יעקב לוקסנבורג לפידות קפיטל
צילום: שלומי יוסף
דוחות

לפידות קפיטל: הרווח ברבעון זינק ב-62% ל-112 מ' שקל

הרווח ב-2024 עלה ב-16.5% והסתכם ב-444 מיליון שקל; בסך הכל קיבלה החברה כ-175 מיליון שקל בדיבידנדים מהחברות המוחזקות במהלך השנה

רוי שיינמן |

לפידות קפיטל לפידות קפיטל לפידות קפיטל 1.05%  , קבוצת ההשקעות השולטת בדניה סיבוס, אפריקה מגורים, סאני תקשורת ועוד, רשמה רווח של 112 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2024 לעומת 69 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 62%. ב-2024 כולה הסתכם הרווח ב-444 מיליון שקל לעומת 381 מיליון שקל בשנת 2023. הרווח הנקי של בעלי המניות של לפידות הסתכם בכ-272 מיליון שקל לעומת כ240 מיליון שקל בשנת 2023.


יתרות נזילות של החברה נכון לסוף השנה הסתכמה לכ-1.64 מיליארד שקל. ההון העצמי המאוחד של לפידות הסתכם בכ-3.7 מיליארד שקל (חלק הבעלים כ-2.4 מיליארד שקל), זאת לעומת 3.1 מיליארד שקל (חלק הבעלים כ-2 מיליארד שקל) בסוף 2023.


סך הדיבידנד עליו הכריזו כלל חברות הקבוצה במהלך שנת 2024 הסתכם ב-268 מיליון שקל, מתוכם כ-175 מיליון שקל חלקה של לפידות. במצטבר הכריזה לפידות על דיבידנדים בשנת 2024 בסך 51 מיליון שקל, וזאת בנוסף לרכישה עצמאית של מניות שביצע החברה בשנת 2024 בסך של כ-7 מיליון שקל. בנוסף, דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בשנת 2025 בסך של 8 מיליון שקל.


לאחרונה נכנסה לפידות למאבק ההשתלטות על חלל תקשורת כשמולה עומד שיתוף הפעולה של יעקב פרנקל וחברת 4iG. חלל מחכה שמשרד התקשורת יאשר את הסדר החוב שהציעו פרנקל ו-4iG, ולפידות ניצלה את ההתמהמהות של המשרד בשביל להציע הצעה משלה, כמעט זהה לזו של פרנקל ו-4iG, למעט שבהצעה של לפידות בעלי החוב של חלל יקבלו חזרה כ-280 מתוך 330 מיליון הדולר שחייבים להם, לעומת 270 מיליון דולר בהצעה של פרנקל ו-4iG.


תוצאות החברות המוחזקות

דניה דניה סיבוס 0.07%   (מוחזקת בשיעור של כ- 75%), סיימה את שנת 2024 עם הכנסות שיא בהיקף של 6 מיליארד שקל, גידול של 11% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של דניה בשנת 2024 הסתכם בכ-173.6 מיליון שקל, לעומת כ-196.1 מיליון שקל בשנת 2023. צבר ההזמנות של החברה נכון לסוף שנת 2024 עמד על כ-12.2 מיליארד שקל (ללא פרויקט הקו הכחול). בשנת 2024 נכנסו לצבר ההזמנות פרויקטים בהיקף כולל של מעל 3.9 מיליארד שקל ולאחר תאריך המאזן ועד מועד פרסום הדוחות, נכנסו לצבר פרויקטים נוספים בהיקף כולל של כ- 2.4 מיליארד שקל. למועד המאזן לחברה קופת מזומנים בסך של כ-935 מיליון שקל, ללא חוב. דירקטוריון דניה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-40 מיליון שקל בגין רווחי הרבעון הרביעי.


אפריקה מגורים אפריקה מגורים  (מוחזקת בשיעור של 51%), מכרה במהלך שנת 2024 כ-535 יחידות דיור בהיקף כספי של כ-1.761 מיליארד שקל (כולל מע"מ) לעומת 233 יחידות דיור בהיקף כספי של כ- 768 מיליון שקל (כולל מע"מ) בשנת 2023. שיעור הרווח הגולמי ממכירת דירות לרבעון הרבעי לשנת 2024 נותר גבוהה ועלה ל-28% לעומת 24% ברבעון המקביל אשתקד. לחברה 3,173 יח"ד בשלבי ביצוע ושיווק שונים, מתוכן נמכרו 1,728 יח"ד (כ-55%), בהיקף כספי של כ-4.686 מיליארד שקל כולל מע"מ (חלק החברה). החברה סיימה את הרבעון הרביעי לשנת 2024 עם רווח נקי לבעלי המניות של 125 מיליון שקל לעומת כ-75 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לצד המשך שמירה על מינוך נמוך של 37.5% יחס החוב נטו ל-CAP נטו של החברה, דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך של 25 מיליון שקל בגין רווחי הרבעון.


סאני תקשורת סאני תקשורת  (מוחזקת בשיעור של כ-52%), יבואנית סמסונג בישראל, רשמה הכנסות בסך 1.057 מיליארד שקל בשנת 2024 לעומת מכירות של 854 מיליון שקל בשנה המקבילה אשתקד, עליה של כ- 24%. הרווח הנקי של סאני בשנת 24 הסתכם בכ-48 מיליון שקל לעומת לרווח נקי של 22 מיליון שקל בשנה המקבילה אשתקד, עליה של 115%. דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך של 12 מיליון שקל בגין רווחי הרבעון הרביעי בלבד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.