רדיט
צילום: טוויטר

זינקה כבר ב-230% השנה: רדיט מקבלת שדרוג המלצה

אסטרטגיית הצמיחה של רדיט, המבוססת על הגברת מעורבות משתמשים ופיתוח כלי פרסום חדשניים, צפויה להוביל לצמיחה מואצת בהכנסות - אך התחרות מול ענקיות הטכנולוגיה נותרת אתגר משמעותי

אדיר בן עמי | (1)

רדיט REDDIT , חברת המדיה החברתית שהונפקה לאחרונה, מקבלת שדרוג המלצה ממורגן סטנלי ובעוד מניית החברה זינקה תחילה עד 10%, היא נסחרת כעת בירידות שערים קלות.

האנליסטים של מורגן סטנלי, שדרגו את המלצתם ל"משקל יתר" והציבו מחיר יעד חדש של 200 דולר למניה. לדעת האנליסטים, האסטרטגיה של רדיט להגדלת המעורבות והפרסום תוביל לצמיחה מובילה בתעשייה במספר המשתמשים, בזמן השהייה באתר ובהכנסות מפרסום.

"במבט קדימה, אנו צופים גידול במספר המשתמשים ובזמן השהייה של כל משתמש, עלייה במחירי הפרסום ופוטנציאל לעלייה בכמות המודעות", כתבו האנליסטים, תוך שהם מציינים את ההשקעות של החברה ביוזמות להגברת המעורבות.

ההמלצה החיובית מגיעה על רקע תוצאות מפתיעות לטובה שהציגה רדיט ברבעון השלישי. החברה דיווחה על הכנסות של 348 מיליון דולר, הרבה מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 314 מיליון דולר. יתרה מכך, לראשונה החברה הציגה רווח למניה חיובי. 

מתוך סך ההכנסות ברבעון, הפרסום היווה את החלק הארי עם 315 מיליון דולר. האנליסטים של מורגן סטנלי זיהו שישה תחומי השקעה מרכזיים לשיפור צמיחת המשתמשים, ביניהם המלצות תוכן מותאמות אישית, חיפוש בפלטפורמה, והדגשת סוגי מדיה מסוימים כמו וידאו.

גורמי צמיחה נוספים שזיהו האנליסטים כוללים התקדמות בלמידת מכונה ואוטומציה של פרסום. רדיט אימצה בינה מלאכותית לשיפור הרלוונטיות ומשיכת תנועה מגוגל. מוקדם יותר השנה, החברה חתמה על עסקאות מתוקשרות עם גוגל ו-OpenAI לאימון מודלים של בינה מלאכותית.

האנליסטים צופים צמיחה של 35% בהכנסות מפרסום בין 2024 ל-2027, קצב מהיר פי 2-6 מהמתחרים של רדיט.

החברה גם מציגה שורה של יוזמות חדשות באופק, כמו Reddit Pro - ערכת כלים לצמיחה עסקית שנמצאת כרגע בשלב הבטא. אנליסטים של מורגן סטנלי השוו את הכלי ל-Performance Max של גוגל ול-Advantage Plus של מטא, שרשמו עלייה משמעותית בתשואה על נכסים ונתח פרסום.

קיראו עוד ב"גלובל"

עם זאת, האנליסטים מציינים גם גורמי סיכון. התחרות נותרת גבוהה כאשר שחקנים גדולים כמו מטא META PLATFORMS וגוגל GOOGLE מתחרים על תשומת הלב של המשתמשים. המתחרים ממשיכים לשפר את התמריצים למפרסמים, כולל כלי בינה מלאכותית "שמקלים על ההוצאה, משפרים את התשואה על הוצאות הפרסום ומשפרים את יכולת ההרחבה של הרכישות, מה שמעלה את הרף התחרותי שרדיט צריכה לעבור", כתבו האנליסטים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אבי1 10/12/2024 06:43
    הגב לתגובה זו
    זה הזמן לברוח .
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

אסיסי נשיא מצרים
צילום: מצרים

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה

האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%

משה כסיף |
נושאים בכתבה ריבית מצרים

הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.

המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.

אינפלציה נמוכה מהצפוי

הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.

נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.

המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים

מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.