולם".

"כתוצאה מכך קטן זמן הפרסום השולי, נקבע מחיר גבוה יותר לחשיפה בפני צרכנים וההחזר על השקעה בפרסום לא עמד ביעדים שקבענו לעצמנו ועל כן צמצמנו את ההשקעה שלנו בפרסום".

בשורההתחתונה, הציגה פוטומדקס רווח נקי מתואם (Non-GAAP) של 130 אלף דולר, זאת לעומת רווח נקי מתואם של 11.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. מדובר ברווח של 1 סנט למניה אשר נמוך דרמטית מתחזית האנליסטים שציפו לרווח של 8 סנט למניה.

על פי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) מציגה החברה הפסד חשבונאי של 7.4 מיליון דולר, זאת לעומת רווח של 7.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. נכון לסוף חודש יוני בקופת המזומנים של החברה היו 36.7 מיליון דולר אך לחברה ישנו חוב בנקאי בהיקף של 86.3 מיליון דולר בעקבות רכישת הפעילות להסרת משקפיים באמצעות ניתוחי לייזר.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    רפאל 07/08/2014 22:50
    הגב לתגובה זו
    הרוויח עשרות מליונים ומסתכל על העובדים כאל משהו ברור מאליו , מרגיש שהוא עושה טובה לכל עובד שהוא מעסיק, אז מר רפאלי תגיד לפחות שלום כשאתה מגיע, לא מבקשים ממך יותר מזה
  • 3.
    דוד 07/08/2014 21:45
    הגב לתגובה זו
    נראה לי שהחברה מבצעת מהלך של מעבר ממכירה בערוצי קניות. לטיפול בלקוחות ברשת קליניקות.הרכישה של חב' נוספת תהווה סינרגיה לפעילות הקיימת. אם יצליח, אז ק.ד ירויח...
  • 2.
    ק.ד. 07/08/2014 18:27
    הגב לתגובה זו
    אני אבוד
  • 1.
    יוסי 07/08/2014 17:45
    הגב לתגובה זו
    חרא של חברה עם חרא של בנאדם שמוביל אותה...
  • דודי 07/08/2014 22:27
    הגב לתגובה זו
    עתיד החברה מאחוריה. המוצר העקרי שלה שמהווה 80% מההכנסות פותח לפני שנים מאז לא הוציאו שום מוצר מהותי חדש, הסתפקו בהחלפת צבעים ושמות לאותו מוצר. מאחר ומוצר יחיד מהווה את עיקר ההכנסות כל פגיעה בו גורמת לנפילה, כך היה לפני שנה שהמשווק היפני הפסיק לשווק את המוצר (פספוסל 10 מליון) וכך גם עכשיו. כמה פתטי ההסברים של המנכ"ל "אחוז צפיה ירד" , "עלות פרסום פר צפיה", מה הוא משרד פרסום? שיפתח מוצרים חדשים שיחליפו את זה שזמנו עבר.
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
ראיון

יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"

"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את 'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"

נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 0%   דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים. 

עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.


איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?

"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.

כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?

"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".

כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?

"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".

נקסט ויזן
צילום: יחצ

המניה של השנה כבר 4 שנים ברציפות - ומי הגופים שלא השקיעו בה?

הפניקס ומור השקעות נכנסו מאוד מוקדם להשקעה בנקסט ויז'ן; כלל ביטוח ומנורה נכנסו בהמשך אבל הן המחזיקות הגדולות; אנליסט, ילין לפידות ואלטשולר שחם - מתעלמות מהנייר; עוד הסבר לפערי התשואות השנה

ליאור דנקנר |

היא הנפיקה בשווי של 430 מיליון שקל. ניתחנו את ההנפקה ואמרנו - נראה זול. אם היא תגיע לתחזית שלה יש כאן הצפת ערך. זה היה לפני 4 שנים ואף אחד לא דמיין שהיא תעלה פי 40! :

נקסט ויז'ן היא מניית השנה כבר 3 שנים, חן גולן, היו"ר הוא מאנשי השנה של ביזפורטל 3 שנים ברציפות. אתמול החברה זכתה בהזמנת ענק של 77 מיליון דולר, המניה טסה ב-18% לשווי של 16.5 מיליארד שקל. הסיפור של נקסט ויז'ן הוא שילוב של תחום מנצח ולוהט - רחפנים וכטב"מים; יכולות ביצוע  טובות - וידאו יציב-עמיד וכנראה שהרבה מאוד חריצות ועבודה קשה. מאחורי המספרים המדהימים יש 130 עובדים חרוצים ויזמים שהצליחו טכנולוגית ומכנית להנדס מוצר פשוט טוב ואמין.


הפניקס ומור - השקיעו כבר בהתחלה

בשיחה אתמול עם גולן הוא דיבר על מוצר מוביל בעלות טובה וביכולת לדלוור. לדלוור-לדלוור-לדלוור, זה הסוד בגדילה של חברות. הלקוחות הגדולים שנמצאים כעת בגל של ביקושים לרחפנים וכטב"מים צריכים לדעת שהספק שלהם יודע לספק את הסחורה בכל מצב - גם עם משברים בשרשרת הייצור, גם עם עלייה במחירי המוצרים, גם עם בעיות במשלוחים. נקסט ויז'ן כבר חברה גדולה, עם כרית מזומנים גדולה, עם מלאי מספק, עם מספר ספקים לכל רכיב, עם פתרונות "לשעת חירום" והלקוחות בוטחים בה - לראיון המלא: יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק".    

מי שפחות מאמינים בה הם דווקא הגופים המוסדיים: אנליסט, ילין לפידות ואלטשולר שחם. אלו גופי אנליזה טובים, אבל הם לא היו במניה בתחילת הדרך וגם לא כעת. הם פספסו תשואה של אלפי אחוזים. מנגד, הפניקס ומור היו שם מההתחלה.

וצריך להבין - גוף מוסדי נבחן בהשקעות במניות ספציפיות. כל השאר לא באמת תלוי בניתוח שלו. ההבדלים בתשואות בין גופי ההשקעות נובעים מאלוקציה שונה במניות ואג"ח - אבל בסוף זה הימור כשמדובר על השקעות לטווח ארוך. אף אחד לא יודע באמת עם משקל של 62% במניות עדיף על 59%. אף אחד גם לא יודע אם תמהיל של 70% למניות בוול סטריט על פני 30% בת"א זה התמהיל הנכון. כלומר, האלוקצייה מלמעלה היא חשובה לתשואה, אבל זה עניין של גישה ואסטרטגיה שלא בשליטה. מה שכן בשליטה של הגוף המוסדי הוא המחקר ומציאת מניות כמו נקסט ויז'ן. כי אם הם משקיעים בה, זה מה שייתן להם את התשואה העודפת - את האלפא.