מנכ"ל בבילון: "עד סוף השנה לא יהיה שותף 1 עם יותר מ-40% מההכנסות"

אלון כרמלי בכנס השנתי של אופנהיימר: "ב-2012 מעל 80% מההכנסות שלנו הגיעו מיוזרים ששלחנו לגוגל. בפועל עוברים דרכנו כ- 1% מכלל החיפושים באינטרנט
יעל גרונטמן | (4)

חברת בבילון עמדה בתקופה האחרונה במרכז תשומת הלב של המשקיעים בישראל, לאחר שאלון כרמלי, מנכ"ל בבילון, הודיע ביום פירסום הדוחות על עזיבתו לאחר 11 שנים בחברה. בנוסף, השינויים האסטרטגיים שעברו על החברה מתחילת השנה נותנים את אותותיהם, וכך גם ההנפקה בנאסד"ק שאינה יוצאת בינתיים לפועל.

היום, בכנס השנתי של אופנהיימר הציג המנכ"ל שיפרוש בקרוב, אלון כרמלי את האסטרטגיה העסקית של החברה ואמר: "בבילון עברה ממודל הכנסות באמצעות פרסום, יותר מאשר הכנסות מצרכנים, ולמעשה הפכה משנת 2007 לתוכנה חינמית, וכך הגדילה את הכנסותיה מכ- 12 מיליון דולר לכ- 180 מיליון דולר".

לדבריו, "כיום בבילון נותנת מענה עסקי למאות חברות תוכנה ואפליקציות והיתרון היחסי שלנו הוא בתחום הבינה העסקית (BI). בפועל עוברים דרכנו כ- 1% מכלל החיפושים באינטרנט".

כרמלי מציין עוד כי בבילון יודעת כיום להעניק שירותי מסחריים לכל אפליקציה שיש לה ביקוש. כמו כן הוא אומר "יש לנו שותפי מוניטיזציה כמו גוגל ופייסבוק שאליהם אנחנו מעבירים נפח פעילות. ב-2012 מעל 80% מההכנסות שלנו הגיעו מיוזרים ששלחנו לגוגל. לכן, החלטנו שנכון לנו לפזר, גם אם זה על חשבון צמיחה".

נזכיר כי בסוף חודש אפריל פירסמה בבילון את דוחות הרבעון הראשון, כאשר הנתון המעניין ביותר בדו"חות היה חלקה של גוגל כמקור הכנסות עבור בבילון. בשנת 2012 חלקה של גוגל עמד על לא פחות מ-83%, כלומר תלות כמעט מוחלטת, ואילו ברבעון הראשון של 2013 חלקה של גוגל ירד דרמטית ל-66% בלבד מההכנסות. עתה מצהיר המנכ"ל על היעד לסוף השנה. צפו בדוחות בבילון

אפליה מתקנת

לדברי כרמלי "כיום אנחנו משקיעים באפליה מתקנת במערכות האלטרנטיביות לגוגל, גם אם זה במחיר של user value יותר נמוך, כדי להגיע למצב שעד סוף השנה לא יהיה לנו שותף אחד שמגיעים ממנו יותר מ- 40% מההכנסות.

התעשיה שהתפתחה סביב מנועי החיפוש היא קשה לניתוח, כי גוגל היא 65% מהתעשייה, ויש בו קרב אדירים על נתח השוק. שחקנים נוספים כמו יאהו הולכים ותופסים תאוצה. זה תהליך דומה למה שקרה לאקספלורר, שהיה בעבר 90% מהשוק וכיום הוא רק 20% מהשוק".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אז איפה נמצא היעד לשנה הקרובה? (ל"ת)
    בבילון 12/05/2013 17:04
    הגב לתגובה זו
  • היעד להערכתי 1890 (ל"ת)
    יעלי 12/05/2013 17:44
    הגב לתגובה זו
  • אליהוו 13/05/2013 13:50
    לפי מכפיל 9 שנחשב זול מאוד.
  • 1.
    למשקיעים המאמינים (ל"ת)
    בבילון בהצלחה 12/05/2013 15:07
    הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.