רדיט
צילום: טוויטר

זינקה כבר ב-230% השנה: רדיט מקבלת שדרוג המלצה

אסטרטגיית הצמיחה של רדיט, המבוססת על הגברת מעורבות משתמשים ופיתוח כלי פרסום חדשניים, צפויה להוביל לצמיחה מואצת בהכנסות - אך התחרות מול ענקיות הטכנולוגיה נותרת אתגר משמעותי

אדיר בן עמי | (1)

רדיט REDDIT , חברת המדיה החברתית שהונפקה לאחרונה, מקבלת שדרוג המלצה ממורגן סטנלי ובעוד מניית החברה זינקה תחילה עד 10%, היא נסחרת כעת בירידות שערים קלות.

האנליסטים של מורגן סטנלי, שדרגו את המלצתם ל"משקל יתר" והציבו מחיר יעד חדש של 200 דולר למניה. לדעת האנליסטים, האסטרטגיה של רדיט להגדלת המעורבות והפרסום תוביל לצמיחה מובילה בתעשייה במספר המשתמשים, בזמן השהייה באתר ובהכנסות מפרסום.

"במבט קדימה, אנו צופים גידול במספר המשתמשים ובזמן השהייה של כל משתמש, עלייה במחירי הפרסום ופוטנציאל לעלייה בכמות המודעות", כתבו האנליסטים, תוך שהם מציינים את ההשקעות של החברה ביוזמות להגברת המעורבות.

ההמלצה החיובית מגיעה על רקע תוצאות מפתיעות לטובה שהציגה רדיט ברבעון השלישי. החברה דיווחה על הכנסות של 348 מיליון דולר, הרבה מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 314 מיליון דולר. יתרה מכך, לראשונה החברה הציגה רווח למניה חיובי. 

מתוך סך ההכנסות ברבעון, הפרסום היווה את החלק הארי עם 315 מיליון דולר. האנליסטים של מורגן סטנלי זיהו שישה תחומי השקעה מרכזיים לשיפור צמיחת המשתמשים, ביניהם המלצות תוכן מותאמות אישית, חיפוש בפלטפורמה, והדגשת סוגי מדיה מסוימים כמו וידאו.

גורמי צמיחה נוספים שזיהו האנליסטים כוללים התקדמות בלמידת מכונה ואוטומציה של פרסום. רדיט אימצה בינה מלאכותית לשיפור הרלוונטיות ומשיכת תנועה מגוגל. מוקדם יותר השנה, החברה חתמה על עסקאות מתוקשרות עם גוגל ו-OpenAI לאימון מודלים של בינה מלאכותית.

האנליסטים צופים צמיחה של 35% בהכנסות מפרסום בין 2024 ל-2027, קצב מהיר פי 2-6 מהמתחרים של רדיט.

החברה גם מציגה שורה של יוזמות חדשות באופק, כמו Reddit Pro - ערכת כלים לצמיחה עסקית שנמצאת כרגע בשלב הבטא. אנליסטים של מורגן סטנלי השוו את הכלי ל-Performance Max של גוגל ול-Advantage Plus של מטא, שרשמו עלייה משמעותית בתשואה על נכסים ונתח פרסום.

קיראו עוד ב"גלובל"

עם זאת, האנליסטים מציינים גם גורמי סיכון. התחרות נותרת גבוהה כאשר שחקנים גדולים כמו מטא META PLATFORMS וגוגל GOOGLE מתחרים על תשומת הלב של המשתמשים. המתחרים ממשיכים לשפר את התמריצים למפרסמים, כולל כלי בינה מלאכותית "שמקלים על ההוצאה, משפרים את התשואה על הוצאות הפרסום ומשפרים את יכולת ההרחבה של הרכישות, מה שמעלה את הרף התחרותי שרדיט צריכה לעבור", כתבו האנליסטים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אבי1 10/12/2024 06:43
    הגב לתגובה זו
    זה הזמן לברוח .
סרגיי ברין גוגל (יוטיוב)סרגיי ברין גוגל (יוטיוב)

תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים העשירים בעולם

סרגיי ברין, מייסד גוגל ממשיך לחלק מניות בשווי עתק: אחרי זינוק של 100 מיליארד דולר בהונו האישי השנה, תרם לעמותות הפועלות בתחומי מחלות עצביות, אקלים ופרקינסון



עמית בר |
נושאים בכתבה סרגיי ברין

סרגיי ברין, ממייסדי גוגל ואחד האנשים העשירים בעולם, תרם השבוע מניות של חברת האם אלפבית בשווי כולל של יותר מ-1.1 מיליארד דולר. לפי דיווח לרשות ניירות ערך בארצות הברית (SEC), התרומה כללה מעל 3.5 מיליון מניות של אלפבית, מבלי לציין במפורש את כל הגופים המקבלים. עם זאת, דובר מטעם משרד המשפחה של ברין אישר שרוב הסכום, כ-1 מיליארד דולר, הועבר לעמותה Catalyst4, שהוקמה על ידי ברין בשנת 2021 ומקדמת מחקרים בתחום מחלות מערכת העצבים המרכזית לצד פתרונות אקלימיים. 

בנוסף, סכום של כ-90 מיליון דולר הועבר לקרן המשפחתית של ברין, ועוד 45 מיליון דולר הועברו ל-Michael J. Fox Foundation, עמותה ידועה שמובילה מחקר סביב מחלת הפרקינסון. זו אינה הפעם הראשונה שברין מחלק מניות אלפבית: במאי 2025 תרם כ-700 מיליון דולר לאותן שלוש עמותות בדיוק.


כתבה באותו הקשר: המעשה הטוב של השבוע - חברה נתנה לה לפני 40 שנה הלוואה כדי לסיים את הלימודים והיא החזירה לה עכשיו מיליארדים

המהלך הפילנתרופי מתרחש בתקופה שבה מניית אלפבית נסחרת בשיא של כל הזמנים, לאחר ראלי מרשים השנה שמגיע ברקע להצלחות החברה בתחום הבינה המלאכותית. העלייה במניה מונעת בין היתר מדיווחים על מכירות שבבי AI לחברות כמו מטא ומהשקת ג'ימיניי 3 שנתפס כחזק ואיכותי. 

ברין, שמחזיק בכ-6% ממניות אלפבית, נהנה מהמשך התעשרות מהירה. הונו האישי מוערך ב-253 מיליארד דולר, והוא מדורג במקום הרביעי ברשימת עשירי העולם  עם זינוק של 100 מיליארד בשוויו מתחילת השנה. 

קזינו
צילום: Getty images Israel

מקאו חוזרת לחיים: המהמרים הכבדים שופכים מיליארדים והקזינו מזנק

הכנסות נובמבר הגיעו ל־92% מהשיא של 2019; שחקני הפרימיום מגדילים הימורים, אך הכלכלה הסינית החלשה והרגולציה המחמירה מטילות צל על המשך הצמיחה



רן קידר |
נושאים בכתבה קזינו מקאו

הכנסות ההימורים הגולמיות (GGR) במקאו עלו בנובמבר 2025 ב־14.4% לעומת השנה הקודמת, והסתכמו בכ־21.1 מיליארד פטאקה (כ־2.6 מיליארד דולר). הנתון עולה על תחזיות האנליסטים, שצפו עלייה של כ־10.5% בלבד. הביצועים משקפים התאוששות מתמשכת בענף, שהושפע קשות ממגפת הקורונה וממדיניות סינית מחמירה, אך גם מדגישים תלות גבוהה בקהל פרימיום ובאירועי בידור.

ההישג מחזיר את ההכנסות לרמה של 92% משיאי 2019, טרום המגפה, עלייה משמעותית בהשוואה ל־83.3% בעשרת החודשים הראשונים של 2025. נובמבר, חודש מסורתית חלש בשל עונתיות, הפך לנקודת מפתח בהתאוששות, הודות לשילוב של גורמים מקומיים וגלובליים. עם זאת, ההתאוששות אינה אחידה: בעוד שוק הפרימיום מראה חוזק, השוק העממי (mass market) מאופק יותר, עם עלייה של כ־8% בהכנסות. 


המהמרים הכבדים חזרו - ועם יותר כסף

סקר של סיטי מאמצע נובמבר מצביע על עלייה של 5% במספר שחקני הפרימיום (premium mass), שהגיע ל־540 איש – שיפור לעומת 514 בשנה הקודמת. סכום ההימורים הממוצע למהמר זינק ב־13% משנה לשנה, ל־26,754 דולר הונג קונגי (כ־3,440 דולר), גבוה ב־2% מרמות חג השנה הסיני (CNY) בינואר. הנתונים גם מצביעים על עלייה של 19% בסכום ההוצאה על הימורים..

חברות ההימורים כולל Sands China, Galaxy Entertainment, Wynn Macau ו־MGM China, הגיבו בהשקת מבצעים ממוקדים, כולל הטבות VIP והנחות על חדרים, וזאת גם כדי לפצות על צמצום פעילות היוקרה על ידי השלטונות הסיניים.

חברות ההימורים במקאו עלה ב־4% בנובמבר, לעומת ירידה של 0.4% במדד הנג סנג, סימן לאופטימיות בתחום. עם זאת, התנודתיות גבוהה.

בדוח של סיטי הגדירו את מקאו לעיר "בידור מלאה", בעוד בעבר נתפסה כעיר של הימורים. האירועים והקונצרטים בשלוש השנים האחרונות תרמו מאוד לגידול בביקורים בעיר ולמיצוב כעיר בידור וזה מביא במקביל גם לעלייה בכמות המהמרים. באוקטובר נרשמו 3.47 מיליון ביקורי תיירים בעיר, עלייה של 10.8% משנה לשנה, בעיקר הודות לשבוע הזהב הסיני (Golden Week). נתוני נובמבר מבטאים יציבות לעומת אוקטובר.


המעבר לבידור מגוון כולל קונצרטים, תערוכות והופעות משכו על פי ההערכות קרוב ל-1 מיליון  מבקרים נוספים השנה.