קרן Greylock ממנה את מור חן כשותפה בקרן
חן תתמקד בהשקעות בתחומי הסייבר ובינה מלאכותית בשוק הישראלי; תוכנית Greylock Edge תורחב לראשונה לישראל
קרן Greylock מודיעה על מינויה של מור חן כשותפה בקרן, מהלך שירחיב את פעילותה של הקרן בישראל. חן תתמקד בהשקעות בשוק הישראלי, מתוך מטרה למנף את ניסיונה והיכרותה המעמיקה עם השוק לחיזוק פעילותה של גריילוק באקו-סיסטם הישראלי. תחילה, תפעל ממשרדי הקרן בסן פרנסיסקו ובשנה הבאה (2026) היא תחזור לישראל.
בנוסף, המשרד מרחיב לראשונה את תוכנית Greylock Edge ליזמים שיושבים בישראל. Greylock Edge היא תוכנית לבניית חברות המלווה מייסדים בשלבים של קדם-רעיון ו-Pre-Seed, על ידי הקצאת משאבים והמומחיות של Greylock. שותפי Greylock עובדים ישירות עם היזמים בתוכנית Edge לטובת סיעור מוחות, חיזוק ואישוש החלטות יסוד מתחילת דרכה של החברה ועד להתאמה לשוק, עם אפשרויות מימון גמישות לחלוטין. התוכנית, שהיא מותאמת אישית לכל צוות ומשתתפות בה חברות בודדות (לא במחזורים), כוללת גישה ללקוחות ראשוניים (Design Partners), וגיוס צוות הקמה.
קרן גריילוק, הינה קרן הון סיכון מובילה המתמחה בהשקעות סיד בתוכנה ארגונית ולמשתמשים פרטיים. צוות ההשקעות של הקרן משקיע כיום מתוך קרן גריילוק 17, בהיקף מיליארד דולר. גריילוק מתמקדת ביזמים שבונים חברות מבוססות AI בענפי הסייבר, תשתיות, SaaS, צרכנים, קומרס וזירות סחר, פינטק וקריפטו. בין החברות בהן השקיעה הקרן כבר משלבים מוקדמים: Airbnb, Coinbase, Discord, Instagram, LinkedIn, Okta, Palo Alto Networks, Facebook, Roblox, Workday, ServiceNow. הקרן פעילה בארץ למעלה משני עשורים, וישראל מהווה עבורה יעד השקעות השני בגודלו מחוץ לאזור סן פרנסיסקו. בין החברות הישראליות שהשקיעה בהן לאורך השנים נמנות Imperva, פאלו אלטו, שהוקמה במשרדי הקרן, ובשנים האחרונות השקיעה בחברות, כגוןCato Networks, Apiiro, Kodem, Upwind, Wiz ו-Dazz.
מור מביאה עמה ניסיון עשיר בהון סיכון, פיתוח סטארט-אפים וייעוץ אסטרטגי והיא בעלת היכרות מעמיקה עם האקוסיסטם הישראלי. בתפקידה האחרון שימשה כסגנית נשיא בקרן ההון סיכון Accel בלונדון, שם היתה אחראית על פורטפוליו ההשקעות בישראל, במגוון סטארט-אפים כמו Cyera, Oasis ו-Finaloop ופעילה בדירקטורים של חלק מהן. כמו כן, הובילה מהלכים אסטרטגיים חוצי ארגון, כמו הקמת רשת CISOs. לפני שהצטרפה לקרן אקסל, היא שימשה כיועצת בפירמת הייעוץ Strategy&, שם ליוותה פרויקטים בפרופיל גבוה, לרבות רכישתה של חברת שבבים מובילה. לאחר מכן מונתה למנכ"לית 8200 EISP, האקסלרטור של עמותת יוצאי 8200. כיום היא חברת דירקטוריון בעמותה. "התשוקה של מור לסטארט-אפים, החיבורים שלה בקהילת היזמים הישראלית ומחוייבותה למצוינות הופכים אותה לתוספת יוצאת דופן לצוות שלנו", אמר אשים צ'נדנה, שותף ב-Greylock.
- Entrée Capital מגייסת 300 מיליון דולר לקרנות חדשות שמתמקדות ב-AI, דיפ-טק וקריפטו
- קינטיקה: קרן דיפנס־טק חדשה קמה בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"היכולת שלה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם יזמים ולעזור להם להצליח עולה בקנה אחד עם המחוייבות שלנו לשוק הישראלי ועם המשימה של גריילוק לפעול בשותפות עם היזמים הטובים ביותר בישראל". "אני נרגשת להצטרף לגריילוק ולהתמקד בקידום חדשנות
ומנהיגות בענף ההיי-טק הישראלי", אמרה מור חן, שותפה בגריילוק. "המטרה שלנו היא להיות שותפים ליזמים ישראלים מהיום ה-1 ולעזור להם לבנות את החברות שיגדירו מחדש את ענף הטכנולוגיה, תוך מינוף המשאבים והמומחיות של גריילוק".
- 1.נסיון רב בת כמה התינוקת. (ל"ת)פולי 22/01/2025 21:40הגב לתגובה זו
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
הונאה ברשת (AI)המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?
על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור
בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת.
צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים.
מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך TrueScontrol.
הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון.
- יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס- יצא ל"שרת" בעזה מהבית
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובדן אמון = אובדן הכנסות
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממש. עסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.
