אאוטבריין
צילום: נועם גלאי
דוחות

אאוטבריין מזנקת ב-20% לאחר שהכתה את תחזיות האנליסטים

החברה דיווחה על הפסד נמוך מהצפוי - 0.1 דולר למניה; ההכנסות עמדו על 229 מיליון דולר, זאת מתחת ל-250 מיליון דולר ברבעון המקביל אך מעל לצפי האנליסטים; המניה עדיין בירידה של כ-70% מאז תחילת השנה 
מתן קובי |

חברת המלצות התוכן  אאוטבריין מדווחת על על הכנסות בסך 229 מיליון דולר ברבעון האחרון, 8.7% מתחת לרבעון המקביל אך 19.47 מיליון מעל לצפי האנליסטים. ההפסד נונ-גאפ למניה עמד על 0.1 דולר, זאת לעומת צפי האנליסטים להפסד של 0.15 דולר למניה, ברבעון המקביל הנתון עמד רווח של 0.13 דולר למניה. ה-EBITDA המתואם של החברה עמד על 1.7 מיליון דולר והתזרים המזומנים של החברה עומד שלילי על 15.8 מיליון דולר. 

בנוסף לשחרור הדוחות החברה עדכנה את התחזיות שלה להמשך השנה והיא צופה EBITDA מתואם שנתי של 23.2 מיליון דולר ומעריכה כי הרווח הגולמי של החברה יעמוד ברבעון הבא על בין 57 מיליון ל-60 מיליון דולר, זאת לאחר שעמד ברבעון הנוכחי על 41.9 מיליון דולר, ירידה של 30% לעומת הרבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם לרבעון הבא צפוי לעמוד על בין 4 ל-6 מיליון דולר. כרגע האנליסטים צופים לרבעון הבא הכנסות בסך של 234 מיליון דולר לרבעון הבא עם הפסד למניה של 0.09 דולר. 

בחודש יולי האחרון הודיעה החברה על פיטורי עובדים, מה שככל הנראה עזר לחברה ברבעון הנוכחי לאחר שבדוחות הקודמים החברה פספסה את התחזיות ונפלה ביותר מ-20% אחרי השחרור שלהם. החברה דיווחה אז על הכנסות בסך 250.9 מיליון דולר בזמן שהרווח הגולמי שלה הצטמצם ב-18% אל 48.7 מיליון דולר.

דוויד קוסטמן, מנכ"ל משותף של החברה אמר: "אנחנו שמחים להודיע על כך שניצחנו את התחזיות הגבוהות שלנו לרבעון השלישי. ביחד עם המומנטום מנצחונות רב שנתיים ואקסקלוסיבים עם מפרסמים אנחנו מגדילים את נתח השוק שלנו ותובעים את כף רגלנו באינטרנט, מה שיתמוך בצמיחה העתידית שלנו". עוד הוסיף קוסטמן: "באותו הזמן, לנוכח תנאים מאקרו כלכליים לא ברורים, אנחנו ממשיכים להיות מחויבים ליעילות תפעולית וצמצום עלויות עם התמקדות בתזרים המזומנים".

נכון לסוף חודש אוקטובר החברה ביצעה בייבאק של יותר מ-5.8 מיליון מניות המסתכמות לכ-28 מיליון דולר, זאת מתוך התוכנית של החברה להגיע לרכישה עצמית של מניות בסך של 30 מיליון דולר. מניית החברה עומדת על מחיר של 4.4 דולר, מה שמגלם שווי של כ-250 מיליון דולר. למרות העלייה החדה המניה של החברה ירדה ב-12 החודשים האחרונים ב-74% והחברה תצטרך לעבוד מאוד קשה בכדי להחזיר את המניה למחיר ההנפקה של 20 דולר, אותו לא עברה מאז ההנפקה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.