האג"ח של אורבנקורפ צוללת 47% בת"א - רישיון החברה בקנדה נשלל

רק לפני חודשים ספורים גייסה החברה 180 מיליון שקלים בבורסה בת"א. ושימו לב למניית גזית גלוב

ירידות חדות, צילום: Getty images Israel
סחרור מסוכן. חברת הנדל"ן הקנדית אורבנקורפ (Urbancorp) של אלן ססקין (Alan Saskin), שרק לפני חודשים אחדים גייסה 180 מיליון שקל באמצעות אג"ח בבורסה בת"א, מדווחת היום על השתלשלות האירועים בימים האחרונים - וזה נראה רע מאוד. בין היתר - רישיון החברה בקנדה נשלל והיועצים המשפטיים התפטרו. ונזכיר כי החברה עדיין לא הגישה את הדו"חות הכספיים ל-2015.  
אורבנקורפ אגח א 0% אורבנקורפ א 47.11 0% אורבנקורפ אגח א סגירה:47.11 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 מחזור:-- לעמוד ציטוט נתוני אג"ח חדשות גרפים פרופיל חברה ביצועים כתבות נוספות בנושא:
המחדל הגדול החל לאחר שנחשף כי בעל השליטה ססקין, שאמור היה לפי התשקיף להזרים לחברה סכום של 12 מיליון דולר קנדי, נטל לצורך כך הלוואה מתאגיד פיננסי קנדי אך במסגרת ההלוואה התחייב ססקין להגבלות על השימוש בכספים. בין היתר ניתנה לאותו גוף פיננסי זכות חתימה משותפת בחשבון, אך אלו לא דווחו והן אינן בהתאם לתשקיף.  
בנוסף לכך, אורבנקורפ קיבלה מ-Tarion, גוף מטעם הממשל שמאגד את פעילות הבתים בקנדה, הודעה לפיה אין כל כוונה לחדש את רישום החברה תחת ה-Home Warranties Program. או במלים אחרות, קנדה לא תחדש את רישיון העבודה של החברה במדינה. בסיס הטענה של Tario הוא אי עמידה של אורפנקורפ בדרישות פיננסיות וקושי מצד מספר לקוחות לקבל בחזרה פיקדונות כספיים. שני הארועים האלו הדליקו נורה אדומה אצל הרגולטור הקנדי - מה שהביא לשלילת הרישיון.
בהודעה לבורסה כתבה אורבנקורפ: "החברה בוחנת, בעזרת יועציה המשפטיים הקנדיים, את ההשלכות האפשריות של הודעת Tarion והאם יכולות להיות לה השפעה מהותית על החברה. Tarion והחברה הביעו ענין להסדיר את כל המחלוקות בדרך של הסכמה, ללא הליכי ערעור".
אם לא די בכך, היום הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה בהיקף 23 מיליון שקל בטענה כי החברה הפרה את חובת הדיווח שלה לפי חוק רשות ני"ע בעניין שני הנושאים המדוברים: התחייבות בעל השליטה לתרום להון 12 מיליון דולר (קנדי), והודעת Tarion.
בשבוע שעבר הייתה זו סוכנות מידרוג שחתכה את דירוג האג"ח של אורבנקורפ ברמה אחת ל-Baa1. כך נכתב בעדכון: "הורדת הדירוג משקפת את עליית רמת הסיכון המשתקפת מפעילות החברה בכל הקשור ליצירת מקורות תזרים תוך הצלחת החברה בקבלת מימון לפרויקטים השונים ולפעילותה השוטפת במועד הנדרש וכן את האתגרים העומדים בפניה. בנוסף, הקשיים בהעמדת תרומת הבעלים וחוסר השקיפות בסוגיה מצביעים, להערכת ולהבנת מידרוג, על העדר הערכות מספקת מצד החברה להיותה חברת אג"ח מדווחת. במידה והחברה לא תשלים בטווח הקצר את המהלכים בתהליך בהיקף ניכר שמקנה לה כרית נזילות מספק לפעילותה השוטפת, הדירוג צפוי לרדת באופן משמעותי".
מניית גזית גלוב +0.22% גזית גלוב 3,589 +0.22% גזית גלוב בסיס:3,581 פתיחה:3,584 גבוה:3,630 נמוך:3,551 תמורה:7,830,586 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עברה לנפילות של עד 3.4% וירידות דומות נרשמות גם בחברם האם נורסטאר -0.86% נורסטאר 6,797 -0.86% נורסטאר בסיס:6,856 פתיחה:6,856 גבוה:7,002 נמוך:6,784 תמורה:985,921 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , זאת בסמוך לדיווח מצד אורבנקורפ. גזית גלוב היא שותפה של החברה הקנדית ב-3 פרויקטים של מגורים בטורונטו.
תגובות לכתבה(33):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    האוזר, תפסיק כבר את הקרקס הזה !!!
    אלי 05/04/2016 12:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדיניות ההנפקות של הרשות לניירות ערך היא פשוט שערוריה. כחלון תעצור את זה ומיד.
    סגור
  • 25.
    לבטל את האג״ח ולהחזיר את הקרו למשקיעים (ל"ת)
    Bfbfbf 05/04/2016 10:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 24.
    ועצימת עיניים מהרשות, מה שלא מתאים להן
    המנכל של הבורסה הפך 05/04/2016 09:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפכו את הבורסה לפח ההנפקות העולמירק זבל מגיע לפה להירשם למסחר, כזה שבמקומות אחרים לא היו נוגעיםהעיקר להגביר את המחזורים בבורסה
    סגור
  • 23.
    אורבנבלוף
    אנשו 05/04/2016 06:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי זה ברור למה שחברה זרה בוחרת לגייס כאן א. כי בארץ המוצא שלה היא בלשון המעטה לא אטרקטיבית. ב. מכל הבורסות בעולם זו שלנו היא הכי מקילה עם חברות זרות שמבקשות לגייס. כאילו שאנחנו פח הזבל של העולם.
    סגור
  • 22.
    חברות הדירוג לא שוות כלום
    חברת דירוג = שקר 04/04/2016 17:51
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא להאמין איך הן פועלות. הן לא שוות כלום. אם הן לא יודעות מה להגיד שלא יגידו. איך חברה מקבלת דירוג A3 ופושטת רגל אחרי 3 חודשים? צריך לסגור אותן!!!
    סגור
  • 21.
    ומה יש להאוזר הבזיונר לומר...? חזק בדיבורים ותקנות. אפ
    אמי 04/04/2016 16:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האוזר, אתה בזיון!!!
    סגור
  • 20.
    4 חודשים עברו מהגיוס והדירוג !!!!!!!!!!!
    אמיר 04/04/2016 15:54
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לא יתכן מצב שחברה גייסה רק "אתמול "עם דירוג A- ופתאום הכל קורס איך חברת הדרוג נתנו להם כזה דירוג !! הרי מאז אפילו לא פורסם דווח שישנה את התמונה
    סגור
  • חברות הדירוג מיותרות
    נעמי 04/04/2016 16:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אם רק אחרי שחברה מוציאה מאזן הם מגיבים , אז מה החוכמה !! מי צריך אותם!! ואיפה היו מנהלי הרשות???!!
    סגור
  • מושחתות
    אהרון 04/04/2016 21:59
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חברות הדירוג חייבים להגיד את האמת הם מושחתות ומשוחדות
    סגור
  • 19.
    לחשוף אילו קרנות פנסיה שלנו הפסידו לנו את הכסף
    אריק 04/04/2016 15:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עוד מישהו עשה סיבוב על היהודים .
    סגור
  • טען עוד
  • 18.
    אתם מבינים? הרגולטור הקנדי חשד אבל בישראל אף אחד לא מצא
    קקק 04/04/2016 14:11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לנכון לחשוד בחברה קטנה שמגיעה מקנדה לגייס בישראל.
    סגור
  • 17.
    ברור שהם באו לגייס פה, יודעים שהישראלים פראיירים
    ' 04/04/2016 14:09
    הגב לתגובה זו
    8 0
    קונים דירות בטיזינלוך במיליון וחצי שקל אז למה שלא יקנו אג"ח כזה? מקנדה דווקא באו לגייס בישראל...מאד מעניין.
    סגור
  • 16.
    הודעה חשובה לבעלי אגח אורנבקורפ!
    דור 04/04/2016 13:52
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בעקבות התנהלות החברה, הינכם מוזמנים ליצור קשר במייל, על מנת לשמור על זכויותיכם. DOR123DORI@WALLA.COM
    סגור
  • 15.
    שטויות - זה לא אריה דרעי .זה ממש נורמלי בין הנוכלים (ל"ת)
    HAKY1 04/04/2016 13:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    תביעה הוגשה
    בני גור 04/04/2016 13:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הסמכות המקומית לתביעה היא איי קיימן, ולשם אפשר להגיע בסירה פעם בשבועיים, את יועצי ההנפקה לתבוע, על ה 15 מליון שקל שלקחו עמלה.
    סגור
  • 13.
    בורסה זהו קזינו של רמאים...מדוע "חברות"מנפיקות ????כי
    קזה 04/04/2016 13:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוצים שאחרים יממנו אותם, ...
    סגור
  • 12.
    גנבים..גנבים..בואו הביתה(לא רוצים..) (ל"ת)
    נתי 04/04/2016 13:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    לחקור כל מוסדי שהשקיע
    חקירה דחוף 04/04/2016 13:03
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לשלול רישיון כל מוסדי שהשקיע אצלהם מכספי הפנסיה, ברור שלא נעשו שום בדיקות רקע, רק את העמלות השמנות הם רואים. חקירה מיידית!
    סגור
  • 10.
    איזה תנודות חריפות מטה,בבקשה מי שיודע מה שמקל שלהם באגח
    אמיר 04/04/2016 12:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בארץ שיענה בבקשה
    סגור
  • 9.
    מה המשקל שלהם במדד התלבונד 20 שחטף תנודה כזאת? (ל"ת)
    כלכלן 04/04/2016 12:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אגח קטן מדי הוא לא נסחר בתל בונד 20 (ל"ת)
    שרון 04/04/2016 17:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    צפוי ולא האחרון
    שחרזדה 04/04/2016 12:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פשוט לא להאמין איך הבורסה שלנו הפכה לפח אשפה
    סגור
  • 7.
    להכניס מיד את מנהלי הגופים המוסדיים לכלא
    ראשון 04/04/2016 12:19
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כולם צעקו בראש חוצות שזה הונאה כל ההנפקות הנ"ל והם בשביל נזיד עדשים מכרו אוצנו החוסכים. חכו להנפקות האחרות גם שם הולכים לחטוף
    סגור
  • 6.
    הקומבינות שמרשים לעצמם בארץ רק בחול אוכפים אותם (ל"ת)
    תום 04/04/2016 12:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    תביעה הוגשה
    בני גור 04/04/2016 12:15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הסמכות המקומית לתביעה היא איי קיימן, ולשם אפשר להגיע בסירה פעם בשבועיים, את יועצי ההנפקה לתבוע, על ה 15 מליון שקל שלקחו עמלה.
    סגור
  • זו חברה קנדית לכל דבר, אין קשר לאיי הבתולה (ל"ת)
    א 04/04/2016 12:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    איפה הרשות לני"ע כשצריך אותה (ל"ת)
    Zz 04/04/2016 12:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    הנה זה מתחיל. כל הנפקות נדלן חול האלה יתפווצצו
    בן 04/04/2016 12:07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לכולנו בפרצוף.
    סגור
  • 2.
    איך איפשרו להם להנפיק פה? מי אחראי על זה?
    מישו 04/04/2016 11:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא עושים בדיקת נאותות בבורסה?
    סגור
  • רשות להיע בראשות האוזר האפס אחראים להנפקה!!! (ל"ת)
    גדי 04/04/2016 16:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    למי יש חשיפה לאגחים האלו?
    ? 04/04/2016 11:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נא לעדכן בבקשה.
    סגור
  • הגופים שחשופים,
    נעמי 04/04/2016 16:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאקסלנס פסגות ועוד!!!
    סגור
  • בטוח לא למוסדות הפיננסים בארץ (ל"ת)
    נתי 04/04/2016 13:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור