שוק התעופה חזר לפעילות טרום הקורונה; אבל מניית דלתא איירליינס רחוקה 50% מהמחיר לפני משבר הקורונה
חברת דלתא איירליינס DELTA AIR LINES (DAL) תדווח ביום רביעי לפני המסחר את תוצאותיה הכספיות ברבעון השני של השנה, ותספר סיפור מעניין על עולם התעופה שלאחר עידן הקורונה, אם כי, בעידן לא פחות קשה של אינפלציה וחשש מהותי ממיתון.
צפי ההכנסות קונסנזוס האנליסטים לרבעון השני עומד על בין 12.37 מיליארד דולר ל-13.83 מיליארד דולר. מה שבעצם מחזיר את דלתא להכנסות טרום הקורונה. ההכנסות יבטאו צמיחה משנה לשנה של 100% (אז היו כמובן סגרים שהכבידו על העסקים). הצמיחה ביחס לרבעון קודם היא מעל 30%.
הרווח למניה צפוי לעמוד על 1.65 דולר, לאחר שבדוח הקודם אמרו מנהליה שהחברה מתכננת לחזור לרווחיות בזכות זינוק בהזמנות ועליית מחירי כרטיסי הטיסה. הנהלת דלתא מציינת שהצרכנים מוכיחים שהם מסכימים לשלם יותר בעבור כרטיס טיסה לאחר שהשהו את החופשות שלהם במהלך השנתיים האחרונות ובעקבות כך, מצליחה חברת התעופה להתגבר על עלויות הדלק הגבוהות שמגדילות את הוצאותיה. כמו כן, דלתא מתייעלת בדומה לסקטור כולו.
- קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נפילה במניה למרות שיפור בתוצאות
למרות עליית מחירי הכרטיסים והביקוש הגדול לטיסות והשיפור בתוצאות בכלל, מניית דלתא ירדה בחודשיים האחרונים ב-30%, ביחד עם כל סקטור התעופה. תעודת הסל JETS המכילה את חברות התעופה נפלה ב-27% בשלושה החודשים האחרונים. איך זה שמניות התעופה נופלות כשהרווחים עולים?
כמו כל סקטור שתלוי בצרכן ובמיוחד בצריכה של "מותרות" (צריכה מחזורית), סקטור התעופה ירד בחודשים האחרונים, כך למשל בתי המלון ורשתות האופנה. המשקיעים חוששים מהמיתון הקרב ובא, שעלול לפגוע בהכנסות חברות התעופה בצורה קשה. בתקופה של מיתון, הצרכנים שמים ברקס על ההוצאות, והוצאות שנחשבות מותרות כמובן מופסקות מיד. טיסות הן לא מוצר הכרחי.
בנוסף, כל חברות התעופה מדווחות על מחסור חריף בטייסים, דבר אשר גורם לאותן חברות לעלות בשכר אשר הן משלמות לאותם טייסים, שבסופו של דבר פוגע ברווחיות החברה. מעבר לכך, כל תחום התעופה נמצא במחסור גדול מאוד של עובדים. עובדים חדשים משתכרים יותר, כלומר מבנה עלויות השכר של חברות התעופה בעלייה.
- סינופסיס צונחת ב-36% לאחר הפספוס בדוחות
- הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?
הדוחות ברביעי הקרוב יסמנו את הדרך לכל חברות התעופה, כשהאחווה הסקטוריאלית גבוהה מאוד בסקטור התעופה, והגרפים דומים במיוחד. נשאלת השאלה האם ההתאוששות המדהימה מהקורונה והחזרה לרמת ההכנסות טרום הקורונה, לא מצדיקה תמחור גבוה מהתמחור הנוכחי? מניית דלתא, נמצאת ב-50% מתחת למחיר טרום קורונה.
התשובה לא פשוטה. מצד אחד, אכן הפעילות חזרה למספרים לפני הקורונה, והרווחים עולים, אך עדין לא מגיעים למספרים של לפני הקורונה. דלתא נסחרת במכפיל רווח חזוי לשנת 2023 של 10 זה מכפיל בהחלט סביר, אבל יש גיבנת גדולה. טרום הקורונה החבר היתה עם היקף חוב של כ-8.5 מיליארד דולר. כעת היא עם היקף חוב של 32 מיליארד דולר. יש יותר חובות וזה כמובן משליך באופן ישיר על השווי.
החברה נסחרת בשווי של 30 מיליארד דולר, עם החובות היא בשווי של כ-62 מיליארד דולר. לפני הקורונה היא נסחרה ב-60 מיליארד דולר והחוב היה 8 מיליארד דולר. כלומר היא היתה עם שווי פעילות של 68 מיליארד דולר - כלומר היא באותה סביבה של שווי.
- 6.מאייר 14/07/2022 00:07הגב לתגובה זונו אז...השארת אותי במתח
- 5.למה הכתבה מסתיימת בפתאומיות באמצע ? (ל"ת)תוהה 12/07/2022 00:39הגב לתגובה זו
- 4.יריב 11/07/2022 17:57הגב לתגובה זואז ייתכן שבטווח הקצר החברות יחוו צמיחה כזו או אחרת, אבל לטווח ארוך זו בעיה גדולה.
- 3.אליאס 11/07/2022 16:03הגב לתגובה זויש ביקוש עצום ובמקרה כזה חייב להיות רווח טוב
- אתה לא ברור 12/07/2022 00:38הגב לתגובה זואז ... כאילו העלאת נעיון חדש שלא נכתב ואתה רוצה שנתיחס אליו ?
- 2.חגי 11/07/2022 16:01הגב לתגובה זוכתבה טובה שוה להשקיע בה לטווח ארוך
- 1.אא 11/07/2022 15:33הגב לתגובה זונו ו? ומה הסקנה?

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון
התחנות בדרך, הכישלונות, התובנות - "יש לי את כל החסרונות הדרושים להצלחה; הרגשתי שאני צריך להוכיח את עצמי כל יום. זה יצר בי רעב שלא
נרגע לעולם"; החבר סטיב ג'ובס, המנכ"לית צפרא כץ והדרך ל-400 מיליארד דולר
זה היום של לארי אליסון. הוא הרוויח היום 100 מיליארד דולר במקביל לנסיקה המדהימה במניית אורקל והפך לאיש העשיר בעולם. ההתחלה היתה קשה מאוד. הסיפור שלו השראה לאנשים שמתחילים מלמטה. השראה ליזמים. הרעב שלו להצלחה מעורר קנאה, היכולות שלו פנומנליות. הביצועים שלו מרשימים ומוכיחים שהכישלונות הם השיעורים הטובים ביותר להצלחה. קבלו את הדרך של אליסון מילד יתום ועני לאיש העשיר בעולם.
לארי ג'וזף אליסון נולד ב-17 באוגוסט 1944 בברונקס, ניו יורק, לעולם שלא רצה אותו. אמו, ססיל, הייתה נערה בת 19 שלא יכלה לגדל אותו. אביו הביולוגי היה טייס קרב של חיל האוויר האמריקני, אך נעלם עוד לפני הלידה. כבר ברגעיו הראשונים היה לארי ילד "דחוי".
בגיל תשעה חודשים בלבד חלה בדלקת ריאות קשה. אמו הצעירה, נואשת וחסרת תמיכה, החליטה למסור אותו לאחותה לואיז ולבעלה לואיס אליסון - זוג יהודים משיקגו. הם אימצו אותו כאילו היה בנם. אבל תחושת היתמות ליוותה אותו לאורך ילדותו והעצימה כשאימו החורגת נפטרה.
שיקגו של שנות ה-40-50 הייתה אז עיר תעשייתית קשה, כשהשכונות היו מחולקות אתנית - איטלקים, אירים, יהודים. משפחת אליסון חיה בדרום העיר, בסביבה יהודית מסורתית. מצד אחד, ערכים של חריצות והשכלה; מצד שני, קשיחות.
- זינוק של 71 מיליארד דולר ביום: לארי אליסון סוגר פערים עם אילון מאסק
- האנליסטים - "וואוו; אירוע נדיר" מה אמר לארי אליסון שהזניק את אורקל ב-27%? קריאת חובה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לארי גדל בידיעה עמומה שהוא לא בדיוק "שייך". אביו המאמץ, לואיס, היה מהנדס חשמל מתוסכל שלא הצליח להגשים את חלומותיו. הוא דרש מצוינות אך לא האמין בבנו המאומץ. "אתה הטעות הגדולה של חיינו", נהג לומר. שנים מאוחר יותר סיפר לארי: "כשהאדם שאמור להאמין בך הכי הרבה אומר לך שאתה טעות - אתה מפתח עקשנות להוכיח לו שהוא טועה".