וול סטריט
צילום: istock

סגירה ירוקה בוול סטריט: הנפט זינק ב-2.1%, אמזון הוסיפה 0.8%

המתיחות בין ארה"ב לאיראן מגיעה לשיא ברקע לתקיפה של מכליות נפט הבוקר. אפל הוסיפה 0.1%. טבע איבדה 1% במסחר תנודתי. טוויטר ירדה ב-3.1%. פייבר טסה ביומה הראשון בוול סטריט. תשואות האג"חים ירדו בחדות
עמית נעם טל | (14)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים של עד 0.6%. ברקע למסחר, שוק הסחורות געש. ברקע לדיווחים על תקיפת מכליות נפט במפרץ עומאן. במקביל, התמיכה של הממשל האמריקני בשווקים הגיעה הערב לשיא, וצפויה לרדת בחדות החל ממחר.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%      

לאחר שצנח אמש ביותר מ-4%, מחיר הנפט נסגר הערב בעליות של 2% במסחר תנודתי במיוחד. ברקע לתנודתיות, 2 מכליות נפט הותקפו הבוקר במפרץ עומאן ע"י טילי טורפדו. למרות שעדיין לא ידוע מי אחראי על התקיפה, האירוע מעלה שוב את המתיחות בין ארה"ב לאיראן. נזכיר כי מוקדם יותר השבוע הזהיר שר החוץ האיראני כי "ארה"ב לא יכולה להישאר בטוחה" ברקע ל"מלחמה הכלכלית" שהכריזה על המדינה. לפני זמן קצר טוענת ארה"ב באופן רשמי כי איראן אחראית על האירועים. נוסיף כי הזינוק החד במחיר הנפט מעניק רוח גבית למדדים.

בתוך כך, כפי שדיווחנו בשבוע האחרון, התמיכה של הממשל האמריקני בשווקים צפויה להגיע לנק' מפנה החל מהערב. קופת האוצר האמריקני (TGA) צפויה לרדת היום לשפל של 130 מיליארד דולר, לעומת 422 מיליארד דולר ב-31.4. כ-90 מיליארד דולר ירדו מקופת האוצר מתחילת החודש, דבר שהגדיל בצורה משמעותית את היצע הדולרים בשוק והוריד משמעותית את עלויות המימון. קופת האוצר צפויה לעלות עד לסוף החודש לרמה של 240 מיליארד דולר, כאשר במקביל צמצום מאזן הפד' צפוי לחזור בימים הקרובים (לכתבה המלאה). 

קופת האוצר האמריקני: צפויה לקבוע הערב שפל לתקופה הקרובה 

בגזרת המט"ח, הדולר אינדקס (סימול:DXY) עבר להתנהל בעליות שערים קלות סביב 97 נק'. 

למרות העלייה הערב במחירי הנפט, ציפיות האינפלציה בעולם המשיכו לרדת בחדות גם הערב, דבר שממשיך להשפיע על שוקי האג"ח. התשואה על אגרות החוב של ארה"ב לתקופה של שנתיים ירדה לרמה של 1.83% בלבד, והתשואה לתקופה של 10 שנים עומדת על 2.09% בלבד. התשואה על אגרות החוב לתקופה 3 חודשים גבוהה כעת ב-10 נק' בסיס מהתשואה לתקופה של 10 שנים. 

פער התשואות בין אגרות החוב לתקופה של 10 שנים לאגרות החוב לתקופה של 3 חודשים

בגזרת המאקרו, ברקע לדו"ח התעסוקה החלש שפורסם בשישי האחרון (לכתבה המלאה), נתון התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עמדו בשבוע האחרון על 222 אלף, לעומת צפי של 216 אלף קריאות. הממוצע ל-4 השבועות האחרונים עלה לרמה של 217 אלף קריאות. בתוך כך, נתוני האינפלציה ממשיכים להיחלש: מדד מחירי הייצור ירד בחודש מאי ב-0.2% ובחישוב שנתי מדובר על ירידה של 0.7%. מדד מחירי הייבוא ירד ב-0.3%. הנתונים הערב, בהמשך למדדי המחירים שפורסמו בימים האחרונים, סוללים כעת את הדרך להורדת הריבית בארה"ב.

במרכז

סקטור הבנקאות המשיך לרכז עניין ברקע לחששות ממיתון בהמשך השנה, והצפי למשיכה של 140 מיליארד דולר בתקופה הקרובה ע"י הפד' והממשל האמריקני. נציין כי אמש נרשם לחץ מכירות בסקטור, כאשר וולס פארגו (סימול:WFC) הובילה את המגמה עם ירידה של 2.9%. הערב רשם הסקטור עליות של עד 0.9%.

ביונד מיט (סימול:BYND) נסגרה בירידות של 0.5% לאחר מסחר תנודתי והמשיכה לרכז עניין ברקע לתנודות חדות במיוחד במהלך הימים האחרונים.

יצרנית השבבים ברודקום (סימול:AVGO) צפויה לפרסם לאחר המסחר את תוצאותיה לרבעון השני של 2019. התחזיות המוקדמות צופות כי החברה תדווח על הכנסות של 5.7 מיליארד דולר, ורווח מתואם של 5.2 דולרים למניה. 

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    ינעל העולם הדוטורטטים אכלו לי את הכבד הלך הכל פארש (ל"ת)
    רק למעלה רק למעלה 14/06/2019 15:51
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    איך זה שהנפט לא קפץבלפחות ב5%? (ל"ת)
    שאלה למי שמבין 14/06/2019 10:27
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    אביליטי לפני פריצה (ל"ת)
    רונן 14/06/2019 07:41
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    רק למטה רק למטה 13/06/2019 23:15
    הגב לתגובה זו
    כמו שעלה 11 שנה עכשיו ירד 5 עד 7 שנים לאט לאט לאט למדד 600 נקודות ב SP ן 1700 בנסדק
  • 9.
    פה ושם נתקעים בירידה מדשדשים אבל רק למטה אבל רק למטה (ל"ת)
    רק למטה רק למטה 13/06/2019 23:12
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ינעל העולם הדוטורטטים אכלו לי את הכבד הלך הכל פארש (ל"ת)
    רק למעלה רק למעלה 13/06/2019 22:49
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מוכר (ל"ת)
    קוקו 13/06/2019 21:05
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    לרק למעלה רק לא למעל 13/06/2019 20:42
    הגב לתגובה זו
    למה חבל? למה לא תנסה? בטוח שלא תצליח כי אינך חכם וכתיבתך חלשה וגרועה. מדוע אתה לא סומך על עצמך ואתה מודה שאינך יכול להיות עתונאי. אולי בגלל שאתה חמוד אבל גולם.
  • 5.
    רק למטה רק למטה 13/06/2019 20:32
    הגב לתגובה זו
    פשוט חיסל כל קופה פדרל רזרב חיסל קופת האוצר חיסל רזרבות חיסל ועם מה נשארנו עם מניות במחירי פי 100 ו 200 מהשווי ומה התוצאה של זה ראו טבע כדוגמא כל מניה ב SP 500 תעבור את הסרט שטבע עברה ואי לכך ובהתאם לזאת SP בעוד 5 שנים 600 נקודות רק למטה רק למטה פשוט
  • 4.
    רק למטה רק למטה 13/06/2019 19:02
    הגב לתגובה זו
    מר הכסף והחגיגה
  • 3.
    פרופ' איצ100 המשך 13/06/2019 18:16
    הגב לתגובה זו
    רום ומאז הפך אצלנו כיוון והוא נאסף בשאילת סחורה באופן מסיבי כמו שנעשה עם D.B G.E טבע ועוד רבות ולא טובות..הוא יראה לעולם את הכיוון הרצוי והמצוי וזאת בהנחיית "כבוד" הטראמפ וחבר מרעיו. ולא נשכח לציין גם את האיסוף המסיבי של סחורות מתכלות ונדירות עלייהם אנו כותבים שנים במדיות בארץ ובעולם.
  • 2.
    פרופ' איצ100 13/06/2019 17:19
    הגב לתגובה זו
    אפילו Alphabet ששכנה אצלנו בענק משנתיים טרום הנפקה ועוד הקצאה ענקית בהנפקה עד שיאה ומשם הפכה אצלנו כיוון...היא תרוץ אחרי חברותיה הענקיות D.B G.E ........
  • 1.
    טורפדו מצוללת אירנית למיכלית הנפט=סכנה לשווקים.לברוח ! (ל"ת)
    שלמה 13/06/2019 15:53
    הגב לתגובה זו
  • רק אבל רק למעלה 13/06/2019 19:02
    הגב לתגובה זו
    למעלה.כמב אתם טפשים.תקשיבו רק לי .חבל שאני לא יכול להיות עיתונאי.הייתם מרוויחים כל יום כסף
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: