הצניחה בשופרסל לא הותירה ברירה - דסק"ש בוחנת הפחתת השווי בספרים
הפחתות השווי בקבוצת IDB נמשכות. היום דיווחה דיסקונט השקעות כי היא צפויה לבצע הפחתה בשווי של חברת שופרסל, זאת כחלק מהיערכותה לפרסום הדוחות הכספיים לשנת 2011.
הפחתת השווי נובעת מהתמשכות הפער השלילי בין שווי השוק של השקעתה של החברה בשופרסל לבין ערכה בספרי דיסקונט השקעות. הערכות השווי מתבצעת על ידי מעריך שווי בלתי תלוי. חברת שופרסל, רשת הקמעונאות הגדולה בישראל נמצאת בשליטתה של חברת דיסקונט השקעות בשיעור של 46%.
נזכיר כי בתחילת 2010, רשמה דיסקונט השקעות רווח הון עצום של 1.2 מיליארד שקל, זאת כחלק מעסקה לרכישת 8.3% ממניות רשת הקמעונאות באמצעות הצעת הרכש. רווח הון העצום סייע לדסק"ש לחלק דיבידנדים גדולים בשנה זו בשל הרווחים החשבונאיים.
המחיקה הנוכחית צפויה לבוא לידי ביטוי ברישום הפסד בתוצאות הרבעון הרביעי של השנה. המחיקה מצטרפת להפחתות נוספות שביצעה הקבוצה בשנה החולפת כשהמרכזית שבהן הייתה הפחתה של שווי הקרקע בלאס ווגאס, וירידת שווי ההשקעה של הקבוצה בבנק קרדיט סוויס.
נכון לסוף ספטמבר רשומה חברת שופרסל בספרי דסק"ש לפי שווי של 2.08 מיליארד שקל. שווי השוק של ההחזקה של דסק"ש במניות כור בהתאם למחיר השוק הסתכם בכ-1.42 מיליארד שקל. המשמעות היא שדסק"ש עשויה לבצע הפחתה בשווי של שופרסל בהיקף של עד 660 מיליון שקל.
השנה החולפת הייתה לא פשוטה עבור מניית שופרסל, שאיבדה כ-30% מערכה. הירידה באה על רקע המחאה החברתית אשר גרמה לרשת הקמעונאות להגביר את המבצעים בחנויות, דבר אשר שחק את הרווחים של החברה.
מידרוג בוחנת את הדירוג
בתוך כך, המיזוג המתגבש בקבוצת IDB בין דיסקונט השקעות לבין חברת הבת כור גרם לסוכנות הדירוג מידרוג לבחון את ההשלכות של העסקה על דירוג החוב של החברות.
דירוג החוב של חברת דסק"ש עומד היום על A1 עם אופק שלילי. סך החוב המדורג מסתכם ב-5.4 מיליארד שקל. מנגד, דירוג החוב של חברת כור נמוך בדרגה אחת (A2) והוא עם אופק יציב. סך הדירוג מסתכם ב-2.05 מיליארד שקל.
במסגרת המיזוג המתגבש עשויה דסק"ש לרכוש את החזקות הציבור בחברת כור, בהתאם למחיר אשר ייקבע על פי הערכת שווי לחברה. בקבוצת IDB העריכו כי המיזוג בין שתי החברות יושלם עד סוף הרבעון השני של שנת 2012.
- 3.משקיע 20/02/2012 11:58הגב לתגובה זומישהו יכול להסביר מה המהלך הזה יעשה למניה החבוטה של שופרסל?
- 2.נילי 20/02/2012 11:12הגב לתגובה זווהבונוסים לבכירים. כך יהיה לכם ברכה בהכנסות ויהיה לכם גם מה להציג במאזנים בתור הרווחים . מספיק עם השחיתותיות !
- 1.לא נורא נשר תפצה במחירי המלט המופרזים (ל"ת)צחי 20/02/2012 10:15הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם
אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהיום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך
תזכורת: מינואר המסחר בבורסה בת"א יהיה משני עד שישי - הנה שעות המסחר, מה השינוי זה אמור לעשות ולמה הוא עלול דווקא להזיק?
המניות הדואליות חוזרות עם עלייה קטנה - 0.1% אחרי שוול סטריט ננעלה אמש בירידות - נעילה שלילית בוול-סטריט; מארוול נפלה ב-7%, פרמאונט זינקה ב-9%. מניית נייס 0% תעלה ב-1.7%, טבע 0% ב-0.7%.. הנה הרשימה של הגדולות (הקליקו לקבל את כל הרשימה):
החוזים על המדדים העיקריים בוול סטריט סביב האפס. אסיה בירידות בהמשך למגמה בוול סטריט. לכאורה אמורה להיות פתיחה מגומגמת בשוק המקומי, אבל הסנטימנט החיובי כאן חזק.
- ארית זינקה 8.7%, פוםוום 14%; ת"א ביטוח זינק 2.5% - נעילה ירוקה בתל אביב
- ארית נפלה 20%, טבע זינקה 3%, המדדים שברו שיאים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד פחות מחודש אנחנו עוברים לימי מסחר בשישי, במקום ביום ראשון. הנהלת הבורסה רוצה להיות "ככל העמים", רק לא ברור מה ייתן לה מסחר דליל ביום שישי, ולמה היא מוותרת על היום הכי חשוב בשבוע בעיניים גלובליות - יום ראשון שבו הבורסה המקומית היא היחידה שפתוחה. במקום לנצל את היתרון האדיר הזה, הבורסה מבטלת אותו.
