האם יוחלט לסגור את נמל התעופה בהרצליה ולבנות במקומו שכונה של 15 אלף יח"ד?
האם שדה התעופה בהרצליה, ייסגר ובמקומו תוקם שכונה עם 15,000 יחידות דיור? ביום ראשון הקרוב ידון בג"צ בנושא הטעון לאחר שכבר הוחלט לפני מספר שבועות על הפסקת הטיסות בשדה ב-31 באוגוסט. בשדה כבר לא מבוצעות כמעט טיסות וחלק מהעסקים שפעלו בו כבר עברו למקומות חלופיים. הדיון המכריע ייערך בבג"צ ביום א' (6 לספטמבר).
לפני יותר מחמש שנים החליטו במשרד התחבורה להפסיק את פעילות השדה באפריל השנה ולהעביר את פעילותו לשדה חלופי. בתחילת השנה עתרו לבג"צ משתמשי השדה יחד עם מפקד חיל האוויר לשעבר, הרצל בודינגר, בבקשה להאריך את פעילותו עד למציאת שדה חלופי, מאחר והחלופה המתוכננת בעין שמר, נפסלה בשל עלות ההעברה של מתקן בטחוני הנמצא בו, סכום של חצי מיליארד שקל.
העיריות הרצליה, רעננה וכפר שמריהו, באמצעות עו"ד ליאור כץ, מציינות כי פעילות השדה המיושן היא סכנת נפשות וכי מסלולי ההמראה והנחיתה עוברים מעל גני ילדים, בתי ספר ובתים של עשרות אלפי תושבים ורק בנס נמנע עד היום אסון כבד, זאת בנוסף למטרדי הרעש והפגיעה באיכות הסביבה שגורמים המטוסים.
מנגד, משתמשי השדה טוענים כי סגירתו תהיה מכה קשה לתעופה האזרחית ולהכשרת טייסים. לדבריהם מדובר יהיה בפיטורים של מאות עובדים.
במקום השדה המתפנה עומדת לקום שכונת ענק חדשה בשטח של 160 דונם וכוללת כ-15 אלף יחידות דיור עם שטחים ירוקים לטובת הציבור. משה פדלון, ראש עיריית הרצליה, התחייב שלפחות 25% מהבנייה תהיה במחירים מוזלים לזוגות צעירים.
- 6 מיליארד שקל לתשתיות: הרצליה חותמת על הסכם גג ענק
- זיתוני השיגה רוב במתחם בהרצליה; תקדם פרויקט פינוי בינוי עם 60 דירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף כאשר השדה יתפנה תתאפשר בנייתם של עשרות אלפי יחידות דיור נוספות בפרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38, שבנייתם נמנעת עכשיו בשל הגבלות הגובה בטיסות בשדה.
- 8.השדה היה קיים לפני הרבה בתים ובנינים בסביבה (ל"ת)שיפנו את הבתים 04/09/2015 16:39הגב לתגובה זו
- 7.פחד לקנות דירה 04/09/2015 09:40הגב לתגובה זומאמר חובה למתלבטים
- קראתי 04/09/2015 09:58הגב לתגובה זוכל כך נכון המחסום הנפשי שמונע התקדמות בחיים
- 6.שמואל ברגר 03/09/2015 07:53הגב לתגובה זושימו את זה באמצע שום מקום ותחברו עם כביש ורכבת
- 5.רועי 03/09/2015 06:40הגב לתגובה זולא יעלה על הדעת במדינה מתוקנת לסגור שדה ללא מציאת חלופה הולמת לשדה הקיים.בג״צ כבר אימץ את המלצות ועדת בודינגר שקבעה שאין לסגור את השדה טרם מציאת חלופה.לצערי בעלי אינטרסים כלכליים בוחשים בקלחת בהסוואה של ״סכנת נפשות״...שאף אחד לא יתפלא אם בעוד מס׳ שנים ייחקרו גורמים בעלי אינטרס בעוון לשדרות כבדים לשוחד, אבל אז כבר יהיה מאוחר מדי והתעופה האזרחית תספוג מכה אנושה.ראוי יהיה שבג״צ ייאלץ את המדינה להתנהל בצורה אחראית והוגנת ולמצוא חלופה ראויה טרם יהיה מאוחר מדי.
- 4.רז 03/09/2015 00:24הגב לתגובה זוכתבה מגמתית מאין כמוה, מי שילם עליה? לפחות תתוודו. 15 אלף יחידות דיור שייבנו שם עוד לפחות 10 שנים, על הקרקע הכי יקרה בהרצליה, יפמפמו עוד יותר את בועת הדיור, עם דירות החל מ-3 מיליון ש״ח ומעלה.
- 3.יואב 02/09/2015 23:33הגב לתגובה זוכל בר דעת מבין שמה שמנסה ראש עיריית הרצליה למכור זה קישקוש מוחלט. הדיור בצפון הרצליה על גבול כפר שמריהו לא יהיה לזוגות צעירים (אלא אם ההורים טיקונים). כל בר דעת מבין שבניה של 15 אלף יחידות דיור שתביא אחריה עשרות אלפי מכוניות תגרום להרבה יותר רעש, תאונות וזיהום אויר מזה שיש כיום מהשדה. עצוב שאנשי נדל"ן הם שמכתיבים היום מדיניות על חשבון תשתיות לאומיות. צריך לזכור בסוף דבר אחד: עוד קילומטר של כביש יקח אותנו מקסימום עוד קילומטר, עוד קילומטר של מסלול טיסה יקח אותנו עד קצה העולם!!
- 2.רונן פישר 02/09/2015 23:04הגב לתגובה זוכמה שקרים בכאילו כתבה אחת אלמוג עזר - תתבייש לך!
- 1.אורן פרנס 02/09/2015 22:39הגב לתגובה זואלמוג וביזפורטל, ראוי לציין שמדובר בקידום תכנים בתשלום ולא בסיקור אובייקטיבי. ולגבי תוכן הכתבה, ערימה של שקרים...
דיור ציבורי (פורום הדיור הציבורי)דיור ציבורי - בישראל זה חלום, באירופה מציאות נגישה
מדיניות של הפקרה? בעוד שהדיור הציבורי בישראל כמעט ולא קיים, בעולם הוא רשת ביטחון חברתית
אלפי משפחות בישראל רק חולמות על קורת גג - במציאות שבה מחירי הדיור מאמירים לשחקים, וכמעט שליש מההכנסה הפנויה של משפחה ממוצעת מושקע בהוצאות מגורים, הדיור הציבורי אמור להיות רשת הביטחון האחרונה עבור האוכלוסיות החלשות ביותר. אולם, עבור אלפי משפחות ישראליות, קורת גג ציבורית נותרה בגדר חלום רחוק.
בעוד שבמדינות רבות בעולם המערבי הדיור הציבורי מהווה מרכיב דומיננטי בשוק הדיור הכולל, בישראל התמונה עגומה למדי. לאורך העשורים האחרונים, מדינת ישראל נקטה במדיניות עקבית של הזנחה והפרטה, שהובילה לצמצום דרמטי של המלאי הקיים ולהחמרת תנאי הזכאות. הפער בין ישראל לעולם בנושא זה מעולם לא היה גדול יותר, והוא מדיר אלפי משפחות נזקקות מהגשמת הזכות הבסיסית לבית.
נכון לסוף שנת 2024, מלאי הדיור הציבורי בישראל עמד על כ-47,143 יחידות דיור בלבד. מספר זה מהווה כ-1.7% מכלל הדירות במדינה. הנתון משקף צניחה של כ-22% בעשור האחרון, מגמה שנמשכת בשל מכירה מואצת של דירות לדיירים הזכאים אל מול רכישה זעומה של דירות חדשות. אל מול המלאי המצומצם, ממתינות בתור הארוך כ-30 אלף משפחות, קשישים ועולים חדשים.
קריטריוני הזכאות מחמירים
בשל המחסור החמור בדירות, הקריטריונים לקבלת דיור ציבורי בישראל הפכו לנוקשים ביותר, והם אינם מעודכנים מזה שנים רבות. זוגות ללא ילדים, למשל, עשויים להיות זכאים לסיוע בשכר דירה, אך לא לדירה ציבורית בפועל.
- דיור ציבורי - למי מגיע; מדריך
- סוכם: מסלול חדש לסיוע מוגדל בשכר דירה לזכאי הדיור הציבורי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תנאי הזכאות המרכזיים כוללים:
היעדר בעלות על נכס: המבקשים לא היו מעולם בעלי דירה או חלק מדירה.
מבחני הכנסה ורכוש: יש לעמוד בתקרות הכנסה נמוכות מאוד ובמבחני רכוש מחמירים.
מצב משפחתי ובריאותי: הזכאות ניתנת לרוב רק לאוכלוסיות ספציפיות:
משפחות מרובות ילדים: משפחות עם שלושה ילדים ומעלה.
הורים עצמאיים (חד הוריים): עם שלושה ילדים ומעלה.
קשישים: מקבלי קצבת זקנה עם השלמת הכנסה שאין בבעלותם דירה.
נכים רתוקים לכיסא גלגלים או מקבלי קצבת נכות כללית.
עולים חדשים: זכאות מטופלת דרך משרד העלייה והקליטה ב-15 השנים הראשונות לעלייה.
קריטריונים אלו יוצרים "מלכודת עוני", שכן עלייה קטנה בהכנסה עלולה לשלול זכאות לדירה.
