מגדלי BSR
צילום: BSR

בהשקעה של 180 מיליון שקל: JTLV נכנסת לשליטה משותפת בב.ס.ר

הקרן תחזיק ב-27% ממניות החברה. שתי החברות ערכו בעבר מספר פרויקטים משותפים, כולל מגורים בירושלים
איציק יצחקי | (1)

קרן JTLV החליטה להרחיב את השקעותיה בנדל"ן ונכנסה לשליטה משותפת בקבוצת ב.ס.ר שבשליטתו של אינג' נחשון קיויתי, זאת באמצעות השקעה בחברה עצמה. במסגרת העסקה JTLV, בבעלות עמיר בירם, אריאל רוטר ושלמה גוטמן, תשקיע בב.ס.ר כ-180 מיליון שקל כך שלאחר העסקה היא תחזיק בכ-27% ממניות החברה, לצד החזקה זהה של כ-27% נוספים ממניות החברה של הבעלים, נחשון קיויתי. יתר האחזקות תהיינה בידי בעלי מניות פרטיים.

ב.ס.ר הוותיקה מתמחה בייזום, הקמה, וניהול פרויקטים בתחום הנדל"ן בישראל ובעולם לרבות באמצעות ארגון קבוצות רכישה. לקבוצה למעלה מ-40 פרויקטים בהיקפים גדולים ומורכבים בסגמנטים של מגורים, תעסוקה ומסחר. לאורך השנים יזמה והקימה הקבוצה למעלה מ-10,000 יח"ד למגורים ומעל מיליון וחצי מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. לקבוצת ב.ס.ר פעילות גם בתחום ההתחדשות עירונית.

לקרן JTLV, המתמחה בהשבחת נכסי נדל"ן, ולב.ס.ר מספר פרויקטים משותפים משמעותיים כדוגמת; פרויקט '1K BSR' - שני מגדלי תעסוקה ומסחר במתחם האלף בראשון לציון, אשר מצויים בשלבי ביצוע מתקדמים וצפויים להתאכלס בשנת 2026; פרויקט 'GATE ירושלים' - פרויקט מגורים, מסחר ותעסוקה בשער הכניסה לעיר המצוי בשלבי שיווק ולקראת תחילת ביצוע, וכן פרויקט להקמת שני בנייני מגורים במתחם שוק מחנה יהודה בירושלים.

מקרן JTLV נמסר: "אחרי שנים של פעילות מוצלחת ואיכותית במספר פרויקטים, אנו שמחים לחבור לקבוצת ב.ס.ר, שהינה מובילת שוק ובעלת מוניטין וניסיון הנדסי רב בתחומה. הצירוף של הקרן לצידה של ההנהלה האיכותית של החברה יצור מכפיל כוח ויהווה מנוע צמיחה משמעותי  לקידום פרויקטים קיימים ויצרת פרויקטים חדשים".

מהיו"ר והבעלים של קבוצת ב.ס.ר אינג' נחשון קויתי נמסר: "אנו מודים לקרן JTLV על הצטרפות לקבוצה שלנו, המבטאת אמון מלא בהנהלת החברה ועובדיה, בפעילות העסקית, באיתנות ובמוניטין של הקבוצה לאורך השנים. אנו רואים בקרן JTLV המשך שותפות לדרך ולאסטרטגיה של הקבוצה לפעול לצמיחת החברה כאשר בהתאם לתוכניותיה צפויים לצאת בשנים הקרובות לביצוע אלפי מטרים של תעסוקה, מסחר ומגורים והתרחבות לעוד פרויקטים נוספים".

קרנות JTLV, שמתמחות בין היתר בהשבחה של נכסי נדל"ן בארץ, גייסה עד היום 3 קרנות בהיקף מצטבר של כ-5 מיליארד שקל. בין יתר הפרויקטים של הקרנות, ניתן למנות את  הנכסים הבאים; פרויקט שוק מחנה יהודה בירושלים, היקב בראשל״צ, פרויקט במתחם ה-1000 בראשון לציון, מתחם מד"א בכיכר בזל תל אביב, פארק העסקים ביקום (גרין וורק), מלון מנדרין בת"א, מתחם שער העיר בכניסה לירושלים (מול גשר המיתרים) ועוד. כמו כן, הקבוצה יצרה (וממשיכה ליצור) פורטפוליו משמעותי בתחום המרכזים המסחריים השכונתיים.

בשליטת הקבוצה 2 חברת ציבוריות: אחים דוניץ (תולדה של מיזוג בין החברות דוניץ וחברת אלעד מגורים החדשה) הפועלת בתחום היזום ופיתוח של מתחמי מגורים בישראל, וכן חברת שמן נדל"ן מניב העוסקת בנדל"ן לתחומי הלוגיסטיקה, אחסנה ותעשיה.

קיראו עוד ב"נדל"ן"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ''' 03/06/2024 23:14
    הגב לתגובה זו
    חברה כושלת. לא חוכמה להיות גדולים כשיש קשרים של פריבילגיה. מבחינת איכות לא היתה שום למידה והתפתחות בפרוייקטים. גם אם נותנים להם הנחות על מיקום במזרח התיכון ואגריכל ראשי יוצמח יהיר נפוח אויר, עדיין , בניינים נחותים ברמה קריטית
שי אהרונוביץ רשות המסים
צילום: דני שם טוב דוברות

חובת דיווח על הכנסות משכר דירה: בעד ונגד והסיכויים להצלחה

כמה משכירים מעלימים הכנסות שכירות, למה להעלים אם המס כל כך נמוך? וגם - איך רשות המס תופסת משכירי דירות שלא מדווחים? 

אדיר בן עמי |

משרד האוצר ורשות המסים בישראל מקדמים חובת דיווח גורפת על כל הכנסות משכר דירה, כולל אלה הפטורות ממס. ההצעה מופיעה בטיוטת חוק ההסדרים הנלווה לתקציב. המטרה היא הקמת רשם שכירויות לאומי, שיאסוף נתונים על כל עסקאות השכרה, כולל פרטי הנכס, השוכר וההכנסה. כיום, בעלי דירות שמכניסים עד לרף הפטור -  5,654 שקלים לחודש משכר דירה פטורים ממס ואינם מחויבים בדיווח. מעל סכום זה, קיימת חבות מס, אך רבים נמנעים מדיווח ומתשלום למס הכנסה. זה מקומם מאוד כי מדובר במס נמוך במיוחד. לא רק שיש אפליה לטובת משקיעים בדירות להשכרה לעומת משקיעים בשוק ההון, אלא שגם את המס הנמוך שהם צריכים לשלם - חלקם לא משלמים. 


העלמות מס במיליארדים

רשות המסים יודעת שעצם חובת הדיווח תגרום לאלפים לדווח באופן אקטיבי ולשלם באופן אקטיבי. הם כבר לא יוכלו להגיד - לא ידענו, חשבנו ש...הם חייבים לדווח וזה שלב אקטיבי שיחייב אותם לשלם. מעבר לכך, מיפוי שוק השכירות  יציף מחבואי מס - דירות רבות שנמצאות בידי היורשים או שעדיין  רשומות על הנפטרים ומושכרות בלי לשלם מס, דירות ששכר הדירה עליהן הוא לא ריאלי - דירה בת"א של 5 חדרים בשכר דירה של 5,500 שקל - רשות המסים תאתר הברחות מסים, טריקים ושטיקים של הציבור ולכן היא רוצה מאוד את הדיווח, והיא צודקת.    

 ההצעה מבקשת לבטל את הפטור הקיים  מדיווח, כך שכל משכיר יגיש הצהרה שנתית מקוונת עד סוף אפריל של השנה הבאה. הדיווח יהיה פשוט, דומה לטופס 6111 הקיים, ולא ידרוש דוח מס שנתי מלא אלא אם כן קיימת חבות מס. ההצעה צפויה להשפיע על כ-500 אלף משכירים בישראל, שמחזיקים בכ-700-800 אלף דירות מושכרות. 

שוק השכירות מגלגל  מעל 70 מיליארד שקל בשנה, אך העלמות המס מוערכות בכ-3-4 מיליארד שקל. רשות המסים המנוהלת על ידי שי אהרונוביץ' הגבירה בשנתיים האחרונות אכיפה באמצעות בדיקות פיזיות, והצלבות מידע בין רשם המקרקעין, רשם הירושות ומאגרי בנקים. אותרו רבבות מעלימים שהעלימו מעל 2 מיליארד שקלים  רשות המסים ממשיכה לאתר משכירים שבורחים מתשלום מס, אבל דיווח מלא כמובן יביא לקיצור דרך.  

שלושה מסלולי מיסוי

מסלולי המיסוי הנוכחיים כוללים שלוש אפשרויות עיקריות. ראשון, פטור מלא אם ההכנסה החודשית משכר הדירה לא עולה על 5,654 שקלים, תקרה שמתעדכנת מדי שנה בהתאם למדד המחירים לצרכן, אבל היא קפואה כבר שנתיים על רקע הקפאת הרף דבר שכמובן שוחק את הטבת המס.  במסלול זה הכנסות מעל הרף מחויבות לפי המס השולי כפול פעמיים המרחק מהרף. נשמע מורכב, אבל לא מדובר במס משמעותי ואם כן - יש "מסלול חילוץ"  

דיור ציבורי (פורום הדיור הציבורי)דיור ציבורי (פורום הדיור הציבורי)

דיור ציבורי - בישראל זה חלום, באירופה מציאות נגישה

מדיניות של הפקרה? בעוד שהדיור הציבורי בישראל כמעט ולא קיים, בעולם הוא רשת ביטחון חברתית



ענת גלעד |
נושאים בכתבה דיור ציבורי

אלפי משפחות בישראל רק חולמות על קורת גג - במציאות שבה מחירי הדיור מאמירים לשחקים, וכמעט שליש מההכנסה הפנויה של משפחה ממוצעת מושקע בהוצאות מגורים, הדיור הציבורי אמור להיות רשת הביטחון האחרונה עבור האוכלוסיות החלשות ביותר. אולם, עבור אלפי משפחות ישראליות, קורת גג ציבורית נותרה בגדר חלום רחוק. 

בעוד שבמדינות רבות בעולם המערבי הדיור הציבורי מהווה מרכיב דומיננטי בשוק הדיור הכולל, בישראל התמונה עגומה למדי. לאורך העשורים האחרונים, מדינת ישראל נקטה במדיניות עקבית של הזנחה והפרטה, שהובילה לצמצום דרמטי של המלאי הקיים ולהחמרת תנאי הזכאות. הפער בין ישראל לעולם בנושא זה מעולם לא היה גדול יותר, והוא מדיר אלפי משפחות נזקקות מהגשמת הזכות הבסיסית לבית.

נכון לסוף שנת 2024, מלאי הדיור הציבורי בישראל עמד על כ-47,143 יחידות דיור בלבד. מספר זה מהווה כ-1.7% מכלל הדירות במדינה. הנתון משקף צניחה של כ-22% בעשור האחרון, מגמה שנמשכת בשל מכירה מואצת של דירות לדיירים הזכאים אל מול רכישה זעומה של דירות חדשות. אל מול המלאי המצומצם, ממתינות בתור הארוך כ-30 אלף משפחות, קשישים ועולים חדשים.

קריטריוני הזכאות מחמירים 

בשל המחסור החמור בדירות, הקריטריונים לקבלת דיור ציבורי בישראל הפכו לנוקשים ביותר, והם אינם מעודכנים מזה שנים רבות. זוגות ללא ילדים, למשל, עשויים להיות זכאים לסיוע בשכר דירה, אך לא לדירה ציבורית בפועל. 

תנאי הזכאות המרכזיים כוללים:

היעדר בעלות על נכס: המבקשים לא היו מעולם בעלי דירה או חלק מדירה.

מבחני הכנסה ורכוש: יש לעמוד בתקרות הכנסה נמוכות מאוד ובמבחני רכוש מחמירים.

מצב משפחתי ובריאותי: הזכאות ניתנת לרוב רק לאוכלוסיות ספציפיות:

משפחות מרובות ילדים: משפחות עם שלושה ילדים ומעלה.

הורים עצמאיים (חד הוריים): עם שלושה ילדים ומעלה.

קשישים: מקבלי קצבת זקנה עם השלמת הכנסה שאין בבעלותם דירה.

נכים רתוקים לכיסא גלגלים או מקבלי קצבת נכות כללית.

עולים חדשים: זכאות מטופלת דרך משרד העלייה והקליטה ב-15 השנים הראשונות לעלייה.

קריטריונים אלו יוצרים "מלכודת עוני", שכן עלייה קטנה בהכנסה עלולה לשלול זכאות לדירה.