מותג הרכב החשמלי הסיני Aiways
צילום: יח"צ

אחרי ההצלחה של החשמלית Aiways U5 בישראל מגיע תורו של ה-U6 - כמה הוא יעלה?

למנוע ה-U6 יש הספק של 214 כ"ס, מומנט של 32.1 קג"מ ותאוצה של 7 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש; ל-U6 יש הרבה דמיון לאחיו ה-U5 מבחינה טכנולוגית, אבל גם כמה הבדלים - ולכן הוא יקר יותר
דור עצמון | (5)
נושאים בכתבה Aiways רכב חשמלי

מותג הרכב החשמלי הסיני אייווייז הושק בישראל בחודש מרץ 2021 על ידי היבואן אוטו חן עם הגעת דגם ה-U5 ארצה. עד מהרה התלהב הקהל הישראלי מהרכש הסיני וכיום כבר לא נדיר לראות אותה בכבישים, למרות שמחירו החל מ-157,500 שקל. מאז ועד היום נמכרו למעלה מ-2,000 רכבים מדגם ההשקה כאשר המכירות רק מאמירות משנה לשנה. המכירות ב-2022 באירופה כולה הסתכמו בכ-3,000 רכבים כך שישראל מהווה שוק משמעותי עבור היצרנית הסינית. לאחרונה, ולאחר ההצלחה של דגם ה-U5 ובמקביל אליו, השיקה אייווייז גם את דגם ה-U6, דגם SUV קופה. המחירון של הדגם החדש אינו זול ועומד על 219,000 שקל. למנוע יש הספק של 214 כ"ס, מומנט של 32.1 קג"מ ותאוצה של 7 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש. ישנה סוללת 63 קוט"ש עם טווח חשמלי של 405 ק"מ, ברמת גימור אחת – "פריים" הכוללת תאורת לד, חישוקי "20, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, מערכת מולטימדיה עם צג 14.6 אינץ', תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים ועוד. אייווייז U6, צילום: אתר החברה. צריכת החשמל של הרכב עומדת על כ-10 אג' לקילומטר ועלות החשמל השנתית נאמדת בכ-1,700 שקל לנסיעה חשמלית כוללת של 17,000 ק"מ בשנה בטעינה ביתית. טווח הנסיעה החשמלי של הדגם עומד כאמור על כ-405 ק"מ - 9.4 קילומטר פחות מהממוצע בקטגוריה. הדגם כולל היצע מערכות בטיחות מתקדמות בהן מערכת בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, התרעה על רכב בשטח מת, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, התרעה על תנועה חוצה מאחור, התרעה על רכב חולף בפתיחת דלת ועוד. ל-U6 יש הרבה דמיון לאחיו מבחינה טכנולוגית, אבל גם כמה הבדלים – והוא כאמור יקר יותר. מן הסתם, כשמדובר ברכב חשמלי – בין הנתונים החשובים ביותר ללקוח הוא טווח הנסיעה. אולם, יש שיקולים לא פחות חשובים – כמו האבזוק הבטיחותי. במקרה של הרכב הזה הדירוג הבטיחותי הוא 6 מתוך 8, כך שיש בטיחותיים ממנו.  

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    במחיר הזה.... חחחחחח לא הצלחה ולא נעליים (ל"ת)
    אפי 14/04/2023 12:48
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    עידן 13/04/2023 23:29
    הגב לתגובה זו
    באמת שואל. מה תעשו עם הרכב הזה עוד חמש שנים?
  • 2.
    סיבה אחת למה לקנות את זה אם טסלה עולה 10000 ש"ח פחות? (ל"ת)
    אלון 13/04/2023 22:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אתם גוף תקשורת כלכלי. לא תבדקו קודם מה מצב החברה בסין.. (ל"ת)
    ערן 13/04/2023 21:30
    הגב לתגובה זו
  • לקראת פשיטת רגל. דיווח מסין על אי תשלום משכורות לעובדים (ל"ת)
    א. 14/04/2023 11:28
    הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5