לאחר הפסיקה על 'הצינור': איך תשמרו על נכסי הסושיאל שלכם
חלק גדול מהעובדים בתחום הניו מדיה והתקשורת מחזיקים באופן שוטף עמודים ברשתות החברתיות ולא אחת הם מנהלים גם מספר פרופילים. הסכסוך המתוקשר בין ערוץ עשר לבין גיא לרר בנוגע לבעלות על עמוד הפייסבוק הפופולרי 'הצינור' הגיע השבוע לסיומו - כשבית הדין האזורי בתל אביב קבע כי העמוד אחריו עוקבים יותר ממיליון איש, יישאר בידיו של לרר, אולם אם ערוץ עשר ידרוש זאת - לרר יאלץ לשנות את שמו. הכרעת הדין סייעה לעשות קצת סדר בבלגן. אז הנה מספר טיפים חשובים שיעזרו לכם לשמור על הנכסים בסושיאל מדיה, גם אם תיפרדו ממקום העבודה.
1. פתיחת חשבון על ידי העובד לפני מועד תחילת ההעסקה תחזק את העובד, פתיחת החשבון על ידי המעסיק לפני מועד תחילת ההעסקה, תחזק מטבע הדברים את המעסיק.
2. יש לוודא כי מטרת הנכס הינה אישית ולא לסייע בניהול העבודה, (האם העבודה על החשבון היתה חלק משמעותי מהעבודה, או פעולה אגבית). למשל, במקרה של 'הצינור' צוין כי שם העמוד היה דומה, אך לא זהה, וגם הלוגו של התכנית והעמוד לא היו זהים. כמו כן, העמוד הפנה גם לאתר בשם 'התולעת' שהיה בבעלותו הפרטית ובניהולו של לרר.
3. יש להקפיד לנהל את הנכס הדיגיטלי בזמן הפרטי ולא על חשבון שעות העבודה. אין זה אומר שאם בתור מנהל ניו מדיה, עבדת על הנכסים הדיגיטליים של המעסיק מחוץ לשעות העבודה ניתן יהיה לדרוש בעלות על אותם הנכסים.
4. ככל שאתם עורכים קמפיין ממומן, ממנו אותו בעצמכם. יחד עם זאת, ככל שאתם מנהלים חשבון סושיאל מדיה שנוקט בגישת Call to action בעולם האמיתי, הרי שלא תהיה לכם ברירה לממן אותו, במקרה הזה, היו אתם המממנים.
5. הקפידו לנהל את חשבון הניו מדיה שבבעלותכם באופן אישי. המבחן אינו בשאלה מי היה האדמין של חשבון הסושיאל מדיה, אלא דווקא מי מינה מנהלים נוספים והאם המעסיק היה אחד מהמנהלים של חשבון הסושיאל מדיה, לרבות השאלה האם וכמה בעלי תפקיד בעמוד, מינה על מנת שיהיו עושי דברו.
6. אין זה מספיק רק לנהל בפועל את החשבון, אלא צריך להיות גם הגורם שמתווה את רוח העמוד. אין לתת למעסיק לקבוע מה הם התכנים שיעלו או שאינם ראויים לעלות. גם אם המעסיק מנסה לקבוע את רוחו של העמוד, יבחנו כמה בפועל התייחסו מנהלי העמוד להוראות המעסיק, ומה הייתה התגובה.
7. הכי חשוב - קבעו את הבעלות שלכם על נכסי הסושיאל מדיה כבר בחוזה העסקה. ראוי להבהיר, כי מקום בו ההסכם שותק (הסכם בו אין התייחסות לבעלות לא לגבי העובד ולא לגבי המעסיק), יגברו הסיכויים שהבעלות בחשבון הסושיאל מדיה, שייכת לעובד.
8. יש וודא כי המעסיק לא קבע נהלים שעניינם שימוש ברשתות חברתיות, לרבות המחשבים בהם מותר לעשות שימוש ברשתות, על מנת לפרסם בחשבון הסושיאל מדיה.
במקומות עבודה רבים נוהגת גישת ה-BYOD (Bring Your Own Device) שמחלישה בפועל את המעסיק. מאידך, מקום בו ישנם נהלים הקובעים חובת השבת סיסמאות למעסיק בסיום העסקתו, וודאו כי אתם עומדים בנהלים של המעסיק.
ראוי להבהיר, שאין ברשימה לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי.
עו"ד אסף מסדה שותף במשרד כהן-מסדה המתמחה בתחום דיני העבודה
הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.
פריים טיים
תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות
הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה ו-50 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.
- מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג
ו-36 אלף צופים בלבד.
הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.
פריים טיים
תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות
הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה ו-50 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.
- מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג
ו-36 אלף צופים בלבד.
