עניין טכני: המעו"ף היה "חייב" הבוקר 9 נק' - בגלל הקריסה הטכנית
ביום חמישי האחרון נפל המעו"ף ב-1.1%, זאת על רקע כניסתה של אופקו הלת' למדד במסלול המהיר (כלומר בתור המניה ה-26). בשוק לא היה ברור כמה מתוך כניסתה של אופקו כבר מתומחר אבל בסופו של יום התוצאה הייתה ברורה - המניה זינקה 10%, ומדד המעו"ף שנכנס לשלב הנעילה בירידה מינורית - סגר בקריסה של 1.1% לרמה של 1,257 נקודות.
בהסתכלות על השער הגלום של המעו"ף ביום חמישי, הסגירה (בשעה 17:35) הייתה ב-1,266 נקודות - כלומר 9 נקודות גבוה יותר מהמסחר הרציף שננעל בשעה 17:30. המשמעות, עוד לפני המומנטום החיובי שמנשב מכיוון וול סטריט שסגרה ביום שישי בעליות של קרוב ל-1%, המעו"ף צריך לתקן 0.7% (כלומר 9 נקודות) כלפי מעלה - זאת לפי המסחר באופציות (השער הגלום) של יום חמישי האחרון.
והנה הבוקר, השער הגלום של המעו"ף (זה שנקבע מתוך המסחר באופציות) נפתח ברמה של 1,272 נקודות - עלייה של 1.1% (ש-0.7% מתוכה מוסברת באותו עניין טכני שציינו) וכעת כבר עולה ל-1,273 נקודות.
נציין כי מחזור המסחר ביום ה' היה חריג מאוד והסתכם ב-3.1 מיליארד שקלים. אופקו ריכזה מחזור של 788 מיליון שקלים. מניות רבות במדד סגרו בירידות חדות, זאת לאחר שנכנסו לשלב הנעילה ביציבות ואף בעליות. אותן מניות צפויות לתקן היום באופן משמעותי.
כך נראה מדד המעו"ף ביום חמישי בתוך יומי (שימו לב לקריסה בנעילה)
- 9.yuval743 06/10/2013 20:17הגב לתגובה זוסמוך עלינו ,אנו לא עד כדי כך טיפשים.
- 8.לא לגעת בדסקש,בבילון תיקון לנפילות והמשך נפילה ולא ד.רכ (ל"ת)אביהו 06/10/2013 13:28הגב לתגובה זו
- 7.כגן 06/10/2013 09:48הגב לתגובה זוראיתי הרבה שטויות שכלכלנים כתבו ועשו בחייהם! "עניין דרמטי וחייב" טרם ניתקלתי! (יש לי נסיון של 55 שנה בכלכלה!) מה שכתבת, לא יאה ולא מכובד!
- 6.כל אלה שהמליצו לא לגעת בדלק רכב,בבילון ועוד צדקו ב 150 (ל"ת)ליאור 06/10/2013 09:42הגב לתגובה זו
- 5.עדיין להתרחק מדיסק"ש,אינטרנט זהב,בי קום,בזק,ודלק רכב. (ל"ת)שרון 06/10/2013 09:34הגב לתגובה זו
- 4.איך אף אחד לא ראה יש 26 מניות במדד 25-חח רק בישראל (ל"ת)רמי 06/10/2013 08:23הגב לתגובה זו
- 3.מזהיר אתכם מבבילון,דלק רכב,וקבוצת בזק. רק בנקים וכיל (ל"ת)אבי 06/10/2013 08:21הגב לתגובה זו
- 2.ועוד כמה כמו בבילון ,ואינסולין (ל"ת)רון 06/10/2013 08:18הגב לתגובה זו
- 1.לא הכל יעלה,בנקים וכיל כן,בזק ובנות לא!,וכך לא דלק רכב, (ל"ת)רון 06/10/2013 08:18הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
