
באפ חתמה עם מותגים מובילים על עסקאות בהיקף של עד 900 אלף דולר
מתחילת 2025 נחתמו חוזים לפרסום במשחקים בפלטפורמת ה-PC של החברה בהיקף כולל של עד 3.9 מיליון דולר • ב-2024 הסתכמו ההכנסות הישירות מהערוץ בכ-3.5 מיליון דולר • החברה ממשיכה להשקיע ביכולות הפקה פנימיות והתאמות טכנולוגיות מתקדמות
באפ טכנו באפ טכנו 0.1% , הפועלת בתחום הקמפיינים הפרסומיים במשחקים, הודיעה השבוע על שורת התקשרויות חדשות עם מותגים בינלאומיים – בהם LEGO, Wendy’s, Universal Studios, Doritos ו-Amazon Prime – בהיקף כולל של כ-0.7 עד 0.9 מיליון דולר. חלק מההסכמים כוללים רכיבים מותני ביצועים ורכיבים משתנים נוספים, ויצטרפו להכנסות החברה עם השלמת הקמפיינים בפועל.
מדובר בהמשך ישיר למגמת צמיחה בפעילות הקמפיינים הישירים בפלטפורמת ה-PC של החברה, שהפכה לאחד מערוצי ההכנסות המרכזיים בשנה החולפת. לפי הדיווח, מתחילת 2025 ועד כה נחתמו עסקאות נוספות בתחום זה בסכום כולל של כ-3.5 עד 3.9 מיליון דולר – מרביתן לביצוע עוד השנה. לשם השוואה, בשנת 2024 כולה הסתכמו ההכנסות מהקמפיינים הישירים ב-3.5 מיליון דולר, מתוכן כ-2.4 מיליון דולר מהצגת קמפיינים בפועל, וכ-1.1 מיליון דולר משירותים משלימים שהעניקה החברה (כגון תכנון, הפקה וניתוח ביצועים).
הפעילות נעשית בתוך משחקים בפלטפורמת ה-PC, ככל הנראה במודל של פרסום “in-game” – כלומר שילוב של תוכן פרסומי בתוך סביבות משחק חיות. תחום זה זוכה בשנים האחרונות לעניין הולך וגובר מצד מותגים עולמיים, שמחפשים דרכים חדשות להגיע לדור הצעיר – במיוחד בזירות שבהן הפרסום המסורתי מאבד רלוונטיות.
בחברה מדווחים על שדרוג מתמשך של היכולות הטכנולוגיות שלה, המאפשרות כיום הפעלה סימולטנית של קמפיינים מרובים באותו משחק ובאותה טריטוריה, תוך התאמה אישית לפי שפה, מיקום וצרכים מסחריים. כמו כן, מרבית ההפקות נעשות כיום בתוך הסטודיו הפנימי של החברה, לרבות קריאייטיב, ביצוע בפועל ואנליזה של נתוני הביצועים.
- באפ: חוזים חדשים בערוץ הגיימינג והיערכות להשקת פעילות המובייל
- מנכ"ל באפ: "אני דוללתי הכי הרבה בגיוס, אבל זו טובת החברה"
העובדה שמותגים כמו LEGO ו-Amazon Prime בוחרים להמשיך לפרסם דרך החברה – בחלק מהמקרים כלקוחות חוזרים – עשויה להעיד על שביעות רצון גבוהה מהתוצאות, ועל התבססותה של החברה כספקית מובילה בתחום הפרסום בתוך משחקים. אם מגמת ההתקשרויות תימשך בקצב הנוכחי, שנת 2025 צפויה להירשם כשנה חזקה במיוחד מבחינת הכנסות החברה מהערוץ הזה.
באפ טכנו: תמונת מצב
לצד ההתפתחויות העסקיות, הדו”חות הכספיים של באפ טכנולוגיות משקפים תמונה מעורבת – מחד, מגמת צמיחה בהכנסות ומאידך, אתגר מתמשך בדרך לרווחיות. הכנסות החברה לשנת 2024 הסתכמו בכ-7 מיליון דולר – עלייה של כ-10% לעומת 2023 – בעיקר הודות לגידול בהיקף הקמפיינים הפרסומיים עם מותגים בינלאומיים כמו נייקי ו-Universal Studios, והרחבת הפעילות עם מפתחי משחקים.
למרות העלייה בהכנסות, באפ עדיין סובלת מהפסד תפעולי – אם כי קטן מהעבר: כ-2.6 מיליון דולר ב-2024 לעומת 2.8 מיליון דולר בשנה שקדמה לה. את הצמצום בהפסד מייחסת החברה לייעול תפעולי ולשיפור בשולי הרווח בקמפיינים. תחום זה הפך לאבן שואבת בפעילותה, עם צמיחה של 37% בהכנסות ל-3.5 מיליון דולר בשנה האחרונה, והתחייבויות עתידיות נוספות של כ-4.1 מיליון דולר לביצוע במהלך 2025 – חלקן במסגרת שיתוף פעולה אסטרטגי עם פלטפורמת Overwolf.
- הקיץ של הקמעונאיות - האם הכסף יישאר בארץ או ימריא לחו"ל?
- אפי קפיטל מקימה מתחם עסקים חדש באשקלון: הכנסות צפויות של כ-215 מיליון שקל
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
עם זאת, החברה נשענת במידה רבה על תחום הקמפיינים – שמהווים כבר כמחצית מהכנסותיה – מה שמעמיד אותה בסיכון מסוים לתנודתיות בשוק הפרסום הגיימינג. לצד זאת, החברה פועלת לחיזוק איתנותה הפיננסית: במרץ 2025 גייסה 10.1 מיליון שקל בהנפקה פרטית, והשלימה קבלת מסגרת אשראי של 2 מיליון דולר מבנק מסחרי באוגוסט 2024.
שווי השוק של החברה עומד נכון ליוני 2025 על כ-64.6 מיליון שקל, עם מחיר מניה סביב 1,999 אג׳ – לאחר שנה תנודתית במיוחד, שהתאפיינה בטווח מסחר רחב בין 733 אג׳ ל-2,402 אג׳ למניה. הרווח למניה עדיין שלילי - הפסד של 3.80 שקל למניה, והחברה נסחרת כיום ללא מכפיל רווח.
בסך הכול, באפ טכנולוגיות ממוצבת על מסלול צמיחה מואץ בתחום גובה-קצב כמו פרסום בגיימינג, אך הדרך לאיזון פיננסי ולרווחיות עקבית עודנה רצופת אתגרים – ובראשם התלות הגבוהה בהכנסות מסוג קמפיינים והצורך להראות ביסוס פיננסי לאורך זמן.
מנית באפ טכנו ירדה החודש בכ-3.4% ומתחילת השנה עלתה המניה בכ-58%. ב-12 החודשים האחרונים ירדה המניה בכ-11%. שווי השוק של החברה עומד על כ-66 מיליון שקל ולחברה אין מכפיל רווח מאחר והיא עדיי הפסדית.