מנצסטר סיטי
צילום: טוויטר מנצסטר סיטי

כמה עלתה העונה הנהדרת של מנצ'סטר סיטי, שזכתה באליפות אנגליה?

מנצ'סטר סיטי חגגה 5 אליפויות ב-6 השנים האחרונות עם שווי השוק הגבוה בליגה. מה היו המספרים המעניינים העונה ומי הכוכב שקיבל הצעה להמשיך?

מיכאל וייסרמן | (1)

עכשיו זה רשמי. מנצ'סטר סיטי זכתה אתמול באליפות אנגליה בפעם החמישית בשש השנים האחרונות, עוד לפני המשחק הערב מול צ'לסי. השנייה בטבלה, ארסנל, הפסידה לנוטינגהאם פורסט ופתחה את החגיגות לקבוצה של פפ גוארדיולה.

אליפות שלישית ברציפות. גווארדיולה (צילום: טוויטר מנצ'סטר סיטי)

כמו כל עונה ב-3 האחרונות, גם הפעם שברה סיטי לא מעט שיאים ויכולה לזכות בטרבל - היא נמצאת בגמר הגביע האנגלי שם תפגוש את מנצ'סטר יונייטד ושבוע לאחר מכן תתמודד בגמר ליגת האלופות מול אינטר מילאנו.

סיטי עם 11 ניצחונות ברציפות בליגה וזאת הפעם הראשונה שהיא זוכה בשלוש אליפויות ברציפות. קדמו לה מנצ'סטר יונייטד, ליברפול, ארסנל והאדרספילד (לפני מלחמת העולם השנייה). היא כבר לא תוכל לשבור את שיא הנקודות לעונה שעומד על 100 נקודות מהאליפות הראשונה אבל עשויה להגיע ל-94 נקודות אם תנצח בכל שלושת המחזורים שנותרו עד תום העונה.

גוארדיולה עצמו זכה באליפות ה-11 בקריירה. שלוש אליפויות היו עם באיירן מינכן, מספר זהה היו לו בברצלונה וכעת הוא זוכה בעוד 5 אליפויות באנגליה תחת התכולים. החלוץ ארלינג הולאנד שבר שיא שערים כאשר כבש עד 36 שערים - 2 יותר מהשיא הקודם.

האליפות הזאת לא מפתיעה גם בשל שווי השוק של השחקנים. שווי השוק של שחקני סיטי הכי גבוה בליגה. על פי האתר "טרנספרמרקט" שווי השוק של שחקני סיטי הוא 1.05 מיליארד אירו כאשר צ'לסי במקום השני עם 1.02 מיליארד אירו. במקום השלישי ארסנל עם 890 מיליון אירו ומנצ'סטר יונייטד רק במקום החמישי עם 795.7 מיליון אירו. השחקן היקר בסיטי הוא הולאנד ששווה 170 מיליון אירו ואחריו פיל פודן ששווה 110 מיליון אירו.

השחקן המשתכר ביותר גם כן מגיע מסיטי והוא הקשר קווין דה ברוינה. הולנאד צפוי לשדרג את שכרו בקיץ הקרוב ולהגיע לראש הרשימה. גם שכרו של פפ גוארדיולה הוא הגבוה בליגה ושווה 23 מיליון דולר לעונה.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    וכמה משתכר גרליש? (ל"ת)
    חיים 21/05/2023 16:03
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.