רדיט
צילום: טוויטר

זינקה כבר ב-230% השנה: רדיט מקבלת שדרוג המלצה

אסטרטגיית הצמיחה של רדיט, המבוססת על הגברת מעורבות משתמשים ופיתוח כלי פרסום חדשניים, צפויה להוביל לצמיחה מואצת בהכנסות - אך התחרות מול ענקיות הטכנולוגיה נותרת אתגר משמעותי

אדיר בן עמי | (1)

רדיט REDDIT , חברת המדיה החברתית שהונפקה לאחרונה, מקבלת שדרוג המלצה ממורגן סטנלי ובעוד מניית החברה זינקה תחילה עד 10%, היא נסחרת כעת בירידות שערים קלות.

האנליסטים של מורגן סטנלי, שדרגו את המלצתם ל"משקל יתר" והציבו מחיר יעד חדש של 200 דולר למניה. לדעת האנליסטים, האסטרטגיה של רדיט להגדלת המעורבות והפרסום תוביל לצמיחה מובילה בתעשייה במספר המשתמשים, בזמן השהייה באתר ובהכנסות מפרסום.

"במבט קדימה, אנו צופים גידול במספר המשתמשים ובזמן השהייה של כל משתמש, עלייה במחירי הפרסום ופוטנציאל לעלייה בכמות המודעות", כתבו האנליסטים, תוך שהם מציינים את ההשקעות של החברה ביוזמות להגברת המעורבות.

ההמלצה החיובית מגיעה על רקע תוצאות מפתיעות לטובה שהציגה רדיט ברבעון השלישי. החברה דיווחה על הכנסות של 348 מיליון דולר, הרבה מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 314 מיליון דולר. יתרה מכך, לראשונה החברה הציגה רווח למניה חיובי. 

מתוך סך ההכנסות ברבעון, הפרסום היווה את החלק הארי עם 315 מיליון דולר. האנליסטים של מורגן סטנלי זיהו שישה תחומי השקעה מרכזיים לשיפור צמיחת המשתמשים, ביניהם המלצות תוכן מותאמות אישית, חיפוש בפלטפורמה, והדגשת סוגי מדיה מסוימים כמו וידאו.

גורמי צמיחה נוספים שזיהו האנליסטים כוללים התקדמות בלמידת מכונה ואוטומציה של פרסום. רדיט אימצה בינה מלאכותית לשיפור הרלוונטיות ומשיכת תנועה מגוגל. מוקדם יותר השנה, החברה חתמה על עסקאות מתוקשרות עם גוגל ו-OpenAI לאימון מודלים של בינה מלאכותית.

האנליסטים צופים צמיחה של 35% בהכנסות מפרסום בין 2024 ל-2027, קצב מהיר פי 2-6 מהמתחרים של רדיט.

החברה גם מציגה שורה של יוזמות חדשות באופק, כמו Reddit Pro - ערכת כלים לצמיחה עסקית שנמצאת כרגע בשלב הבטא. אנליסטים של מורגן סטנלי השוו את הכלי ל-Performance Max של גוגל ול-Advantage Plus של מטא, שרשמו עלייה משמעותית בתשואה על נכסים ונתח פרסום.

קיראו עוד ב"גלובל"

עם זאת, האנליסטים מציינים גם גורמי סיכון. התחרות נותרת גבוהה כאשר שחקנים גדולים כמו מטא META PLATFORMS וגוגל GOOGLE מתחרים על תשומת הלב של המשתמשים. המתחרים ממשיכים לשפר את התמריצים למפרסמים, כולל כלי בינה מלאכותית "שמקלים על ההוצאה, משפרים את התשואה על הוצאות הפרסום ומשפרים את יכולת ההרחבה של הרכישות, מה שמעלה את הרף התחרותי שרדיט צריכה לעבור", כתבו האנליסטים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אבי1 10/12/2024 06:43
    הגב לתגובה זו
    זה הזמן לברוח .
שבבי AI (AI)שבבי AI (AI)
IPO

המתחרה הסינית של אנבידיה מזנקת 500% ביום המסחר הראשון

גייסה בבורסה בסין 1.1 לפי 7.2 מיליארד והשווי קפץ ל-43 מיליארד דולר

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

מור ת'רדס של יוצאי אנבידיה היא חברת שבבי AI סינית שנהנית מתנופה עצומה על רקע הגבלות הסחר בין ארה"ב לסין. כשכור ארה"ב אוסרת על משלוח שבבי AI מתקמדים לסין. אנבידיה פיתחה שב מיוחד שלא עוקף את ההגבלות האלו. הממשל הסיני רתח - הוא רואה בכך השפלה אמריקאית, והוא דרש מהחברות הסיניות שלא לקנות שבבי אנבידיה שמהווים תחליף לשבב הבלקוול. 

אנבידיה ציפתה למכור במיל 50 מיליארד דולר בשנה בסין וזה בעצם נעלם. את הוואקום הזה ממלאות כמה חברות שבבים סיניות מור ת'רדס וקמבריקון הן הבולטות - 

מור ת'רדס המכונה "אנבידיה של סין", פתחה את יום המסחר הראשון שלה בבורסת שנגחאי בזינוק של 502% - קפיצה שהפכה אותה לאחת ההנפקות החזקות ביותר מאז רפורמות 2019. החברה, שהוקמה ב-2020 על ידי ג'יאנג'ונג ז'אנג, בכיר לשעבר באנבידיה, גייסה 8 מיליארד יואן (כ-1.13 מיליארד דולר) - ההנפקה השנייה בגודלה השנה בסין, אחרי Huadian New Energy. מניית החברה נפתחה ב-650 יואן, לעומת מחיר IPO של 114.28 יואן, והגיעה לשווי שוק זמני של 305 מיליארד יואן - 43 מיליארד דולר (לעומת גיוס לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר). 

הביקושים למניה חרגו מציפיות: החלק הקמעונאי נרשם פי 2,750 מההיצע, וההנפקה כולה משקפת אופטימיות גוברת ביכולת סין להשיג עצמאות טכנולוגית.מור ת'רדס מתמחה בשבבים לגרפיקה ולבינה מלאכותית (AI), ומשמשת חלופה מרכזית למעבדי אנבידיה, שמוגבלים כאמור על ידי סנקציות אמריקאיות. 

החברה פיתחה את ארכיטקטורת MUSA, התואמת CUDA של אנבידיה ומקלה על מעבר, ויצרה ארבעה דורות של שבבים מאז הקמתה. ההנפקה, לוותה בתמיכה ממשלתית, כולל אישור מהיר של 122 ימים מרגע הגשת הבקשה. זהו סמל נוסף למירוץ סין נגד ההגבלות, כאשר בייג'ין מקדמת חדשנות מקומית כחלק ממדיניות "עצמאות טכנולוגית".

לואנה לופס לארה, קלשי (אינסטגרם)לואנה לופס לארה, קלשי (אינסטגרם)

הבלרינה שהפכה למיליארדרית - סיפורה של לואנה לופס לארה

בת 29 עם שווי של 1.2 מיליארד דולר - והיא בכל התחילה כרקדנית; וגם - מי זאת חברת קלשי ומה צריך לדעת עליה

רן קידר |
נושאים בכתבה Kalshi

לואנה לופס לארה, בת 29 מברזיל, היא כעת המיליארדרית הצעירה בעולם שהשיגה את הונה במו ידיה. ביום רביעי האחרון הסתיים סבב גיוס של מיליארד דולר בחברת קלשי שהקימה עם שותפה טארק מנסור, והשווי של החברה זינק ל-11 מיליארד דולר. כמי שמחזיקה ב-12% מהמניות, הונה האישי של לופס לארה עומד כעת על כ-1.3 מיליארד דולר - יותר מלוסי גואו וטיילור סוויפט.

המסלול שלה מטורף - ילידת סאו פאולו, שגדלה בבית ספר לבלט של תיאטרון הבולשוי הברזילאי. אימונים עד 21:00 בלילה, מורים שהחזיקו סיגריות דולקות מתחת לירכיים כדי לבדוק שהרגליים לא זזות. במקביל זכתה במדליות זהב באולימפיאדות מתמטיקה ומדעים. עברה לאירופה כדי לפתח קריירה של רקדנית, אך בגיל 20 עזבה ועברה לארה"ב ולמדה מדעי מחשב ומתמטיקה ב-MIT. שם הכירה את טארק מנסור. בחופשות בין הסמסטרים עבדה בקרנות הגידור ברידג'ווטר וסיטדל, וב-2018 הקימה יחד את קלשי.

קלשי היא פלטפורמה למסחר בחוזים על אירועים עתידיים - בחירות, ריבית, אקלים, ספורט, אפילו תאריך יציאת אלבום של זמר מפורסם. בניגוד לפלטפורמות קריפטו לא מפוקחות, קלשי קיבלה אישור מוועדת הסחורות האמריקנית (CFTC) והיא היחידה שמוגדרת רשמית כשוק חיזוי מוסדר.

ב-2025 היו התפתחויות חשובות בחברה. מעבר לכך שהיא צמחה באופן דרמטי היא גייסה כספים רבים שיעזרו לה לצמוח:  ביוני - גיוס 185 מיליון דולר, לפי שווי 2 מיליארד;  באוקטובר, גיוס 300 מיליון,לפי שווי 5 מיליארד ובדצמבר - גיוס מיליארד דולר בהובלת סקויה, אנדריסן ופאראדיימם, לפי שווי של 11 מיליארד.

נפח המסחר השבועי בתחזיות עבר את מיליארד הדולר - פי 10 משנה שעברה. כשהטריגר לזינוק בפעילות ולהכרה התקשורתית מגיעה מכך שהחברה ניבאה במדויק את ניצחון טראמפ בבחירות 2024.