באפ חתמה עם מותגים מובילים על עסקאות בהיקף של עד 900 אלף דולר
מתחילת 2025 נחתמו חוזים לפרסום במשחקים בפלטפורמת ה-PC של החברה בהיקף כולל של עד 3.9 מיליון דולר • ב-2024 הסתכמו ההכנסות הישירות מהערוץ בכ-3.5 מיליון דולר • החברה ממשיכה להשקיע ביכולות הפקה פנימיות והתאמות טכנולוגיות מתקדמות
באפ טכנו באפ טכנו 2.88% , הפועלת בתחום הקמפיינים הפרסומיים במשחקים, הודיעה השבוע על שורת התקשרויות חדשות עם מותגים בינלאומיים – בהם LEGO, Wendy’s, Universal Studios, Doritos ו-Amazon Prime – בהיקף כולל של כ-0.7 עד 0.9 מיליון דולר. חלק מההסכמים כוללים רכיבים מותני ביצועים ורכיבים משתנים נוספים, ויצטרפו להכנסות החברה עם השלמת הקמפיינים בפועל.
מדובר בהמשך ישיר למגמת צמיחה בפעילות הקמפיינים הישירים בפלטפורמת ה-PC של החברה, שהפכה לאחד מערוצי ההכנסות המרכזיים בשנה החולפת. לפי הדיווח, מתחילת 2025 ועד כה נחתמו עסקאות נוספות בתחום זה בסכום כולל של כ-3.5 עד 3.9 מיליון דולר – מרביתן לביצוע עוד השנה. לשם השוואה, בשנת 2024 כולה הסתכמו ההכנסות מהקמפיינים הישירים ב-3.5 מיליון דולר, מתוכן כ-2.4 מיליון דולר מהצגת קמפיינים בפועל, וכ-1.1 מיליון דולר משירותים משלימים שהעניקה החברה (כגון תכנון, הפקה וניתוח ביצועים).
הפעילות נעשית בתוך משחקים בפלטפורמת ה-PC, ככל הנראה במודל של פרסום “in-game” – כלומר שילוב של תוכן פרסומי בתוך סביבות משחק חיות. תחום זה זוכה בשנים האחרונות לעניין הולך וגובר מצד מותגים עולמיים, שמחפשים דרכים חדשות להגיע לדור הצעיר – במיוחד בזירות שבהן הפרסום המסורתי מאבד רלוונטיות.
בחברה מדווחים על שדרוג מתמשך של היכולות הטכנולוגיות שלה, המאפשרות כיום הפעלה סימולטנית של קמפיינים מרובים באותו משחק ובאותה טריטוריה, תוך התאמה אישית לפי שפה, מיקום וצרכים מסחריים. כמו כן, מרבית ההפקות נעשות כיום בתוך הסטודיו הפנימי של החברה, לרבות קריאייטיב, ביצוע בפועל ואנליזה של נתוני הביצועים.
- באפ: חוזים חדשים בערוץ הגיימינג והיערכות להשקת פעילות המובייל
- מנכ"ל באפ: "אני דוללתי הכי הרבה בגיוס, אבל זו טובת החברה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העובדה שמותגים כמו LEGO ו-Amazon Prime בוחרים להמשיך לפרסם דרך החברה – בחלק מהמקרים כלקוחות חוזרים – עשויה להעיד על שביעות רצון גבוהה מהתוצאות, ועל התבססותה של החברה כספקית מובילה בתחום הפרסום בתוך משחקים. אם מגמת ההתקשרויות תימשך בקצב הנוכחי, שנת 2025 צפויה להירשם כשנה חזקה במיוחד מבחינת הכנסות החברה מהערוץ הזה.
באפ טכנו: תמונת מצב
לצד ההתפתחויות העסקיות, הדו”חות הכספיים של באפ טכנולוגיות משקפים תמונה מעורבת – מחד, מגמת צמיחה בהכנסות ומאידך, אתגר מתמשך בדרך לרווחיות. הכנסות החברה לשנת 2024 הסתכמו בכ-7 מיליון דולר – עלייה של כ-10% לעומת 2023 – בעיקר הודות לגידול בהיקף הקמפיינים הפרסומיים עם מותגים בינלאומיים כמו נייקי ו-Universal Studios, והרחבת הפעילות עם מפתחי משחקים.
למרות העלייה בהכנסות, באפ עדיין סובלת מהפסד תפעולי – אם כי קטן מהעבר: כ-2.6 מיליון דולר ב-2024 לעומת 2.8 מיליון דולר בשנה שקדמה לה. את הצמצום בהפסד מייחסת החברה לייעול תפעולי ולשיפור בשולי הרווח בקמפיינים. תחום זה הפך לאבן שואבת בפעילותה, עם צמיחה של 37% בהכנסות ל-3.5 מיליון דולר בשנה האחרונה, והתחייבויות עתידיות נוספות של כ-4.1 מיליון דולר לביצוע במהלך 2025 – חלקן במסגרת שיתוף פעולה אסטרטגי עם פלטפורמת Overwolf.
- קרור מוכרת את תפוגן ב-507 מיליון שקל
- אופל בלאנס השלימה רכישה של 70% מחברת DOI בכ-5 מיליון שקל
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- רמז עבה לסיום העליות בבורסה
עם זאת, החברה נשענת במידה רבה על תחום הקמפיינים – שמהווים כבר כמחצית מהכנסותיה – מה שמעמיד אותה בסיכון מסוים לתנודתיות בשוק הפרסום הגיימינג. לצד זאת, החברה פועלת לחיזוק איתנותה הפיננסית: במרץ 2025 גייסה 10.1 מיליון שקל בהנפקה פרטית, והשלימה קבלת מסגרת אשראי של 2 מיליון דולר מבנק מסחרי באוגוסט 2024.
שווי השוק של החברה עומד נכון ליוני 2025 על כ-64.6 מיליון שקל, עם מחיר מניה סביב 1,999 אג׳ – לאחר שנה תנודתית במיוחד, שהתאפיינה בטווח מסחר רחב בין 733 אג׳ ל-2,402 אג׳ למניה. הרווח למניה עדיין שלילי - הפסד של 3.80 שקל למניה, והחברה נסחרת כיום ללא מכפיל רווח.
בסך הכול, באפ טכנולוגיות ממוצבת על מסלול צמיחה מואץ בתחום גובה-קצב כמו פרסום בגיימינג, אך הדרך לאיזון פיננסי ולרווחיות עקבית עודנה רצופת אתגרים – ובראשם התלות הגבוהה בהכנסות מסוג קמפיינים והצורך להראות ביסוס פיננסי לאורך זמן.
מנית באפ טכנו ירדה החודש בכ-3.4% ומתחילת השנה עלתה המניה בכ-58%. ב-12 החודשים האחרונים ירדה המניה בכ-11%. שווי השוק של החברה עומד על כ-66 מיליון שקל ולחברה אין מכפיל רווח מאחר והיא עדיי הפסדית.

רמז עבה לסיום העליות בבורסה
האם השוק כבר מגלם את עסקת החטופים והסכם הפסקת האש? מה קורה כעת במסחר שעשוי להעיד על אדי הדלק האחרונים לעליות?
השוק מתומחר גבוה. לא מאוד יקר, אבל הבורסה שלנו במכפיל רווח מייצג גבוה ממכפילי הרווח של חלק גדול ממדינות אירופה. השוק שלנו גבוה כי יש עדר גדול ואינטרסים גדולים של מובילי העדר שמניעים ומתדלקים את העליות. עדר זו תופעה פסיכולוגית מסוכנת. מגלים את הסיכון רק בירידות. בזמן של עליות זה win-win וכולם דוהרים מאושרים. לא תמצאו עכשיו מנהל השקעות בכיר שלא יגיד לתקשורת כמה הוא אופטימי. אולי בודדים יעידו שצריך גם להיזהר, וזה בדיוק הזמן להיזהר. הרחבה חשובה - למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כך
גופים מוסדיים, חשוב להזכיר, הם לא אנשים שמשקיעים את הכסף הפרטי שלהם. ההפסדים ככל שיהיו לא משפיעים עליהם. זה הכסף שלכם, הם מנהלים לכם את הכסף בתמורה לדמי ניהול (גבוהים בממוצע בכ-60%-80% מדמי הניהול בארה"ב). הם רוצים כמה שיותר כסף וכמה שיותר עליות כי דמי הניהול יגדלו, ואז השכר והבונוסים שלהם יעלו. וככה השוק המקומי פשוט טס בשנה האחרונה על רקע סנטימנט חיובי, הצלחות ישראליות בחזיתות השונות ותקווה.
התקווה היא הדבר הכי חשוב. אנחנו מקווים, מייחלים, רוצים בהחזרת החטופים וסיום המלחמה, וכשזה מתקרב אנחנו מתמלאים באופטימיות. כל פעם מחדש כשהחלו שיחות השוק עלה. האופטימיות יוצרת מצב רוח טוב, צריכה מכל הבחינות - גם צריכה של מניות כשלזה מצטרפת האופטימיות של הכלכלה ושל היום שאחרי עם שלום במזרח התיכון וזה בהחלט תרחיש אפשרי.
כל פעם מחדש נשברו שיאים בבורסה המקומית שלנו. כאשר היו תקוות הבורסה עלתה. כאשר התקווה התמוססה, חששו לצאת מהשוק כי הרי בסוף ננצח, בסוף יחזרו החטופים. אבל כאשר יקרה הדבר האמיתי יכול להיות שזה יהיה דווקא הסימן להיפוך המגמה. למה נקווה אז? מה יהיה ביום שאחרי? האם לא נתבוסס במלחמה הפנימית, בבחירות, במשברים פנימיים ובמחלוקות? זוכרים מה היה לפני 7 באוקטובר? זוכרים את ההפגנות והמחאות והמלחמה הפנימית בין שני חלקי העם?
- שבוע הבא בבורסה: מניות השבבים יזנקו
- "קנה בשמועה ומכור בידיעה" - האם עסקה בעזה תפיל את הבורסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יכול להיות שהשמחה, הסנטימנט החיובי, הצהלות יהיו כאלו שיהיה דלק להמשך העליות בשוק. אין ספק לאף אחד שאירוע כזה הוא הרבה מעבר לכל אירוע כלכלי רגיל, אירוע פוליטי. אין גם ספק שמצב רוח משפיע על הכלכלה ועל הבורסה באופן מאוד חזק. אבל מה יקרה כשנחזור לשגרה. אם תהיה תקווה - תקווה לשלום אזורי, תקווה לשגשוג כלכלי מרשים, הכלכלה והבורסה צפויות לשגשג. אבל בהינתן כל התרחישים, יכול להיות שביום שאחרי אנחנו נפעל לפי - "קנה בשמועות - מכור בידיעה". ביום שאחרי נביט קדימה וניזכר איך נראתה ישראל בשגרה - מלחמה על בחירת השופטים לעליון, מלחמה בין שופטי עליון לשר מפשטים, הפגנות ומחאות. הלוואי שלא נחזור לזה, למדנו לקח גדול על החשיבות באחדות. אבל, משקיעים צריכים להפנים שיש סיכונים.

קרור מוכרת את תפוגן ב-507 מיליון שקל
החברה תמכור את אחזקותיה בתפוגן לקרן גרין לנטרן תמורת 207 מיליון שקל, העסקה משקפת שווי של כ־507 מיליון שקל ליצרנית הצ’יפס הקפוא וצפויה להניב לקרור רווח הון של כ־192 מיליון שקל לפני מס
קרור אחזקות קרור 1.82% חתמה על הסכם למכירת מלוא אחזקותיה בתעשיות תפוגן, יצרנית הצ'יפס הקפוא, תמורת 507 מיליון שקל. העסקה נחתמה עם תאגיד בשליטת קרן ההשקעות גרין לנטרן של ריצ'י האנטר. קרור מחזיקה כ-37.7% מהון המניות של תפוגן, וחלקה בתמורה מסתכם ל-207 מיליון שקל.
התמורה תשולם בשני שלבים. 400 מיליון שקל ישולמו במועד השלמת העסקה, כאשר חלקה של קרור מהתשלום הזה עומד על 163 מיליון שקל. 107 מיליון שקל נוספים ישולמו בתום שנה ממועד ההשלמה, כאשר חלקה של קרור מהתשלום הנדחה הוא 43.7 מיליון שקל. לצורך הבטחת התשלום הנדחה, ירשם לטובת המוכרות שעבוד קבוע שני על כלל המניות המונפקות בתפוגן לפי חלקן היחסי. המועד האחרון להשלמת ההסכם נקבע ל-31 בדצמבר 2025. אם עד למועד זה התקבלו כל אישורי הצדדים השלישיים הנדרשים אך טרם נתקבל אישור הממונה על התחרות, המועד האחרון להשלמה יוארך באופן אוטומטי ל-31 במרץ 2026. ככל שמועד ההשלמה יחול לאחר תום 2025, לסכום התמורה יתווסף 150,000 שקל לכל יום, כאשר חלקה של קרור מהתוספת הזאת יעמוד על 61,280 שקל ליום.
כתוצאה מהמכירה, צפויה קרור לרשום רווח הון בסך של כ-192 מיליון שקל לפני מס, ומס בסכום של כ-34 מיליון שקל. הרווחים צפויים להיזקף בדוחותיה הכספיים של החברה ברבעון שבו יתקיים מועד ההשלמה. זה רווח משמעותי עבור קרור, שמגיע לאחר שנים של החזקה בחברה.
תפוגן היא יצרנית מוצרי תפוחי אדמה קפואים, בעיקר צ'יפס. בשנת 2024 החברה רשמה מחזור הכנסות של 321 מיליון שקל ורווח נקי של כ-37.4 מיליון שקל. החברה מעסיקה כ-150 עובדים. המכירה משקפת את הערכת השווי של השוק לחברות מזון ייצור, והעובדה שקרור מצליחה לממש רווח משמעותי מההשקעה שלה. לפני מספר שנים שקלה קרור להנפיק את תפוגן לציבור, אך העסקה לא יצאה לפועל. כעת, במקום הנפקה, החברה בחרה במכירה ישירה לקרן השקעות.