קאר שולץ
צילום: יחצ

תשואות האג"חים של טבע ממשיכות לרדת, סימן חיובי?

למרות שהסנטימנט החיובי נחלש מעט, המשקיעים בשוקי האג"ח ממשיכים לקנות בעקביות את אגרות החוב הארוכות של החברה. התשואה ל-2028 ברמה של 6.8% בלבד, לעומת תשואה של יותר מ-10% בתחילת ספטמבר
עמית נעם טל | (2)

לאחר ראלי חד במהלך החודשים האחרונים, נראה כי המומנטום במניית טבע -0.82% (סימול:TEVA) נחלש במעט בתקופה האחרונה, כאשר מניית החברה משלימה ירידה של יותר מ-12% מהשיא שנקבע לקראת סוף נובמבר. במקביל לירידה בסנטימנט, התשואות על אגרות החוב של החברה לטווחים הארוכים דווקא יורדות בעקביות. 

פרשת משככי הכאבים בארה"ב ממשיכה להעיב על החברה, כאשר כל דיווח בסוגיה גורם לתנודה חדה במחיר המניה. היום דווח כי בית המשפט העליון בארה"ב דחה מקרה חדש שהובא ע"י היועץ המשפטי של ממשלת אריזונה, שמטרתו הייתה להשיג יותר כסף מחברת פורדו פארמה שבבעלות משפחת סאקלר.

נזכיר כי טבע הודיעה בתחילת החודש שעבר על הסכם מסתמן בפרשה עם מספר מדינות שבמסגרתו החברה צפויה לתרום בופרנורפין נלוקסון (Suboxone®), בשווי של קרוב ל-30 מיליארד דולר במהלך 10 השנים הבאות (לכתבה המלאה). בנוסף, טבע תספק גם תשלום מזומן של עד 250 מיליון דולר במשך 10 שנים. עם זאת, ההסכם עדיין לא נחתם.

ברקע לחוסר הוודאות, התשואות על אגרות החוב של החברה לטווח הקצר עלו מעט בתקופה האחרונה. התשואה על אגרות החוב של החברה ל-2021 עומדות כעת על 4.3%, לעומת תשואה של 3.3% בלבד ביום ההודעה על גיוס ההון (לכתבה המלאה). לעומת זאת, התשואות התשואות על אגרות החוב לשנים 2023-2028 יורדות בעקביות בחודש האחרון. התשואות לטווחים אלו נעות כעת בטווח של 5.4%-6.8%, לעומת תשואה של יותר מ-10% בסוף אוגוסט האחרון.

התשואה על אגרות החוב של החברה ל-2028: ירידה משמעותית בחודשים האחרונים

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עמרם מירושלים 10/12/2019 20:46
    הגב לתגובה זו
    מנכ"ל טבע עושה בהגיון כשהוא מעכב את הפצת התרופות החדשות ומונע עליות במניה בתקופה בה מתנהל משא ומתן בין טבע לתובעים כדי לצמצם את הנזק לחברה..ההוכחה היא הירידה בריבית על האג"חים
  • 1.
    2020 הולכת להיות השנההשל טבע (ל"ת)
    אייל 09/12/2019 21:24
    הגב לתגובה זו
בועה
צילום: גיא טל
ניתוח טכני

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?

לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו

זיו סגל |

ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו.  שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720. 

6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך. 



מה אומרות המניות המופלאות

הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.


- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.


- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע. 


ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.