קלטורה
צילום: קלטורה
דוחות

קלטורה: ההכנסות הסתכמו בכ-41 מיליון דולר; ההפסד התפעולי מעמיק

כאשר הסתכם בכ-8.8 מיליון דולר ברבעון הראשון, זאת בהשוואה להפסד תפעולי של 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הגולמי הסתכם בכ-26.8 מיליון דולר (שיעור של 64%) לעומת רווח גולמי של 22.6 מיליון דולר (שיעור של 60%) אשתקד
נתן טגי | (4)

חברת התוכנה  קלטורה (סימול: KLTR) המספקת פלטפורמה לחוויות וידאו בענן מדווחת ברבעון הראשון של 2022 על הכנסות שהסתכמו ב-41.7 מיליון דולר, גידול של 11% לעומת אשתקד אז התסכמו ההכנסות בכ-37.7 ומעל לצפי האנליסטים שעמד על כ-40 מיליון דולר.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד נקי של כ-11 מיליון דולר או 0.09 דולר למניה, זאת בהשוואה לאשתקד אז עמד ההפסד על כ-4.4 מיליון דולר או כ-0.04 דולר למניה. האנליסטים ציפו להפסד גבוה מכך, של 0.11 דולר למניה. 

החברה דיווחה על הכנסות ממשתמשים שהסתכמו ב-37 מיליון דולר ברבעון, גידול של 14% בהשוואה לאשתקד אז עמד הנתון על כ-32.3 מיליון דולר. ההכנסה השנתית החוזרת (ARR) הסתכמה ב-147.7 מיליון דולר, גידול של 15% ביחס לתקופה המקבילה אז עמד הנתון על 128.6 מיליון דולר. 

ההפסד התפעולי העמיק והסתכם בכ-8.8 מיליון דולר ברבעון, זאת בהשוואה להפסד תפעולי של 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הגולמי הסתכם בכ-26.8 מיליון דולר (שיעור של 64%) לעומת רווח גולמי של 22.6 מיליון דולר (שיעור של 60%) אשתקד. 

ה-EBIDTA המתואם הסתכם בכ-8.4 מיליון דולר, זאת בהשוואה ל-EBIDTA מתואם של 1.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

תחזיות להמשך

החברה צופה שברבעון השני של 2022 יסתכמו ההכנסות בין 41.6 ל-42.4 מיליון דולר. האנליסטים צופים הכנסה מעט גבוהה מכך, וכזאת שתסתכם בכ-42.45 מיליון דולר, בחברה מעריכים כי  ההכנסות ממנויים יגדלו בין 1% ל-3% ויסתכמו בין 36.8-37.6 מיליון דולר. ב-EBITDA צופים בחברה כי יהיה שלילי ויעמוד בין 8.5-11.5 מיליון דולר בתום הרבעון השני.

קלטורה הנפיקה בוול-סטריט במהלך חודש יולי 2021 אז הציעה 15 מיליון מניות במחיר של 10 דולר למניה, אמצע טווח התשקיף שעמד על בין 9-11 דולר למניה ובמחיר ששיקף אז לחברה שווי שוק של 1.24 מיליארד דולר אחרי הכסף. כעת נסחרת החברה בניו יורק לפי שווי של 185 מיליון דולר ושער בסיס המניה עומד על כ-1.42 דולר למניה. 

רון יקותיאל, מייסד משותף, יו"ר ומנכ"ל Kaltura אמר: "אנחנו ממשיכים להאמין שהמוצרים החדשים שלנו ,כולל פלטפורמת האירועים הארגוניים שלנו, יחד עם הגדלת  המכירות גדול יותר, יאפשרו לנו לעמוד ביעדי הצמיחה שלנו".

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אנונימי 21/05/2022 23:04
    הגב לתגובה זו
    בסוף צריך להרוויח. אי אפשר למכור כל הזמן חלום ולגייס כסף.בסוף לא תצליחו לגייס .כל אנשי ההייטק שחושבים שהכלכלה השתנתה מוזמנים לקרוא על בועת ההייטק הקודמת. שם חשבו שכסף לא חשוב רק אייבולס
  • 3.
    הייטק פחחחח (ל"ת)
    11/05/2022 18:34
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנונימי 11/05/2022 08:15
    הגב לתגובה זו
    חברה ששורפת מזומני משקיעים מאז שהוקמה כבר יותר מ 10 שנים.מנפיקה בסכום דמיוני ביחס לחברה שרחוקה מרוחיות. והשוק החזיר אותה למימדים ריאליים. גילח 85% מהשווי.
  • 1.
    זה לא קלטורה זה חלטורה. (ל"ת)
    הערה 10/05/2022 18:50
    הגב לתגובה זו
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקאתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוק
TOP 10

לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם

דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה

הדס ברטל |
נושאים בכתבה תוצר לנפש

הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף  לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.

1 # סינגפור

סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.


עובדים
 בחברת טכנולוגיה בסינגפור קרדיט: גרוק
עובדים בחברת טכנולוגיה בסינגפור - קרדיט: גרוק


2 # לוקסמבורג

מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.

3 # איחוד האמירויות הערביות 

לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.