ואלנס מפספסת בשורה התחתונה; מעלה תחזית לרבעון השני
ולנס סמיקונדקטור המספקת שבבים לתקשורת בתעשיות האודיו-וידאו והרכב מדווחת על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2024. ההכנסות ברבעון הראשון של 2024 הסתכמו ב-11.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-23.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2023 ובהשוואה לצפי האנליסטים שעמד על 11 מיליון דולר. החברה רשמה הפסד מתואם למניה של 10 סנט בהשוואה להפסד של 5 סנט למניה ברבעון הקודם ובהשוואה לצפי האנליסטים שהיה להפסד של 2 סנט למניה.
שיעור הרווח הגולמי על בסיס GAAP עמד על 59% ברבעון הראשון של 2024, כאשר שיעור הרווח הגולמי על בסיס non-GAAP עמד על 62%. זאת, בהשוואה לשיעור רווח גולמי על בסיס GAAP של 66.1% ברבעון הראשון של 2023 ו-67.2% על בסיס non-GAAP. החברה ציינה כי השינוי משנה לשנה נבע מירידה בהכנסות, שהביאה לספיגת עלויות קבועות נמוכה יותר, מעדכון הערכת עלות מסוימת של מלאי, וכן מכך שברבעון נרשם חלק יחסי גדול יותר בהכנסות מתחום הרכב בהשוואה להכנסות מתחום האודיו-וידאו, בו הרווחיות הגולמית גבוהה יותר. ההפסד על בסיס GAAP הסתכם ב-10 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024, בהשוואה להפסד על בסיס GAAP של 5.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2023.
ההפסד התפעולי המתואם (Adjusted EBITDA) הסתכם ברבעון הראשון של שנת 2024 בכ-7.1 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי מתואם של 2.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2023.
יתרת מזומנים, שווי מזומנים ופיקדונות לזמן קצר של החברה עומדים בסך 139.8 מיליון דולר ב-31 במרץ 2024, בהשוואה לסך של 142.0 מיליון דולר בסוף דצמבר 2023, כאשר לחברה אין חוב. יתרת המלאי נכון ליום 31 במרץ 2024 הסתכמה ב-12.5 מיליון דולר, ירידה בהשוואה ל-13.8 מיליון דולר ב-31 בדצמבר 2023.
- ולנס מאכזבת בתחזית ונופלת בטרום; ההכנסות ברבעון מעל לצפי
- אפסייד של 60% - ולנס קופצת אחרי המלצה מ-Needham
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה צופה הכנסות של בין 12.5 מיליון דולר ל-13 מיליון דולר ברבעון השני, זאת בהשוואה לצפי האנליסטים שעומד על 11.3 מיליון דולר. שיעור הרווחיות הגולמית צפוי לנוע בין 52% ל-52.5% וההפסד התפעולי המתואם (adjusted EBITDA) צפוי לנוע בין 8 מיליון דולר ל-8.3 מיליון דולר.
"אנחנו שמחים לדווח שהכנסותינו עקפו במעט את הצפי שסיפקנו עבור הרבעון הראשון של השנה, על אף שגם אנחנו, כמו רוב התעשייה שלנו, ממשיכים להיות מושפעים מרוח נגדית בהיבט המאקרו-כלכלי, וכמו כן מצריכת מלאים איטית בשוקי האודיו-וידאו והרכב", ציין גדעון בן-צבי, מנכ"ל ולנס סמיקונדקטור. "ברבעון זה היינו עדים להתעניינות הולכת וגוברת בשבב ה- VS6320 החדשני שלנו להגדלת טווח השימוש במכשירים תומכי 3.0USB. מאז השקתו ברבעון הרביעי של 2023, שבב זה מוטמע ביותר מ-30 מוצרים, ואנו צופים הכרזות מרובות והשקות מוצרים חדשים עם שבב זה מצד הלקוחות שלנו כבר בתערוכת InfoComm הבינלאומית בחודש יוני".
מנית ואלנס נסחרת בנאסד"ק במחיר של 2.45 דולר לפי שווי של 258 מיליון דולר. ואלנס מוזגה לספאק ב-2020 והחלה להיסחר לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר, ומאז ירדה המניה ב-75%.
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
דונלד טראמפ; קרדיט: טוויטר"טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
ויקטור אורבן, ראש ממשלת הונגריה אמר את הדברים אחרי פגישה עם טראמפ; ממה הוא חושש ומה זאת התקפה בשוק המט"ח?
ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, הפתיע עם הצהרה דרמטית לאחר פגישתו עם דונלד טראמפ בבית הלבן: לדבריו, הנשיא האמריקאי הבטיח להגן על הונגריה מפני מתקפות ספקולטיביות, כולל התקפות על המטבע המקומי או הורדת דירוג אשראי.
מה זה בעצם התקפה או ספקולציה בשוק המט"ח? מדובר בפעילות של הזרמת כספים, השקעה גדולה בשוק המט"ח שבה משקיעים, בעיקר קרנות גידור גדולות או בנקים בינלאומיים, מהמרים על תנודות מחירים קצרות טווח בשווקים הפיננסיים, במטרה להשיג רווחים מהירים. בניגוד להשקעה ארוכת טווח, הספקולציה כוללת לעיתים קרובות מכירות בחסר (שורט) של נכסים כמו מטבעות, אג"ח או מניות, כאשר הספקולנטים מצפים לירידת ערך.
בהקשר של מדינה, "מתקפת ספקולציה" או "התקפה פיננסית" מתייחסת למצב שבו קבוצת משקיעים גדולה תוקפת את המטבע או את חוב המדינה באמצעות מכירה המונית, מה שיוצר לחץ על הבנק המרכזי להגן עליו. זה עלול להוביל למשבר מטבע, כמו שחוותה תאילנד ב-1997 או בריטניה ב-1992 ("יום חמישי השחור"), שבו סוחרים כמו ג'ורג' סורוס הרוויחו מיליארדים על ידי הימור נגד הלירה סטרלינג, והכריחו את בריטניה לצאת ממנגנון שער החליפין האירופי. במקרה כזה, הבנק המרכזי נאלץ למכור את רזרבות המט"ח שלו כדי לתמוך במטבע, או להעלות ריבית דרמטית - מה שפוגע בכלכלה, מגביר אבטלה, מפחית השקעות ומעלה מחירים.
אורבן חושש כבר שנים רבות מסורוס ומאשים אותו בפעילות בשוק המט"ח המקומי. סורוס הוא אחד ממתנגדיו הגדולים של אורבן. בהצהרה, סיפר אורבן כי סיכם עם טראמפ על הקמת "חומת מגן פיננסית" שתספק תמיכה אמריקאית במקרה שמערכת הכספים של הונגריה תיקלע לסכנה חיצונית. לדבריו, "אם מישהו ינסה לתקוף את המטבע ההונגרי או לחנוק את הונגריה מהצד הפיננסי, יש לנו פתרון - האמריקאים הבטיחו להגן על היציבות שלנו".
- טראמפ משגר מסר לסין אך משאיר את טייוואן בערפל אסטרטגי
- מה אמר טראמפ על הסכם נורמליזציה עם סעודיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרקע הפוליטי: בידול מהאיחוד האירופי לקראת בחירות
האמירה של אורבן מגיעה בתקופה רגישה במיוחד עבורו. באפריל הקרוב יתקיימו בחירות פרלמנטריות בהונגריה, והוא שואף לחזק את מעמדו על רקע ביקורת פנימית הולכת וגוברת. בתוך כך, האיחוד האירופי הקפיא מימון של למעלה מ-20 מיליארד דולר למדינה, בטענה להפרות עקרונות של שלטון החוק ושחיתות שלטונית.
