על מגמת ההתחזקות של קרנות ה-ETF
תוך שנה קרנות ה-ETF יעלו. משקיעים ימשיכו להפגין בצורה יותר ויותר בולטת את העדפתם לקרנות ETF על פני קרנות מנוהלות.
אלוקציית הנכסים של משקיעים השתנתה מאוד בשנים האחרונות עם התפתחות ענף קרנות ה-ETF (ר"ת Exchange Traded Funds). הם מעוניינים בפיזור תיק ההשקעות שלהם מצד אחד ובמציאת פתרונות השקעה זולים יחסית מצד שני.
כמו כן, בניגוד לקרנות מנוהלות אשר אינן מכות לעתים קרובות את מדד הייחוס שלהן, הרי שהקורלציה של קרנות ה-ETF למדדי הייחוס (BENCHMARK) הינה מאוד גבוהה. אותן קרנות ETF אכן מחקות לרוב את מדדי הייחוס.
כתוצאה מכן, ראינו בשנים האחרונות מגמה שרק הולכת ומתחזקת של משקיעים אשר מגדילים את אחזקותיהם בקרנות ETF. בשנת 2019, אנחנו צופים כי המגמה תימשך. זו תהיה ככל הנראה השנה הראשונה בה סך ההשקעות בקרנות פסיביות מנייתיות בארה"ב תעלנה על הקרנות המנייתיות המנוהלות, עם השקעה הגבוהה מ-6 טריליון דולר.
ב-2002 היו כ-100 קרנות ETF. כיום, עם כמעט 2000 קרנות ETF, למשקיעים יש אלטרנטיבות רבות לנהל את השקעותיהם. היתרון המובהק הוא שמשקיעים בקרנות סל לא צריכים להתמודד עם סף השקעה מינימאלי אשר קיים בהרבה קרנות. כמו כן, לקרנות ה-ETF יתרון משמעותי גם מבחינת העמלות וגם לעתים מבחינת מיסוי.
- שוק ה-IR המקומי - כמה עולה השירות ומי השחקנים המרכזיים?
- קוהל׳ס מול וול סטריט: שורט סקוויז, זינוק – ונפילה בחזרה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנים האחרונות, פיתחו ספקי קרנות ה-ETF יותר ויותר מוצרים המאפשרים חשיפה לאזורים גיאוגרפיים מסוימים או לסקטורים ספציפיים. כמו כן, פותחו יותר ויותר קרנות ETF SHORT עם קורלציה הפוכה למדד הייחוס שלהם.
במהלך השבועות האחרונים, הופתענו לטובה מהעובדה שכמה ספקי קרנות סל מתכננים להביא סוג חדש של ETF - קרנות LONG עם הגנות מפני ירידות בשוק. המטרה היא לספק בולם זעזועים לתיקי המשקיעים תוך המשך השקעה במדדים הרלוונטיים.
באופן מסורתי, אסטרטגיה זו הייתה זמינה בעיקר באמצעות רכישת מוצר מובנה (Structured products) אך המוצר התאים בעיקר ללקוחות עשירים היות וסכומי המינימום בהם היו גבוהים, וכן העלויות הנלוות היו מאוד יקרות. החיסרון המשמעותי ביותר של אותם מוצרים מובנים הוא שמדובר במוצר שאינו מאוד נזיל.
- שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין...
אנחנו משתמשים בפוליסות ביטוח שונות על מנת להגן על ההשקעות האישיות שלנו: הבית שלנו, המכוניות שלנו, אפילו החיים שלנו מבוטחים וכו'. אך באופן מפתיע מרבית המשקיעים אינם עושים פוליסת ביטוח כלשהיא על מנת להגן על תיק ההשקעות שלהם.
עבור המשקיעים, זהו מאמץ חדש של ספקי קרנות ה-ETF להציע מיקוד חזק יותר על פתרונות, המתאימים לבעיות המשמעותיות עבורם. לדוגמה, חברת PowerShare הגישה בסוף נובמבר הצעה לתשקיף עבור ה-Innovator S&P 500 Shield Strategy המספקת חשיפה של אחד לאחד למדד ה-S&P 500, בעוד שהוא מגן על משקיעים מההפסדים של המדד עד לירידה במדד ב-10%.
בצנרת נמצאת גם קרן נוספת המספקת חשיפה אחד לאחד ל S&P500 עם הפסד מקסימלי של 5% במידה והמדד ירד עד 35%. הרעיון היה כמובן שאם שוק המניות יספוג ירידות משמעותיות כפי שהיה במפולת ב 2008, ניתן יהיה להגן בצורה משמעותית על תיק המניות.
לאור חשש המשקיעים לתיקונים בשוק המניות במהלך שנת 2019, אנו צופים כי היוזמה הנ"ל תתקבל בברכה על ידי המשקיעים וקרנות ה-ETF יתפסו מקום עוד יותר בולט בתיק ההשקעות של המשקיעים.
** ליועצת ו/או לחברה אין ענין אישי ואין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים הספציפים של כל אדם.
- 3.מאיר 26/12/2017 10:26הגב לתגובה זואילו סקטורים ירויחו ואלו יפסידו.
- לקרוא* (ל"ת)מאיר 26/12/2017 10:40הגב לתגובה זו
- 2.erez 26/12/2017 09:00הגב לתגובה זוובראש ובראשונה השקעה ברייטים כתחליף להשקעה בנדל”ן בארץ.
- 1.2019 או 2018? מישהי התבלבלה... (ל"ת)eyal.cohen3 26/12/2017 08:27הגב לתגובה זו

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.
