צפיות מטורפות בסרטון ויראלי: קייס סטאדי של מהלך DC
קן בלוק (45) הוא נהג מירוצים מקצועי אשר ייסד עם שותף נוסף בשנת 1993 את חברת DC Shoes, המתמחה בייצור נעליים וביגוד לענפים שונים של ספורט אתגרי. בשנת 2004 נרכשה DC Shoes על ידי קוויקסילבר וב-2008, עם צמיחתם של יוטיוב ופייסבוק, מתקבלת בחברה החלטה אמיצה שמשנה אותה לעד. בנעלי DC מחליטים לראשונה על יצירת תוכן ממותג מהסוג המסוכן והאקסטרימי ביותר - השקת סרטון Gymkhana בכיכובו של קן בלוק עצמו.
Gymkhana הוא ענף ספורט מוטורי אתגרי המושתת על חוקים שונים וטכניקות מיוחדות כמו נהיגה במהירויות גבוהות, סיבובים של 180 ו-360 מעלות, דריפטינג מסביב לעצמים שונים ואנשים חיים ועוד. במרכזו של הענף עומדים כלי רכב מתקדמים במיוחד (במקרה של קן, מדובר ברכבי פורד שבהם הוא נוהג במשך שנים).
לאחר 3 שנים וחצי בהן השיקה החברה 4 סרטונים ויראליים שונים בכיכובו של קן, ולאחר שהשיקה מספר קולקציות מוצרים סביב הסרטונים, החליטה החברה לעלות מדרגה.
ב-9 ליולי 2012 השיקה החברה את הסרטון החמישי והמטורף ביותר עד עכשיו. לטובת העניין נסגרו רחובות שלמים בסן-פרנסיסקו והוצבו מאות מכשולים ומשימות במטרה ליצור את מגרש המשחקים האורבני האולטימטיבי.
ארוך, אבל שווה כל רגע: הסרטון הויראלי שעשה את כל הבלאגן
תוצאות יוטיוב: יש לנו סרטון מנצח
הסרטון החדש של די.סי וקן בלוק מצליח לשבור את כל השיאים:
-קרוב ל-22,000,000 צפיות בתוך 10 ימים בלבד
-קרוב ל-195,000 לייקים בסרטון
-מעל ל-32,000 תגובות
-הטמעה של הסרטון ביאהו ביום שיצא הביא עמו קרוב ל-685,000 צפיות ומדיה בשווי מאות אלפי דולרים
-הגעה מדויקת אל קהלי היעד של החברה - גברים בגילאי 25-54 ברחבי כל העולם ובעלי זיקה לענפי ספורט אתגרי
-כל הסרטונים בסדרה הגיעו כבר למעל ל-156 מיליון צפיות (לשם השוואה, אירוע הספורט החשוב בארה"ב, הסופרבול, שבר את השיא של עצמו ב-2012 עם 111 מיליון צפיות)
-הסרטון הרביעי בסדרה דורג על ידי יוטיוב במקום השלישי של סרטוני הפרסומות הויראליים (רק אחרי קמפיין בכיכובה ג'ניפר אניסטון וחשיפת מערכת ה-siri של אפל)
מקור:צילום מסך מסטטיסטיקות הסרטון ביוטיוב
פייסבוק
-מעל ל-801,000 שיתופים (השיא של החברה עומד על 2 מיליון שיתופים של הסרטון הרביעי בסדרה והוא ככל הנראה ישבר בקרוב)
-זינוק של כ-100,000 אוהדים חדשים בעמוד המותג, וזאת למרות שבערוץ היוטיוב של הסדרה אין קישור ישיר לעמוד
מקור: צילום מסך מסטטיסטיקות עמוד הפייסבוק של החברה
גוגל
-זינוק של 400% ביחס לממוצע החיפושים של המונח "Ken Block" - וכמעט פי 2 מהשיא הקודם שנרשם.
מקור: צילום מסך מ-Google Trends
-זינוק של של 200% ביחס לממוצע החיפושים של המונח "DC Shoes"
מקור: צילום מסך מ-Google Trends
-זינוק של 600% ביחס לממוצע החיפושים של המונח "Gymkhana", ופי 2 מהשיא הקודם שנרשם
מקור: צילום מסך מ-Google Trends
מה הופך תוכן ויראלי ממותג להצלחה?
אם ננסה לנתח את ההצלחה המסחררת של הסרטון החדש ושל הסדרה בכלל, נוכל למצוא מספר גורמי מפתח:
1. הבחירה בנישה
על פי ראיון שהעניק קן בלוק לאתר החברה, הבחירה בנישה של ה-Gymkhana הגיעה מתוך מחשבה ליצור משהו שונה - לצאת מעולם התוכן הסטנדרטי של החברה ולהביא את כל הניסיון בענפי הספורט האתגרי שהחברה עוסקת בהם אל תוך משהו מתקדם ומרגש יותר.
יותר ויותר מותגים אשר בוחרים ביצירת תוכן ממותג מנסים לצאת מהנישות המסורתיות בהן הם פועלים ולפגוש את הקהלים הרלוונטיים בתחומי עניין חופפים.
2. קצב ההתקדמות
הסרטון הראשון בסדרה נוצר תחת קונספט של "מחנה אימונים" והושק במקור באתרו האישי של קן בלוק. לאחר שחצה את 11 מיליון הצפיות וגרר איתו עלויות אחסון גבוהות, התקבלה ההחלטה להעלות את הסרטון ליוטיוב.
עם ההצלחה בא התיאבון, והחברה איפשרה לעצמה לחלום בגדול ולהפיק את סרטוני ההמשך בסביבות עירוניות שונות ובתקציבים הולכים וגדלים.
התקדמות מדודה (כל מותג וסדר הגודל שלו), מאפשרת התנסות, למידה והסקת מסקנות להמשך.
3. כנות ופתיחות
שיווק במדיה חברתית מצריך כנות ופתיחות מצד החברה. זאת אחת הסיבות בגינן סרטוני "מאחורי הקלעים" מוצלחים כל כך. ניתן לראות זאת גם בסרטונים ש-DC הפיקו בעצמם והיו שווים מיליוני צפיות וחשיפות נוספות למותג. גם אצל מותגים אחרים דוגמאת מקדונלד'ס, סרטונים בהם נחשף מידע כמו "מדוע ההמבורגר אף פעם לא דומה לפרסומת", מקבלים חשיפה גבוהה במיוחד ופידבקים חיוביים.
4. מזל ואהבה
כמו בכל הצלחה, מעורב גם המזל. קן בלוק מספר בראיונות שונים כי הסרטון הראשון לא היה מכוון להצליח כל כך ונעשה בשביל הכיף הפרטי שלו, ורק לאחר הצלחתו התקבלו ההחלטות על שאר הסרטונים תוך מחשבה שיווקית מאוד מכוונת. בנוסף, הוא מעיד על עצמו כי האהבה לתחומים האלה היא זאת שמובילה אותו, ולא ידע פורמלי כלשהו על שיווק.
הכותב הוא סטודנט בחוג לפרסום ותקשורת שיווקית בקריה האקדמית אונו ושותף מייסד בסטארט-אפ Weballe v.o.d
- 7.מיכל ש. 29/07/2012 09:52הגב לתגובה זועם לייקים וצפיות לא הולכים למכולת. מה זה עשה למכירות?
- 6.איש קריאייטיב 28/07/2012 22:55הגב לתגובה זובלוק הצליח כי הוא התעלם מכל הבריפים והעצות השיווקיות והלך באומץ על רעיון מקורי ותחושת בטן
- 5.דניאל 27/07/2012 12:04הגב לתגובה זותודה על הניתוח המעשיר והמחכים. הפרסום הקונבנציונלי מת, זה ברור. תן לנו עוד מקרים כאלה ללמוד מהם
- 4.O-0 27/07/2012 00:24הגב לתגובה זו1. זה לא יקר מדי? 2. איך זה מתחבר לי לבריף? 3. אפשר למתג את הקונוסים, את הכבישים ואת ידית ההילוכים בDC? 4. למה צריך כ"כ הרבה מצלמות? 5. עשו פרויקטים כאלה בארץ? 6. הבאתם אלטרנטיבות?
- 3.מאהב 26/07/2012 16:36הגב לתגובה זואין על קן בלוק, האיש גאון. גם אתה מיכאל ;)
- 2.סרט ללא פשרות. השאר לרלרת. (ל"ת)אתה זיין מוח. 26/07/2012 16:20הגב לתגובה זו
- 1.אוהד 26/07/2012 16:08הגב לתגובה זוניתוח מרשים ומגובה במספרים והסברים, בניגוד לטורי הדעה החפיפניקים הנהוגים כאן
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
