מטוס דלתא איירליינס
צילום: Pixabay

דלתא איירליינס מאכזבת בשורה התחתונה; אופטימית לגבי ההמשך

אתמול המניה זינקה 7%, היום היא יורדת 7%; ההכנסות ברבעון מעל התחזית; התחזית של ההנהלה מעודדת - רווח של 7 דולר לשנת 2024 , מכפיל רווח של 4.5
עומר רוסו | (2)

דלתא איירליינס  DELTA AIR LINES מדווחת על הכנסות של 13.8 מיליארד דולר ברבעון השני (מעל צפי האנליסטים שעמד על 13.4) ובכך חוזרת להכנסות טרום קורונה (הרחבה על הקאמבק של דלתא - חזרה להכנסות טרום הקורונה, אבל נסחרת בחצי מהמחיר אז - הכיצד?). ההכנסות של דלתא מגיעות משילוחים של סחורות והובלת נוסעים, כאשר ברבעון השני 11 מיליארד מגיעים מנוסעים, ירידה של כ4% מאותו הרבעון ב-2019. אך כמובן עלייה ביחס לתקופות קודמות ולשנה קודמת. ההשוואה ל-2019 היא לצורך הבנה -בחינה של התוצאות למצב לפני הקורונה. 

מפגש אקטואלי היום בשעה 19:00 עם אבישי עובדיה, על השפעת האינפלציה על השווקים, עסקת איירון סורס ועוד - לכניסה לזום לחצו כאן

ההוצאות התפעוליות קפצו ב18% לעומת 2019, ל-12.3 מיליארד דולר, בעיקר בשל מחיר הדלק שהקפיץ את הוצאות הדלק ב41%. ההוצאות האלו השאירו את דלתא עם רווח תפעולי קטן של 1.5 מיליארד דולר, כמעט 30% מתחת למה שהיה באותו הרבעון ב-2019 וגם מתחת לצפי האנליסטים שעמד על 1.6 מיליארד דולר. שולי הרווח התפעולי עמדו על 11.7%.

בשורה התחתונה, דלתא הרוויחה 735 מיליון דולר, צניחה של 50% ברווחים ביחס לרבעון מקביל ב-2019.  צדובר על רווח של  1.44 דולר למניה, מתחת לצפי שעמד על 1.65 דולר למניה.

החברה ייצרה מהתזרים השוטף 2.5 מיליארד דולר, וכעת בקופת המזומנים עומדים 9.5 מיליארד דולר. אז יש לדלתא שיפור עסקי מרשים, אבל היא עדיין לא ממש מגיעה לרווחים של 2019. להכנסות - כן, לרווחים עוד לא. דלתא צופה צמיחה ברבעון הבא של 1%-5% ובתמחור הנוכחי היא נסחרת ברמת מכפיל רווח של 10 לשנה הקרובה.

זה מכפיל בהחלט סביר, אבל יש גיבנת גדולה. טרום הקורונה החבר היתה עם היקף חוב של כ-8.5 מיליארד דולר. כעת היא עם היקף חוב של 32 מיליארד דולר. יש יותר חובות וזה כמובן משליך באופן ישיר על השווי.

ההנהלה מוסיפה כי החברה עומדת בקצב הציפיות לשנת 2024 עם רווח למניה שנתי של 7 דולר, ותזרים מזומנים חופשי של 4 מיליארד דולר. בנוסף, מוסיף המנכ״ל כי דלתא בתפוסה של 82% בלבד במטוסים , וכבר ההכנסות חזרו לטרום הקורונה.כלומר, הפוטנציאל גדול. 

קיראו עוד ב"גלובל"

אתמול, החברת המתחרה אמריקן איירליינס  AMERICAN AIRLINES (AAL) פרסמה דוחות שהכו את הצפי וסחפו את כל סקטור התעופה ביחד איתם. ההפסד הסתכם ב-2.32 דולר למניה, מתחת לצפי שעמד על 2.39 דולר למניה. ההכנסות הכו את הצפי ועמדו על 8.9 מיליארד דולר, בעוד הצפי עמד על 8.79 מיליארד דולר. בקשר ליונייטד איירליינס  UNITED AIRLINES שתדווח ב-20.7 האנליסטים צופים רווח למניה של 1.81 דולר למניה על הכנסות של 12.06 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אלי 13/07/2022 19:38
    הגב לתגובה זו
    הטיסות עולות לחברות פחות בהרבה אם הדלק עכשיו מתחת ל100 דולר הרווח גדול עכשיו בהרבה
  • סוחר ממולח 13/07/2022 22:01
    הגב לתגובה זו
    הן גם ריבעו את החוב שלהן, גם הריבית עולה בקצב מסחרר, וגם יש משבר תעסוקתי בענף ואיתו החשש לסיחרור במשכורות.
אנבידיה והמתחרות. קרדיט: נעשה עם AIאנבידיה והמתחרות. קרדיט: נעשה עם AI

"הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54% במניה

למרות שליטה כמעט מוחלטת בשוק השבבים שמיועדים ל-AI, שמובילה לצמיחה חריגה בהכנסות, מניית אנבידיה נסחרת בדיסקאונט היסטורי מול מדד השבבים; פער התמחור מעורר עניין מחודש במניה בקרב משקיעים

רן קידר |
נושאים בכתבה אנבידיה

מניית אנבידיה NVIDIA Corp. 3.93%   נסחרת כיום בדיסקאונט של 13% ביחס למדד השבבים של פילדלפיה, ה-SOXX iShares PHLX SOX Semiconductor Sector Index , שכולל 30 חברות מובילות בתעשייה כמו אינטל, AMD ו-TSMC. המדד עצמו רשם עלייה של 35% בששת החודשים האחרונים, בעוד אנבידיה עלתה רק ב-25%, מה שיצר פער תמחור נדיר. נתון זה ממקם את אנבידיה באחוזון הראשון של התמחור היחסי בעשור האחרון, כשהיו רק 13 ימי מסחר בהם הייתה זולה יותר מול המדד. השווי הנוכחי של אנבידיה עומד על כ-4.4 טריליון דולר, והיא מהווה כ-7% ממדד ה-S&P 500.

התמחור המוחלט גם הוא נמוך יחסית: מכפיל רווחים צפוי של 25, שמציב אותה באחוזון ה-11 בעשור האחרון. עבור חברה עם צמיחה שנתית ממוצעת של 60% בהכנסות בשלוש השנים האחרונות, בעיקר ממכירות מאיצי AI כמו סדרת Blackwell, מדובר ברמה אטרקטיבית. במהלך 2025, שלטה אנבידיה ב-88% משוק המאיצים הגרפיים, עם משלוחים של 6 מיליון יחידות Blackwell עד אוקטובר, תוך ביקוש גובר מענקיות כמו אמזון, גוגל ומטא. ההכנסות ממרכזי נתונים הגיעו ל-30 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2025, עלייה של 112% משנה קודמת.

היסטורית, רכישות במכפיל מתחת ל-25 הניבו תשואה ממוצעת של 150% בשנה אחת, ללא מקרים של הפסד. ברנשטיין קובעים מחיר יעד של 275 דולר, ממחיר נוכחי של 179 דולר, מה שמשקף פוטנציאל עלייה של 54%. הפער נובע מחששות בשוק סביב השקעות AI אדירות, שעמדו ב-2025 על 200 מיליארד דולר ברחבי העולם, אך אנבידיה נהנית מיתרון טכנולוגי, עם פלטפורמת CUDA שמחזקת מעמד מונופוליסטי.

במהלך 2025, הרחיבה אנבידיה את הפעילות, והשקיעה 2 מיליארד דולר בסינופסיס, חברת תוכנה לעיצוב שבבים, כדי להאיץ פיתוח AI. היא השיקה את משפחת Nemotron 3, מודלים פתוחים: Nano עם 30 מיליארד פרמטרים ומסגרת MoE שמגבירה תפוקה פי 4; Super עם 100 מיליארד פרמטרים; ו-Ultra עם 500 מיליארד, זמינים בפלטפורמות כמו Hugging Face ו-AWS. המודלים תומכים במערכות מרובות סוכנים, עם חלון הקשר של מיליון טוקנים, ומשמשים למשימות כמו דיבוג תוכנה ותכנון אסטרטגי.

בנוסף, שיתוף הפעולה עם ממשלת ארה"ב במשימת Genesis (פרויקט לאומי את השימוש בבינה מלאכותית למטרות מדעיות) כולל השקעות ב-AI לתחומי אנרגיה, מחקר מדעי וביטחון. אנבידיה מספקת פלטפורמות כמו Apollo למזג אוויר וסימולציות, ומפתחת AI למפעלים, רובוטיקה ותאומים דיגיטליים. ב-CES 2025, חשפה מעבדת בדיקת DRIVE AI לרכבים אוטונומיים, שעברה כבר אבני דרך משמעותיות בבטיחות. בסין, אושרו מכירות H200, מה שמגדיל הכנסות פוטנציאליות ב-10%.

אנבידיה והמתחרות. קרדיט: נעשה עם AIאנבידיה והמתחרות. קרדיט: נעשה עם AI

"הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54% במניה

למרות שליטה כמעט מוחלטת בשוק השבבים שמיועדים ל-AI, שמובילה לצמיחה חריגה בהכנסות, מניית אנבידיה נסחרת בדיסקאונט היסטורי מול מדד השבבים; פער התמחור מעורר עניין מחודש במניה בקרב משקיעים

רן קידר |
נושאים בכתבה אנבידיה

מניית אנבידיה NVIDIA Corp. 3.93%   נסחרת כיום בדיסקאונט של 13% ביחס למדד השבבים של פילדלפיה, ה-SOXX iShares PHLX SOX Semiconductor Sector Index , שכולל 30 חברות מובילות בתעשייה כמו אינטל, AMD ו-TSMC. המדד עצמו רשם עלייה של 35% בששת החודשים האחרונים, בעוד אנבידיה עלתה רק ב-25%, מה שיצר פער תמחור נדיר. נתון זה ממקם את אנבידיה באחוזון הראשון של התמחור היחסי בעשור האחרון, כשהיו רק 13 ימי מסחר בהם הייתה זולה יותר מול המדד. השווי הנוכחי של אנבידיה עומד על כ-4.4 טריליון דולר, והיא מהווה כ-7% ממדד ה-S&P 500.

התמחור המוחלט גם הוא נמוך יחסית: מכפיל רווחים צפוי של 25, שמציב אותה באחוזון ה-11 בעשור האחרון. עבור חברה עם צמיחה שנתית ממוצעת של 60% בהכנסות בשלוש השנים האחרונות, בעיקר ממכירות מאיצי AI כמו סדרת Blackwell, מדובר ברמה אטרקטיבית. במהלך 2025, שלטה אנבידיה ב-88% משוק המאיצים הגרפיים, עם משלוחים של 6 מיליון יחידות Blackwell עד אוקטובר, תוך ביקוש גובר מענקיות כמו אמזון, גוגל ומטא. ההכנסות ממרכזי נתונים הגיעו ל-30 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2025, עלייה של 112% משנה קודמת.

היסטורית, רכישות במכפיל מתחת ל-25 הניבו תשואה ממוצעת של 150% בשנה אחת, ללא מקרים של הפסד. ברנשטיין קובעים מחיר יעד של 275 דולר, ממחיר נוכחי של 179 דולר, מה שמשקף פוטנציאל עלייה של 54%. הפער נובע מחששות בשוק סביב השקעות AI אדירות, שעמדו ב-2025 על 200 מיליארד דולר ברחבי העולם, אך אנבידיה נהנית מיתרון טכנולוגי, עם פלטפורמת CUDA שמחזקת מעמד מונופוליסטי.

במהלך 2025, הרחיבה אנבידיה את הפעילות, והשקיעה 2 מיליארד דולר בסינופסיס, חברת תוכנה לעיצוב שבבים, כדי להאיץ פיתוח AI. היא השיקה את משפחת Nemotron 3, מודלים פתוחים: Nano עם 30 מיליארד פרמטרים ומסגרת MoE שמגבירה תפוקה פי 4; Super עם 100 מיליארד פרמטרים; ו-Ultra עם 500 מיליארד, זמינים בפלטפורמות כמו Hugging Face ו-AWS. המודלים תומכים במערכות מרובות סוכנים, עם חלון הקשר של מיליון טוקנים, ומשמשים למשימות כמו דיבוג תוכנה ותכנון אסטרטגי.

בנוסף, שיתוף הפעולה עם ממשלת ארה"ב במשימת Genesis (פרויקט לאומי את השימוש בבינה מלאכותית למטרות מדעיות) כולל השקעות ב-AI לתחומי אנרגיה, מחקר מדעי וביטחון. אנבידיה מספקת פלטפורמות כמו Apollo למזג אוויר וסימולציות, ומפתחת AI למפעלים, רובוטיקה ותאומים דיגיטליים. ב-CES 2025, חשפה מעבדת בדיקת DRIVE AI לרכבים אוטונומיים, שעברה כבר אבני דרך משמעותיות בבטיחות. בסין, אושרו מכירות H200, מה שמגדיל הכנסות פוטנציאליות ב-10%.