קרן Greylock ממנה את מור חן כשותפה בקרן
חן תתמקד בהשקעות בתחומי הסייבר ובינה מלאכותית בשוק הישראלי; תוכנית Greylock Edge תורחב לראשונה לישראל
קרן Greylock מודיעה על מינויה של מור חן כשותפה בקרן, מהלך שירחיב את פעילותה של הקרן בישראל. חן תתמקד בהשקעות בשוק הישראלי, מתוך מטרה למנף את ניסיונה והיכרותה המעמיקה עם השוק לחיזוק פעילותה של גריילוק באקו-סיסטם הישראלי. תחילה, תפעל ממשרדי הקרן בסן פרנסיסקו ובשנה הבאה (2026) היא תחזור לישראל.
בנוסף, המשרד מרחיב לראשונה את תוכנית Greylock Edge ליזמים שיושבים בישראל. Greylock Edge היא תוכנית לבניית חברות המלווה מייסדים בשלבים של קדם-רעיון ו-Pre-Seed, על ידי הקצאת משאבים והמומחיות של Greylock. שותפי Greylock עובדים ישירות עם היזמים בתוכנית Edge לטובת סיעור מוחות, חיזוק ואישוש החלטות יסוד מתחילת דרכה של החברה ועד להתאמה לשוק, עם אפשרויות מימון גמישות לחלוטין. התוכנית, שהיא מותאמת אישית לכל צוות ומשתתפות בה חברות בודדות (לא במחזורים), כוללת גישה ללקוחות ראשוניים (Design Partners), וגיוס צוות הקמה.
קרן גריילוק, הינה קרן הון סיכון מובילה המתמחה בהשקעות סיד בתוכנה ארגונית ולמשתמשים פרטיים. צוות ההשקעות של הקרן משקיע כיום מתוך קרן גריילוק 17, בהיקף מיליארד דולר. גריילוק מתמקדת ביזמים שבונים חברות מבוססות AI בענפי הסייבר, תשתיות, SaaS, צרכנים, קומרס וזירות סחר, פינטק וקריפטו. בין החברות בהן השקיעה הקרן כבר משלבים מוקדמים: Airbnb, Coinbase, Discord, Instagram, LinkedIn, Okta, Palo Alto Networks, Facebook, Roblox, Workday, ServiceNow. הקרן פעילה בארץ למעלה משני עשורים, וישראל מהווה עבורה יעד השקעות השני בגודלו מחוץ לאזור סן פרנסיסקו. בין החברות הישראליות שהשקיעה בהן לאורך השנים נמנות Imperva, פאלו אלטו, שהוקמה במשרדי הקרן, ובשנים האחרונות השקיעה בחברות, כגוןCato Networks, Apiiro, Kodem, Upwind, Wiz ו-Dazz.
מור מביאה עמה ניסיון עשיר בהון סיכון, פיתוח סטארט-אפים וייעוץ אסטרטגי והיא בעלת היכרות מעמיקה עם האקוסיסטם הישראלי. בתפקידה האחרון שימשה כסגנית נשיא בקרן ההון סיכון Accel בלונדון, שם היתה אחראית על פורטפוליו ההשקעות בישראל, במגוון סטארט-אפים כמו Cyera, Oasis ו-Finaloop ופעילה בדירקטורים של חלק מהן. כמו כן, הובילה מהלכים אסטרטגיים חוצי ארגון, כמו הקמת רשת CISOs. לפני שהצטרפה לקרן אקסל, היא שימשה כיועצת בפירמת הייעוץ Strategy&, שם ליוותה פרויקטים בפרופיל גבוה, לרבות רכישתה של חברת שבבים מובילה. לאחר מכן מונתה למנכ"לית 8200 EISP, האקסלרטור של עמותת יוצאי 8200. כיום היא חברת דירקטוריון בעמותה. "התשוקה של מור לסטארט-אפים, החיבורים שלה בקהילת היזמים הישראלית ומחוייבותה למצוינות הופכים אותה לתוספת יוצאת דופן לצוות שלנו", אמר אשים צ'נדנה, שותף ב-Greylock.
- Entrée Capital מגייסת 300 מיליון דולר לקרנות חדשות שמתמקדות ב-AI, דיפ-טק וקריפטו
- קינטיקה: קרן דיפנס־טק חדשה קמה בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"היכולת שלה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם יזמים ולעזור להם להצליח עולה בקנה אחד עם המחוייבות שלנו לשוק הישראלי ועם המשימה של גריילוק לפעול בשותפות עם היזמים הטובים ביותר בישראל". "אני נרגשת להצטרף לגריילוק ולהתמקד בקידום חדשנות
ומנהיגות בענף ההיי-טק הישראלי", אמרה מור חן, שותפה בגריילוק. "המטרה שלנו היא להיות שותפים ליזמים ישראלים מהיום ה-1 ולעזור להם לבנות את החברות שיגדירו מחדש את ענף הטכנולוגיה, תוך מינוף המשאבים והמומחיות של גריילוק".
- 1.נסיון רב בת כמה התינוקת. (ל"ת)פולי 22/01/2025 21:40הגב לתגובה זו
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובחוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה
ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר
בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב
במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.
לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.
במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.
גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- צים עולה 4.5%, טאואר יורדת 3%, המדדים במגמה מעורבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.
