תרופה רפואה גלולה
צילום: Pixabay

שוק תרופות ההרזיה צומח במהירות - מי המתחרות החדשות?

כאשר יש ריח של כסף באוויר סביר להניח שחברות התרופות ישקיעו משאבים רבים בשביל לבצע כמה שיותר ניסויים, לייצר כמה שיותר תרופות ולהצטרף לחגיגה. הנה מספר תרופות שצפויות להיכנס לתחרות הגוברת
אדיר בן עמי | (3)

אלי לילי ELI LILLY & COMPANY ונובו נורדיסק NOVO NORDISK A/S שולטות עד כה בשוק התרופות נגד השמנה וסביר שימשיכו לעשות זאת בשנים הקרובות, אבל המתחרות לא נחות. חברות התרופות פועלות במרץ בניסיון לתפוס נתח בשוק הגדל במהירות.

לפי הערכות, ההכנסות מתרופת ההרזיה של לילי Zepbound יטפסו ל-16.9 מיליארד דולר עד שנת 2029, לא כולל המכירות הצפויות בסך 24 מיליארד דולר עבור Mounjaro, המותג תחתיו אלי לילי מוכרת את אותה תרופה כטיפול בסוכרת סוג 2. ואלו הערכות שנחשבות עוד לשמרניות. בבנק אוף אמריקה צופים כי המכירות השנתיות של התרופה של אלי לילי יעלו על 60 מיליארד דולר עד 2030, כולל כל הוריאציות הקיימות ונוספות שעדיין לא אושרו. 

נובו נורדיסק הודיעה בשבוע שעבר על ניסוי מוצלח בתרופת הרזיה חדשה בשם Amycretin שעזרה למטופלים לאבד 13% ממשקל גופם תוך 12 שבועות. יותר טוב מהתרופה האחרת של החברה Wegovy, שהציגה באחד הניסויים ירידה של 9.8% במשקל הגוף תוך 20 שבועות.

כאשר יש ריח של כסף באוויר סביר להניח שהחברות ישקיעו משאבים רבים בשביל לבצע כמה שיותר ניסויים, לייצר כמה שיותר תרופות ולהצטרף לחגיגה. הנה מספר תרופות שצפויות להיכנס לתחרות הגוברת:

 

אלי לילי

 

Retatrutide

התרופה נחשבת ל"סבא" של תרופות ההרזיה, כאשר לפי הנתונים שהתקבלו ממחקר שעדיין בעיצומו, לילי אומרת כי המטופלים איבדו 24.2% ממשקל גופם לאחר 48 שבועות. זאת בהשוואה לירידה במשקל של 18% בממוצע עבור Zepbound תוך 72 שבועות. התרופה החדשה הזו מתמקדת בקולטן נוסף שנקרא GCG ונתוני שלב 3 מארבעת הניסויים השונים ב-Retatrutide צפויים להגיע בתחילת 2023. במידה והכל ילך כשורה, אלי לילי צפויה לקבל את האישורים הנדרשים בסוף העשור. 

 

Orforglipron

בעוד ה-Retatrutide מציב רף חדש של יעילות, החברה מפתחת גם גלולת הרזיה בשם Orforglipron. המטופלים בניסוי בתרופה איבדו 12.6% ממשקל גופן תוך 26 שבועות לפי הנתונים האחרונים שהתקבלו. אלי לילי ציינה תשעה ניסויים שלב 3 של Orforglipron שצפויים להסתיים מתישהו בשנה הבאה.

 

Viking Therapeutics ’ VK2735

חברת הביוטק Viking הודיעה בסוף פברואר כי לפי נתונים שהתקבלו מניסוי שעדיין מתרחש, תרופת ההרזיה של החברה VK2735, הניתנת בזריקה, עזרה למטופלים לאבד 14.7% ממשקל גופם תוך 13 שבועות בלבד. בוול-סטריט התלהבו וציינו כי הנתונים דומים לתוצאות של Retatrutide של אלי לילי, מה שגרם למניית החברה לזנק ביותר מ-120%. Viking טיפסה לראש רשימת החברות שצפויות להירכש על ידי אחת מענקיות הפארמה. 

קיראו עוד ב"גלובל"

עם זאת, ב-Viking עדיין לא החלו בשלב 3 של הניסוי בתרופה והחברה מפגרת בפיתוחים מאחורי Retatrutide, כאשר היא עדיין בוחנת גרסה אוראלית של התרופה. 

 

פייזר PFIZER -  Danuglipron

פייזר משכה את הזמן את שפרסמה את תוכניותיה לתרופות ההרזיה בתחילת 2023, כאשר מאמציה של החברה לפתח גלולה לירידה במשקל שתתחרה ב-Orforglipron של אלי לילי נתקלו במכשולים רבים במהלך השנה. בדצמבר האחרון, החברה אמרה כי היא מפסיקה לפתח את גרסת הפעמיים ביום של התרופה, אך תמשיך לפתח את גרסת הפעם ביום. מאז פייזר נמנעה מלעדכן בהתקדמות. בכנס השקעות בחודש מרץ, אמר סמנכ"ל הכספים של החזרה כי עדכונים בתרופה לתרופת ההרזיה יפורסמו עד סוף השנה. 

 

נובו נורדיסק - CagriSema

חברת התרופות הדנית נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים של התרופה CagriSema הניתנת בהזרקה ומשלבת את החומר הפעיל ב-Wegovy עם תרופה אחרת בשם Cagrilintide. נובו בודקת לעומק בניסויים רבים שלב 3 את התרופה החדשה, כולל ניסוי שיבחן האם התרופה מועילה בירידה במשקל, ועוד ניסוי שיבחן את היעילות של התרופה מול Zepbound.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימי 11/03/2024 21:03
    הגב לתגובה זו
    elilili stock is the winner
  • 2.
    moti 11/03/2024 21:02
    הגב לתגובה זו
    just elilili stock up and a winner!!
  • 1.
    זולה רצח הגיע מנאש 11/03/2024 19:29
    הגב לתגובה זו
    ALT
שורט (דאי אי)שורט (דאי אי)
הטור של גרינברג

השורטיסטים מחכים לשוק בסיבוב

אם אפילו אנבידיה לא הצליחה לאושש את השוק, ייתכן שהוא בשל לתיקון. אם זה אכן קורה, מי שיובילו אותו יהיו כנראה מקצועני המכירות בחסר, שבניגוד למה שרבים חושבים, פעילותם חשובה כי היא מחזירה לשוק את השפיות. הבעיה היא שלצד אלה, פועלים גם אין סוף סחרני יום שעושים גם הם שורטים אבל ללא כל אסטרטגיה מאחוריהם, והם כן פוגעים בשוק. וגם: ההזדמנות שנמצאת בריסקיפייד



שלמה גרינברג |

אסטרטגיות מפתח כוללות יישום ניתוח מתקדם, שימוש באמצעי אבטחה רב-שכבתיים והבטחת חינוך עובדים ולקוחות כדי להישאר צעד אחד קדימה בטקטיקות הונאה מתפתחות. מדובר בתחום שחשיבותו הולכת וגדלה אבל עם מתחרים רבים כמו Signifyd, Forter, Sift וספקי פתרונות סיכון ונתונים רחבים יותר כמו נייס, LexisNexis ואחרים. גם וול סטריט זן העלתה את המלצתה על המניה מ"החזק" ל"קנייה", אך האנליסטים נותרו חלוקים בדעותיהם  - שלושה "קנייה", שלושה "החזק", שניים "מכירה", עם דירוג קונצנזוס של החזקה ומחיר יעד ממוצע של 5.89 דולר.


Riskified עלתה על הציפיות ברבעון האחרון עם רווח למניה של 0.04 דולר לעומת 0.03 דולר והכנסות של 81.86 מיליון דולר לעומת 80.25 מיליון דולר, אך החברה עדיין בהפסד. שווי החברה הנוכחי הוא 727 מיליון דולר. כדאי לדעתי להכניס את החברה למעקב צמוד.

עד לפרסום דוחות אנבידיה בסוף המסחר של יום ד' השבוע, וול סטריט עברה שבוע שנראה כאילו היא מתקרבת לצוק ואליבא דתקשורת נראה שהיא די בטוחה שיש משבר אמיתי. המניות ירדו בכל מקום, בארה"ב, ביפן, בדרום קוריאה וגם באירופה. מדדי ה-S&P, הדאו ג'ונס והנאסד"ק אותתו על מה שעשוי להיות רצף ההפסדים הארוך ביותר מאז אוגוסט.

*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ. העושה במידע הנ"ל שימוש - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. הכתב עשוי להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.



בגיי'.פי מורגן אמרו כי "השוק סובל מצרבת קולקטיבית שמקורה באנבידיה שהפכה למבחן הלחץ הלא רשמי לכלל המסחר בבינה מלאכותית, ומגזר הטכנולוגיה מתחיל לפתע למצמץ בחוזקה. הסחר שבעבר הרגיש בלתי ניתן לעצירה מרגיש עכשיו בפאניקה".

קמפיין "Better in Denim" של The Gap. קרדיט: אתר החברהקמפיין "Better in Denim" של The Gap. קרדיט: אתר החברה
דוחות

דוחות חזקים וקמפיין ויראלי: Gap מזנקת

מניית החברה שמחזיקה במותגים גאפ, אולד נייבי, בננה ריפבליק ועוד, מזנקת, לאחר שמכירות חנויות זהות ברבעון עלו לרמה הגבוהה מאז 2018, הקמפיין “Better in Denim” רושם מאות מיליוני צפיות ודוחף מכירות דו-ספרתיות והחברה מעלה תחזיות לשנת 2025
רן קידר |
נושאים בכתבה גאפ

מניית חברת Gap Gap Inc. 7.9%  מזנקת, לאחר שפרסמה דוח רבעון השלישי שמשלב ביצועים פיננסיים יציבים יחד עם הצלחה תרבותית רחבה, כשקמפיין הג'ינס הוויראלי “Better in Denim” הפך לנקודת אור בולטת והוביל לצמיחה-דו־ספרתית במכירות הג’ינס. מנכ"ל החברה, ריצ'רד דיקסון, ציין כי מדובר באחד המהלכים המוצלחים ביותר בתולדות המותג, לאחר שהקמפיין צבר מעל שמונה מיליארד חשיפות וחצי מיליארד צפיות ברשתות החברתיות, שהיתרגמו במהרה לביקושים ממשיים בחנויות. ההצלחה הוויראלית סייעה למשוך לקוחות צעירים, במיוחד דור ה-Z, ולמצב מחדש את Gap כמותג עדכני ורלוונטי בשוק תחרותי ועמוס מסרים.

במקביל להצלחת הקמפיין, Gap הציגה ביצועים חזקים בחנויות עם עלייה של 5% במכירות בחנויות זהות, הרמה הגבוהה ביותר מאז 2018 והרבעון השביעי ברציפות שבו החברה מציגה שיפור. רוב מותגי הקבוצה הציגו צמיחה: Old Navy עלתה ב-6%, Gap עצמה זינקה ב-7% ובננה ריפבליק עלתה ב-4%. מבחינת המותגים, Athleta הייתה נקודת החולשה היחידה, עם ירידה של 11%. הנתונים מצביעים על תנועה גוברת בחנויות ועל כך שהחברה מצליחה להחזיר לקוחות ותיקים ולמשוך חדשים, גם בתקופה שבה האתגר הקמעונאי גדול.

ברבעון השלישי רשמה Gap רווח של 0.62 דולר למניה, 0.03 דולר מעל תחזיות האנליסטים אך ירידה של 14% בהשוואה לשנה שעברה. ההכנסות עלו ל-3.9 מיליארד דולר, בהתאם לצפי השוק, עם עלייה של 2% במכירות אונליין ועלייה של 3% במכירות החנויות. שולי הרווח הגולמי השתפרו ל-42.4%, עלייה משמעותית של 30 נקודות בסיס. למרות צמיחה ברורה בפעילות, סל הקנייה הממוצע נותר יציב יחסית, מה שמסביר את העלייה המתונה בהכנסות לעומת התנועה הגבוהה.

המאזן של החברה מציג עוצמה נוספת: Gap סיימה את הרבעון עם 2.5 מיליארד דולר במזומנים, מקבילים למזומנים והשקעות קצרות טווח, והציגה עלייה של 13% משנה לשנה וללא חוב נטו. הגמישות הפיננסית מאפשרת לחברה להמשיך ולהשקיע בשיווק, במיתוג מחדש ובשדרוג חנויות, תוך חיזוק קו המוצרים המוביל שלה.

Gen Z ככוח מניע: מהוויראליות לעגלת הקניות

דיקסון ציין כי הצלחת הקמפיין אינה מקרית. לדבריו, דור ה-Z הוא כיום המוביל בצריכת תוכן משפיענים, ובשיחות הצרכנים שלהם נמצא מנוע מכירות חזק במיוחד. “תוכן של משפיעניות ומשפיענים הוא אמצעי גילוי המוצרים הראשון במעלה אצל Gen Z ומילניאלס”, אמר, וציין כי Gap “עם ביצועים מצויינים בזירה הזאת”. בנוסף, שיתופי פעולה כמו זה עם המעצבת Sandy Liang תרמו להרחבת קהל הלקוחות הצעיר ולהגדלת החשיפה בקרב צרכנים שמחפשים מותגים עם אמירה, עקביות וסיפור. וכך, המכלול, קמפיין ויראלי, קולקציות ממוקדות ושיתופי פעולה, מייצר תדמית מחודשת של Gap כמותג ומצליח לחבר בין ערכים מסורתיים לבין רוח עדכנית.