מיקרוסופט
צילום: עמית גרון

ערך בעולם של אינפלציה: אפסייד של 13% למיקרוסופט?

בנק ההשקעות מורגן סטנלי מזכיר כי 'מניות ערך' הן אפשרות השקעה רלוונטית, למרות שהציבור בשנים האחרונות נהר למניות הצמיחה. כמה אפסייד הוא נותן לפרוקטר אנד גמבל?
תומר אמן | (1)

האינפלציה היא מציאות חדשה בעולם של העשור האחרון. לאחר סביבת אינפלציה סביב האפס ששלטה בעולם, השנה האינפלציה חזרה להרים ראש, ומחייבת את המשקיעים להיות ערים למציאות המשתנה.

בעשור האחרון מניות הצמיחה נתנו תשואה גבוהה יותר על פני מניות הערך, אבל בטווח הארוך זה לא תמיד כך. מניות הערך הן מניות 'משעממות' שלא קופצות מעלה ומטה כל הזמן. זהו אולי חסרון עבור מי שמחפש ריגושים בהשקעות, אבל בטווח הארוך - המשקיעים דווקא ממש לא צריכים לחפש ריגוש, אלא את המובן מאליו: תשואה. מניות הערך מספקות לעיתים קרובות דיבידנד וגם שקט.

>> >>>המומחים של ביזפורטל ילמדו אותך השקעות (ללא עלות) - להרשמה לקורס

כאמור, למניות ערך יש מספר יתרונות, כאשר בראש ובראשונה המניה מאפשרת תזרים מזומנים שוטף (דיבידנד), ובלי קשר לאופי השוק. שנית, מאפשרות מניות אלו גיוון ופיזור סיכון בהשוואה לתיקים מוכווני צמיחה. 

בבנק ההשקעות MORGAN STANLEY (סימול: MS) מסמנים אפסייד דווקא לגדולות שבהן. 

אפסייד של 13% למניית מיקרוסופט

הראשונה היא הענקית MICROSOFT (סימול: MSFT). מניות טכנולוגיה לא תמיד ידועות בדיבידנדים שהן מחלקות, אבל חברות בעלות מאזן בריא ותזרים מאסיבי יכולות לספק נתחים טובים עבור משקיעיה - מיקרוסופט עושה בדיוק את זה. כשהחברה החלה לחלק דיבידנדים רבעוניים, אי אז בשנת 2004, היא התחילה מסכום של 8 סנט למניה. היום, 17 שנה לאחר מכן, שיעור זה גדל בכ-675% וכיום נותנת מייקרוסופט למשקיעיה 62 סנט עבור כל מניה של החברה בה הם מחזיקים, ארבע פעמים בשנה.

בהסתכלות צרה, מיקרוסופט מחלקת תשואת דיבידנד של פחות מ-1%, אך בהתחשב בהתנהלות היציבה של החברה בכל הקשור לדיבידנדים - בכל זאת, היא עמדה ביעדי התשלום שהציבה לה ולמשקיעיה במשך תריסר שנים רצופות.

בנק ההשקעות מורגן סטנלי קבע לאחרונה את מחיר היעד שלה בכ-364 דולר למניה, אפסייד של כ-13% על מחיר הסגירה האחרון שעמד על כ-323 דולר למניה. 

אפסייד של 7% לפרוקטר אנד גמבל

המניה השנייה היא ענקית הצריכה PROCTER & GAMBLE (סימול: PG). החברה ביחד עם כמה חברות נוספות, משתייכת לקבוצה אשר מכונה "מלכי הדיבידנדים" -  חברות ציבוריות אשר מחלקות דיבידנד כבר למעלה מ-50 שנים ברציפות, עמדו ביעדי הדיבידנדים שהעמידו לעצמן, ואף המשיכו להעלות את גובה הדיבידנד לאורך השנים. 

קיראו עוד ב"גלובל"

באפריל, הדירקטוריון הודיע כי גובה הדיבידנד המחולק יעלה בכ-10%, אשר סימל זו השנה ה-65 ברצף בה החברה מעלה את גובה הדיבידנד השנתי המחולק. לא קשה לראות כיצד בחברה הגיעו להישג זה. החברה מספקת עשרות אלפי מוצרי יסוד של מגוון מותגים בתחום ניירות הטואלט ומגבות הנייר, משחות השיניים, סכיני הגילוח ואף טבליות למדיח - מוצרים אותם כל משק בית רוכש באופן סדיר, וללא קשר למה הכלכלה העולמית עושה באותו רגע. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    Sassi6 07/12/2021 04:39
    הגב לתגובה זו
    ...שעלתה ב-4.18%, בגלל מורגן סטנלי שהעלה את מחיר היעד, משבעה דולרים לתשעה דולרים, תודה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

צילום: Jens Mahnke, Pexelsצילום: Jens Mahnke, Pexels
הטור של גרינברג

עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית

יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל    

שלמה גרינברג |
נושאים בכתבה טבע שברון


לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך. 

זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות". 

אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".

מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.

עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות

שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.