סטרנום
צילום: חיה גולד

סטרנום מגייסת 27 מיליון דולר לאבטחה ואיסוף מידע ב-IOT

החברה מעוניינת לגדול ב-300% עד סוף השנה הבאה. המטרה שלה היא להטמיע 'חיישני אבטחה' במכשירי IOT כך שההגנה תתבצע אוטומטית
נתנאל אריאל | (3)
נושאים בכתבה גיוס הון

חברת הסטארט-אפ הישראלית סטרנום (Sternum), השלימה סבב גיוס B, כאשר בסבב הקודם היא גייסה 10 מיליון דולר. החברה מצפה לגדול בכ-300% עד סוף 2022.

על פי החברה, המערכת שלה מאפשרת להטמיע במכשירי IoT "חיישנים" על גבי התוכנה בשיטת code-free אשר מאפשרים הגנה בזמן אמת ובצורה אוטונומית מפני תקיפות סייבר. החברה מספקת יכולת לאיסוף מידע מתוך המכשיר עצמו וכן מחלקי הקוד והתוכנה שלו, אשר עובר עיבוד בזמן אמת בענן של החברה, כך היא מאפשרת, לדברי החברה, מניעה בזמן אמת של תקיפות, ניתוח נתונים מהתנהגות התוכנה, וכן איסוף מידע ועוד.

 

​​שוק ה-IoT צפוי להגיע להיקף של 1.85 טריליון דולר עד 2028. בנוסף לצורך באבטחת מידע, יש צורך לבצע עדכון גרסאות תדיר במוצרים עקב פרצות אבטחה וכן לאסוף נתונים מהמכשירים, תהליך שמטבע הדברים הוא מסובך.

 

סטרנום רוצה לספק פתרון אוניברסלי שמתגבר על השונות בין מכשירים, בין אם קיימים וישנים או מכשירים חדשים הנמצאים בפיתוח, מערכות ההפעלה שלהם, הטכנולוגיה עליה הם מבוססים ותפקודם.

 

הפתרון מבוסס על טכנולוגיית מיפוי "טביעת האצבע של התקיפה" ולדברי החברה הוא מתאים למכשירים כמו נתבים, מכשירים רפואיים, צעצועים חכמים ומוצרים לתעשייה 4.0, וכן בכל שלבי פיתוח המוצר - מהתכנון, כתיבת הקוד, ייצור ועד לפריסה בשטח.

 

את הסבב הובילה Spark Capital, לצד המשקיעים הקיימים: Square Peg capital, the Hinrich Foundation, קרן ההון סיכון האירופית btov ומשקיעים פרטיים נוספים. 

נטלי תשובה, מנכ"לית ומייסדת משותפת בסטרנום: "אנחנו שואפים ליצור עולם שבו היכולת של מכשירי IoT להשפיע על כל תחומי החיים שלנו תתאפשר ללא מחסומים. הפוטנציאל עד כה נבלם במידה רבה עקב היעדר תשתית תוכנתית לכל מכשיר חכם באשר הוא, והיעדר דאטה מתאים. סטרנום פורצת את גבולות האפשר מתוך מכשירי הקצה עצמם, ומצליחה לחלץ מתוכם מידע שלא היה נגיש עד כה ולחמש אותם ביכולות הגנה. אנו נותנים מענה לשני חסמים מרכזיים בתעשייה - הטמעה של אבטחה אוטונומית בתוך כל מכשיר, תוך כדי חילוץ וניתוח דאטה ייחודי וסגולי מתוכו״.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חבל שהכסף הגדול הולך לידיים הלא נכונות (ל"ת)
    משה 30/09/2021 22:40
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עידית 26/09/2021 18:45
    הגב לתגובה זו
    מי שלא מצטרף עכשיו יאכל אותה עוד שנה - הם יהיו שווים מיליארדים תוך זמן קצר
  • 1.
    שלמה 25/09/2021 10:33
    הגב לתגובה זו
    נשארו רק המנכלית ובעלה. הייתי מציין את זה בכתבה.
DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".


DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".