ביל אקמן
צילום: מתוך עמוד הפייסבוק, סעיף 27א׳ לחוק זכות יוצרים

שיא חדש למיזוג SPAC: השלד של ביל אקמן יקנה 10% מיוניברסל מיוזיק

מדובר במתכונת שונה ממיזוגים שראינו עד כה בשוק, בה מוזגו חברות בשלמותן לשלדי SPAC. העסקה תעשה לפי שווי חברה של כ-42.4 מיליארד דולר ליוניברסל מיוזיק, שעתידה להיות מונפקת באמסטרדם
גלעד מנדל | (2)

לאחר גל של שמועות בשוק, אישר המיליארדר ומנהל קרנות הגידור ביל אקמן באמצעות דיווח לבורסה כי חברת הספאק שבניהולו  Pershing Square Tontine Holdings  (סימול: PSTH) נמצאת במגעים לביצוע מיזוג עם חברת התקליטים יוניברסל מיוזיק, שנחשבת לאחת משלושת החברות הגדולות בעולם בתחומה. בין האמנים החתומים בשלל תתי הלייבלים של יוניברסל נמנים אמנים דוגמת בילי אייליש, ליידי גאגא, קניה ווסט וכוכבים נוספים בקנה מידה עולמי. בינתיים מניית ה-SPAC יורדת ב-10% בוול סטריט.

 

המיזוג צפוי להתבצע לפי שווי חברה של 42.4 מיליארד דולר ובכך להפוך למיזוג הספאק הגדול ביותר בהיסטוריה מבחינת השווי של החברה המתמזגת כאשר במקום השני נמצאת חברת משלוחי המזון גראב שמתכננת לבצע מיזוג לפי שווי מוערך של כ-39.6 מיליארד דולר עם הספאק Altimeter Growth Corp (סימול: AGC).

 

המיזוג צפוי להיעשות בצורה שונה ממרבית מיזוגי הספאק שראינו בשוק עד כה. במסגרת המיזוג צפוי הספאק של ביל אקמן לרכוש רק 10% מחברת יוניברסל מיוזיק, כאשר לאחר המיזוג הספאק יהיה בעל מניות בחברה – אך יוניברסל מיוזיק תישאר חברה עצמאית. כמו כן, על פי השמועות בשוק יוניברסל מיוזיק מתכננת להנפיק את עצמה בבורסת אמסטרדם; יתכן שזה מהלך להצפת ערך עליו בונה ביל אקמן.

 

כמו כן, המניות של יוניברסל מיוזיק שירכשו לא יישארו בבעלות הספאק אלא יחולקו לבעלי המניות שלו באופן יחסי להחזקתם בו. עדיין לא ברור האם החלוקה תבוצע אחרי ההנפקה המסתמנת של יוניברסל מיוזיק בבורסת אמסטרדם, ככל שאכן תצא אל הפועל או שהחלוקה תבוצע כשהחברה עדיין פרטית - תהליך מסובך יותר לביצוע שיגרום למניות יוניברסל שתתקבלנה בידי מחזיקי הספאק להיות לא סחירות.

 

בדיווח שדיווח הספאק, פירט ביל אקמן שמכהן כמנכ"ל הספאק את הסיבות שגרמו לו לחפוץ בהשקעה בחברה. בין היתר הוא ציין את ההנהלה של החברה שלדעתו היא אחת מהטובות בעולם, את העובדה שהחברה פועלת בתחום יציב תחרותית ואת המינוף הנמוך שלה.

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ביל אקמן דפק את המשקיעים הקטנים. (ל"ת)
    עידן 05/06/2021 17:30
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חרא של רכישה ביוקר אקמן מפשל בגדול (ל"ת)
    גזיאל 04/06/2021 18:25
    הגב לתגובה זו
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.


טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.