winter
צילום: יח"צ

איך להיערך לעונה הרטובה ולצלוח אותה בבטחה?

תוכן בחסות |

ג'יפאים נחלקים לשני סוגים, אלה שמוציאים את החיה לאירועים מיוחדים, טיולים וסופ"שים, ואלה שמתניידים בו כרכב עיקרי. לשני הטיפוסים עונת החורף מצריכה התארגנות מיוחדת כדי לצלוח את העונה הרטובה בבטיחות וללא תקלות

מאת: יובל בנר

עבור חלק מבעלי רכבי השטח תחילתה של עונת הגשמים פירושה בדיוק ההפך מלהישאר בבית – זוהי פתיחתה של עונת הטיולים והשעשועים. הם יסתערו על רכבם, יתקנו חורים, יאטמו, ישדרגו ויחליפו לסט הצמיגים החדש שרק חיכה להזדמנות לחרוש בבוץ. עבור אחרים זהו פשוט המשכו של הקיץ והם במקרה הטוב יגיעו לבדיקת חורף במוסך. בדיקה כזו אכן הכרחית אך לא רק – נהיגת חורף דורשת הסתגלות בכל כלי רכב, על אחת כמה וכמה ברכב שטח שמתנהג אחרת לגמרי על כביש רטוב. לאלה מכם שזהו החורף הראשון ברכב השטח, קיראו והפנימו. לאלה שכבר צלחו כמה עונות, תישארו, אולי עוד נצליח לחדש לכם.

בטרם ניגע בתחזוקת הרכב עצמו, יש כמה נקודות בסיסיות לגבי נהיגה ברכב שטח על כביש רטוב שחשוב להפנים: אלה מכם הנמצאים תחת ההנחה כי רכב שטח מאסיבי תמיד בטוח יותר, היפרדו ממנה. רכב שטח, במיוחד על כביש רטוב, דורש סגנון נהיגה מתון הרבה יותר. מרחק הבלימה גדל משמעותית, כך שיש לשמור מרחק גדול יותר מרכבים אחרים ובכלל, להימנע מלשמור את הברקס לרגע האחרון. יש לוודא לחץ אוויר נכון בצמיגים, שכן לחץ אוויר נמוך יכול לטלטל את הרכב ולגרום לאיבוד שליטה. יתרה מכך, עניין איבוד השליטה בכביש רטוב עלול להגיע מהר ובקלות יותר ממה שציפיתם, לכן אל תהססו לשלב ל- 4X4 כאשר יש לכם ספק באחיזת הכביש של הרכב, היא תשפר משמעותית את ה'ישיבה' של הצמיגים על הכביש. כמו כן, זהו גם הזמן הנכון לוודא שרשיון הרכב וביטוח החובה שלכם בתוקף. עדיף לעשות וידוא כפול מאשר להיות כמו לא מעט נהגים שגילו זאת באיחור.

מעבר לטכניקת נהיגה מפותחת ומודעת יותר, גם תחזוקת הרכב עצמו דורשת תשומת לב מיוחדת, אפילו אם מרדפים אחרי שיטפונות אינם כוס התה שלכם. הרשימה הבאה היא חלקית בלבד אך עובדת דרך נקודות המפתח של תחזוקת הרכב. אל תהססו להוסיף בדיקות משלכם.

  1. צמיגים: צמיגי הרכב הם נקודת המגע היחידה שלכם עם הכביש, תנו להם את הכבוד הראוי. התחילו בבדיקה של עומק החריצים – צמיג עם סוליה שחוקה יש להחליף מיד. כמו כן, בידקו הימצאות של חריצים המעידים על יובש ואת תאריך התפוגה של הצמיג. זהו לא המקום לחסוך או לנסות ולמשוך עוד חודש חודשיים, לטסט וכו. צמיג עייף יש להחליף.
 
  1. בלמים: מערכת בלמים מתרופפת זה לא משהו שניתן לפספס, לכן אין צורך להרחיב. בידקו גם את תקינות מערכת ה-ABS, בנוסף לתקינות מערכת הבלמים הכללית.
 
  1. מצבר, חשמל, אורות: התחילו בבדיקת תוקף המצבר, בידקו כמה שיותר ממערכת החשמל (זה נהיה יותר קשה ככל שהרכב חדש יותר), חפשו כל סוג של חיבורים רפויים או חשופים, עם דגש על מערכות שהוספתם באופן עצמאי. לא תירצו להיתקע בשטח או בגשם בגלל קצר. כמו כן, בידקו שכל אורות הרכב עובדים ותקינים.
 
  1. מגבים ומתזים: כל כך פשוט וכל כך משמעותי. ההמלצה המקובלת היא להחליף מגבים אחת לשנה לפני החורף, בעיקר אם אתם מעבידים אותם קשה. בידקו את תקינות מערכת המתזים ומלאו מים עד הקצה. ללא מים לא תוכלו לראות מטר קדימה במקרה של בוץ על השמשה.

    בנוסף, אם אתם טיילים רציניים, מומלץ בהחלט שיהיה ברכב סט מגבים נוסף, על כל מקרה.

 
  1. מתלים והיגוי: גשו למוסך או בידקו בעצמכם – מערכות אלה עובדות קשה כל השנה ודורשות תשומת לב מיוחדת לפני עונת הגשמים והבוץ. זוהי בדיקה מעט מורכבת יותר, כך שיש צורך במכונאי עליו אתם סומכים, או חבר עם יד טובה במיוחד.
 
  1. גיר, תיבות העברה וצירים: גם כאן התיקון יהיה כנראה מסובך מכדי להחליף בבית, או בשטח. בידקו כל נזילה, רשרוש ודפיקה. לפני עונת הגשמים קל יותר לאתר נזילות בעזרת שטיפה טובה. את כל השאר, נסו לתקן לפני שנוצרת תקלה מסובכת, יקרה ומסוכנת.
 
  1. איטום וניקוז: זהו סעיף חשוב במיוחד לאלה מכם המעוניינים 'לשחות' עם הרכב בנחלים, אך לא רק. חשוב לשמור את פנים הרכב יבש ככל האפשר, כלומר לוודא אטימה מוחלטת בדלתות ובשאר הפתחים, אך לדאוג גם לפתחי ניקוז מים ברכבים העלולים להופך לבריכה בעת צליחת נחל.
 
  1. אוורור וחימום: בידקו את מערכת האוורור של הרכב וגם את גוף החימום, נקו את פתחי כניסת האוויר ולא פחות חשוב – וודאו כי מערכת הפשרת האדים תקינה, זה יהיה קריטי כשתיכנסו רטובים לרכב.
 
  1. הגורם האנושי: אחרי שבדקתם את כל אלה ותיקנתם עוד כמה מכלולים שרק חיכו לתשומת לבכם, רכבכם יהיה מוכן לחורף במידה סבירה אמוד. אך מה אתכם? איך תוודאו כי אתם מוכנים לכל מצב? פשוט מאד. קחו תיק, עדיף איכותי ומותאם למשימה, מלאו אותו בכל מה שיכול לעזור לכם לשרוד היתקעות בשטח או אפילו סתם תקלה לצד הכביש: ערכת תיקון רדיאטורים קלה (או סתם אפוקסי), איזו איכותי, כלי עבודה טובים המותאמים לרכבכם, את חפירה קטן, כמה קרשים טובים ועבים (כבסיס לג'ק או לכל מטרה). בשבילכם, קחו כל מה שיעניק לכם נוחות בסיסית – בגדים יבשים וחמים, חליפת סערה ומגפיים, שמיכה, פנס ראש או ערכת תאורה קטנה, מטען לנייד, מזון קל, שימורים, גזייה וכלי בישול.כמובן, המטרה היא גם לשמור על קומפקטיות, שימו לב שהרכב לא הופך לקרוואן אחרי שהרכבתם לכם ערכה שכזו.
 

בשורה התחתונה בכל החזיתות חשוב ביותר לשמור על ערנות ולגלות אחריות. הימנעו מלטייל בדד באיזורים לא מוכרים, ואם כבר עשיתם זאת, ידעו מישהו לגבי מיקומכם לכל מקרה שלא יהיה. שימרו על הטבע, תהנו ממנו, ותשאירו אותו כמו שקיבלתם.

חורף נעים ובוצי.

 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: Pexelsצילום: Pexels

הלוואה לבעלי BDI שלילי – מה צריך לדעת לפני שמבקשים?

היום קיימים פתרונות רבים שמאפשרים לקבל הלוואה בצורה שקופה, אחראית ומותאמת אישית, גם למי שסווג כבעל BDI שלילי. מה האפשרויות ומה חשוב לבדוק

נושאים בכתבה BDI

עבור לא מעט אנשים, הדו"ח הפיננסי שלהם אותו BDI שכל כך הרבה תלוי בו הופך להיות מכשול ממשי. מצב שבו פרטים ישנים, טעויות עבר, עיכובים בתשלומים או אירועים חד־פעמיים משפיעים על האפשרות לקבל מימון, גורם להרבה אנשים להרגיש חסרי אונים. אבל חשוב לדעת שהיום המציאות שונה ממה שהייתה בעבר. גם מי שמוגדר כבעל BDI שלילי יכול לקבל הלוואה, ולעיתים בתנאים טובים יותר ממה שניתן לדמיין.

מערכת המימון בישראל התפתחה משמעותית, ויחד איתה גם הפתרונות שמאפשרים לאנשים לצאת ממעגל כלכלי בעייתי ולבנות מסלול חדש. כדי לעשות זאת נכון, צריך להבין מה באמת משפיע על הדו"ח, אילו אפשרויות קיימות ומה חשוב לבדוק לפני שמבקשים הלוואה בפועל.

מה זה BDI שלילי ולמה זה כל כך משפיע?

BDI הוא למעשה צילום מצב פיננסי שמציג איך התנהל החשבון בשנים האחרונות: האם היו צ'קים שחזרו, האם היו תיקים בהוצאה לפועל, האם קיימים חובות פתוחים, האם נרשמו עיכובים בתשלומים ועוד. הבעיה היא שהדוח אינו תמיד משקף את המציאות הנוכחית. הרבה אנשים הסדירו את חייהם, חזרו לעבוד, התייצבו כלכלית – אך הדו"ח ממשיך להציג אירועים שקרו לפני שנים.

במצבים כאלה האפשרות לקבל הלוואה לבעלי BDI שלילי הופכת לרלוונטית במיוחד, משום שהמערכת הבנקאית מבוססת על נתונים היסטוריים בלבד ולא על השינוי האמיתי שקרה בחיי הלקוח.

חשוב להבין שגם אם הדוח אינו חיובי, יש פתרונות פיננסיים חוץ־בנקאיים שבוחנים את האדם ולא רק את המסמך. גופי המימון החדשים שמו דגש על יכולת ההחזר הנוכחית ולא על טעויות עבר.

צילום: אריק קסביצילום: אריק קסבי

לא רק להגיע – אלא להגיע רגועים: דור חדש של שירותי הסעות בישראל

הכירו את הטרנד המרכזי בשוק התחבורה המשלב בטיחות בלתי מתפשרת עם צי רכב מהודר ונוחות טכנולוגית שיביא את עובדיכם למקום העבודה כשהם רגועים ומפוקסים

נושאים בכתבה חברת הסעות

התנועה בכבישי ישראל הפכה מזמן לכאב ראש לאומי. העומס, הפקקים והלחץ הנגזר מהם פוגעים לא רק באיכות החיים של העובד הממוצע, אלא גם בשורה התחתונה של הארגון. בעולם העסקים המודרני, שבו שימור הון אנושי הוא קריטי,

פתרון ההסעות לעובדים אינו עוד הוצאה לוגיסטית גרידא, אלא השקעה אסטרטגית ברווחת העובדים ו בפרודוקטיביות שלהם. חברת מטרומקס, הנחשבת לחברת ההסעות הגדולה והמובילה בישראל, מציעה כעת את דור העתיד של התחבורה מתקדמת – כזו שמעבירה את הנוסעים לא רק ממקום למקום, אלא גם ממצב של מתח למצב של רוגע.

  1. ההסעה העסקית החדשה: משינוע לשימור עובדים

עבור חברות וארגונים גדולים, ניהול מערך ההסעות חברות הוא משימה מורכבת ויקרה. דרישת השוק העסקי כיום היא לא רק אוטובוס שיגיע בזמן, אלא שותף עסקי שמסוגל לנהל את המערך באופן מקצועי, בטוח ושקוף.

מטרומקס משרתת מגוון רחב של לקוחות עסקיים ומוסדיים מהמובילים במשק (דוגמת שטראוס, בתי חולים-כללית ורשויות מקומיות), ומבינה שהמסע מתחיל הרבה לפני העלייה לרכב. אמינות היא המפתח: הנהגים המקצועיים של החברה נבחרים בקפידה ועוברים הכשרות שוטפות, מתוך הבנה שהם הפנים של הארגון המעסיק.