תמורת 43 מיליון שקל: סוכנות נטו תימכר לארבע עונות
ארבע עונות, סוכנות לביטוח פנסיוני, וחברת הבת של אי.בי.אי בית השקעות, הכריזה על חתימת העסקה לרכישת פעילותה של חברת נטו פיננסים. העסקה, ששוויה עומד על 43.5 מיליון שקל, מהווה מהלך מרכזי עבור ארבע עונות להעמקת דריסת הרגל בשוק הביטוח הפנסיוני והפיננסי. העסקה כוללת לא רק את הפעילות הפנסיונית והפיננסית של נטו, אלא גם את ההתחייבויות שצברה, להמשך שיתוף הפעולה עם סוכנים הקשורים בה.
התמורה תחולק למספר יעדים, כאשר החלק הגדול ביותר, 27 מיליון שקל, יוקצה לכיסוי חובות נטו כלפי בנק מזרחי טפחות. בנוסף, 5 מיליון שקל ישמשו לפרעון חוב של נטו לחברת אי.בי.אי בית השקעות. יתרת הסכום, 11.5 מיליון שקל, תשמש לתשלום חובות לסוכנים שיתחייבו להמשיך לעבוד תחת ארבע עונות. מודל התמורה כולל גם מנגנון השלמה מבוסס ביצועים, שייקבע בהתאם לתוצאות הפעילות הנרכשת בעתיד. מנגנון זה מביא בחשבון את הכנסות הפעילות בניכוי הוצאות תפעוליות, תוך שמירה על גמישות פיננסית שמאפשרת לארבע עונות למצות את הערך האמיתי מהעסקה.
נטו תוביל את אי.בי.אי להיות שחקנית משמעותית?
רכישת הפעילות של נטו צפויה לחזק את מעמדה של ארבע עונות כאחת הסוכנויות המובילות בישראל. הרחבת מצבת סוכני המשנה ושימור ההתקשרויות עם הלקוחות הקיימים יאפשרו לחברה להרחיב את פעילותה בתחום הביטוח הפנסיוני והפיננסי וליצור יתרון תחרותי בשוק. העסקה גם כוללת אפשרות להשתתפות ברווחי הפעילות הנרכשת בשנים הקרובות, מה שמדגיש את הפוטנציאל הכלכלי ארוך הטווח של המהלך.
עם זאת, ההסכם תלוי במספר תנאים מתלים, בהם אישור רשות התחרות, חתימת סוכני המשנה על התחייבות להישאר תחת ארבע עונות, ואישור הסדר החוב של נטו על ידי בית המשפט. ארבע עונות מתכוונת לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם סוכני נטו לשימור תיקי הלקוחות, ובמקביל מתכננת לשלב חלק מעובדי נטו בפעילותה העתידית. החברה הדגישה כי אין ודאות מוחלטת להשלמת העסקה, שכן קיים סיכון שהרגולטור או גורמים משפטיים עלולים לעכב את התהליך או למנוע את מימושו.
הסיפור של נטו - איך פעלה השיטה?
- הכנסות אי.בי.אי זינקו ב-50% ל-331 מ' שקל; נהנתה מהתנודתיות בשווקים
- "התשואה להון בבנקים תעלה ל-17% ברבעון השני"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נטו פיננסים, בית הסוכנים השני בגודלו בישראל, פעל בשיטה שמעלה לא מעט שאלות על ניגודי עניינים במבנה שוק הביטוח וההשקעות. כחלק ממודל הפעילות שלה, נטו שיווקה ללקוחות מוצרים שהחברה עצמה יצרה, מה שהוביל לתשואה נאה עבור בית הסוכנים, אך עורר ביקורת נוקבת. הניגוד הבסיסי בפעילות מסוג זה, שבו אותו גוף גם מייצר את המוצרים וגם משווק אותם בתמורה לעמלות גבוהות, העלה חששות בנוגע לאובייקטיביות בשיווק ולרווחיות האמיתית של ההשקעות עבור הלקוחות.
כזכור, לפי ההאשמות, כספים של משקיעים קודמים שימשו, ליצירת מצגי נתונים משופרים שנועדו למשוך משקיעים חדשים – תהליך המזכיר את מבנה הפעולה של פרמידה. עבור המשקיעים, המשמעות היא אובדן ניכר של כספים, ולעיתים קרובות ללא שקיפות מספקת בנוגע לסיכונים ולעלות העמלות הגבוהה שנגבתה.
- 1.אני 01/12/2024 12:00הגב לתגובה זוהלו!! זה פנסייה של אנשים. לפני שאתם עושים קומבינות וסוחרים בחסכונות חיים של אחרים - תעמדו לדין.
רטיבות בתקרה נזילה (רשתות)27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה
בית המשפט בהרצליה קבע: שירביט ונץ התרשלו בטיפול בנזק - "הותירו את התובע בן ערובה למחלוקות ביניהן"
פסק דין תקדימי שניתן בבית משפט השלום בהרצליה חושף את הכשלים החמורים בטיפול של חברות הביטוח בנזקי מים. השופטת הבכירה הדסה אסיף קבעה כי חברת הביטוח שירביט וחברת ניהול התביעות נץ התרשלו בטיפול בנזילה בביתו של אהרון אזון, וחייבה אותן לפצותו בסכום כולל של למעלה מ-100 אלף שקל.
המקרה המדובר החל באפריל 2019, כאשר אזון הבחין בהתנפחות של קיר בחדר המזווה וסימני טפטוף מים. מה שהיה אמור להיות תיקון פשוט הפך למסע ייסורים של חמישה חודשים, במהלכם ביקרו בעלי מקצוע שונים בביתו לא פחות מ-27 פעמים, כאשר כל ביקור נמשך כשלוש שעות.
"אתר בנייה במקום בית" - התובע מתאר חודשים של טרטור
בפסק הדין מצטטת השופטת אסיף את עדותו של התובע, שתיאר כיצד "כל ביקור של בעל מקצוע פגע בשגרת המשפחה, וגרם לו לעגמת נפש ואף לאובדן שעות עבודה לא מועטות". התובע כינה את תנאי המגורים בתקופה זו כ"אתר בנייה", ותיאר את "הצורך בריקון דליי מים שנצברו במזווה במשך תקופה ממושכת, השבתת חדר האמבטיה ששירת 4 נפשות לרבות תינוקת ואשר כלל את האמבטיה היחידה בבית".
הנתון המדהים ביותר עולה מהפער הזמנים: בעוד הקריאה הראשונה לטיפול בנזילה נעשתה ב-15 באפריל 2019, רק ב-1 באוגוסט - כשלושה וחצי חודשים לאחר מכן - הוזמנה לראשונה חברת מדיטסט, המתמחה באיתור נזילות. השופטת קבעה כי "פער זמנים משמעותי זה מעיד על טיפול רשלני ומתמשך מצד הנתבעות".
- רוכשת דירה טענה שהמוכר הסתיר רטיבות, מה ההכרעה?
- רוטשטיין תפצה רוכשי דירה - אך לא על הג'קוזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחת הטענות המרכזיות של חברת נץ הייתה שהיא שימשה רק כמתאמת בין השרברבים לבין המבוטח. אולם השופטת דחתה טענה זו נחרצות, תוך שהיא מצטטת מההסכם בין שירביט לנץ: "חברת הניהול מתחייבת שהשירותים שיינתנו על ידה לפי הסכם זה ונספחיו יהיו מהירים, יעילים ואדיבים, באיכות וברמה מקצועית גבוהה".

למה ביטוח הרכב שלכם לא יורד למרות שהיקף הגניבות צנח?
הירידה בגניבות מורגשת בנתונים, אך לא בכיס: השוק מצפה לירידת מחירים חדה יותר, אבל קרטל חברות הביטוח מונע תחרות אמיתית
בשנה האחרונה מסתמנת ירידה ברורה במספר גניבות הרכב בישראל. על פי נתוני המשטרה, בין ינואר לספטמבר 2025 חלה ירידה של 23% בגניבות מכוניות פרטיות ושל 16% בכלל גניבות כלי הרכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בשינוי כיוון משמעותי לעומת מגמת העלייה החדה שנרשמה בשנים האחרונות.
חברות האיתור המרכזיות, איתוראן ופוינטר, מדווחות אף הן על ירידות דומות. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה דיווחו החברות על ירידה של כ-16% בגניבות. בפוינטר אף מציינים ירידה חדה יותר של 25% ברבעון השלישי, כולל ירידה דרמטית של 55% בניסיונות גניבה של מכוניות חשמליות.
הנתונים החיוביים הללו יוצרים ציפייה טבעית אצל נהגים לירידה משמעותית במחירי ביטוח הרכב. אולם המציאות מורכבת יותר, והירידה במחירי הביטוח איטית ומתונה בהרבה ממה שהציבור מצפה. השוק נמצא בפרדוקס: פחות גניבות אמורות להוביל לפחות תביעות ולכן למחירי ביטוח נמוכים יותר, אך בפועל השינוי כמעט בלתי מורגש. הסיבה העיקרית היא הריכוזיות - חשפנו כאן את הנתונים של הממונה על הביטוח לפיהם הריכוזיות בענף הביטוח עלתה והתחרות ירדה בשנה שעברה. תחרות נמוכה יותר משמעה - לחץ קטן על המחירים ורווח עודף לחברות הביטוח - זה כשלעצמו מסביר באופן חלקי את הרווחים החריגים של חברות הביטוח גם בסוף השנה שעברה ובעיקר בשנה הנוכחית
ביטוח הרכב עלה ב-40% תוך שנתיים והרווחים
עצומים, איפה התחרות?
- הרכב "הגנוב" חנה בחוץ - והתובע הגיע איתו לבית המשפט: פסק הדין היה חריג
- מה הרכב שהכי נגנב בישראל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הגורמים לירידה בגניבות: מהצבא ועד המשטרה
הירידה בפשיעה ובגניבת רכבים מיוחסת לפעילות צה"ל - סגרים והגבלות מעבר שהקשו על מבריחי רכבים אל שטחים פלסטיניים. המשטרה מצדה מבצעת שדרוגי טכנולוגיה נרחבים, ביניהם שימוש במצלמות אכיפה לאיתור חשודים פוטנציאליים עוד לפני ביצוע הגניבה. היחידה המרכזית לטיפול בגניבות רכב (אתג"ר) מגיבה במהירות לעלייה בגניבות של דגמים מסוימים ופועלת בשיתוף עם יבואני הרכב לפיתוח פתרונות מתקדמים.
