המנכ"לים הצעירים ביותר, נוצר ע"י Geminiהמנכ"לים הצעירים ביותר, נוצר ע"י Gemini

להוביל עסק של טריליונים בסוף שנות השלושים - מי המנכ"לים הצעירים ביותר?

האם הגיל הממוצע של מנכ"לים הולך ויורד או בכלל עולה? פרופילים של חמישה מנהלים צעירים במיוחד, שהשתלטו על החברות בגילאי סוף ה־30 שלהם מראה איך חדשנות ודינמיות יכולות להניב תשואות יוצאות דופן ומה התכונות שהכי חשוב שיהיה למנכ"ל

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

בכתבה הקודמת, "היורשים של באפט", הפננו את הזרקור אל המנהיגים הוותיקים - אותם מנהלים נדירים שחצו את גיל 80, 90 ואפילו קרוב ל-100, ועדיין מגיעים כל בוקר למשרד עם תשוקה אמיתית. 

וורן באפט, "האורקל מאומהה", עומד בראש. משקיע אגדי שממשיך להוביל את ברקשייר האת'וויי, קונגלומרט בשווי טריליון דולר, עם תשואות עודפות שנבנו על פני עשורים של משמעת, עקביות והסתכלות ארוכת טווח. לצדו, פגשנו מנהלים נוספים שמגלמים את אותה שליחות - אנשים שרואים בעסק שלהם לא רק מקור פרנסה, אלא מפעל חיים, לפעמים אפילו משפחתי, שממשיך להניב תוצאות מרשימות דווקא בגלל היציבות והניסיון שהגיל מביא איתו.

אבל כשוורן באפט מכין את הקרקע להעביר את השרביט לגרג אייבל בסוף השנה, והעולם מתבונן במנהיגים הוותיקים שממשיכים להגדיר מחדש את המושג "גיל פרישה", אולי זה גם הזמן להסתכל לצד השני של הסקאלה. מול הוותיקים ששומרים על היציבות, יש דור חדש של מנהיגים - צעירים, נועזים, שוברי מוסכמות - שמנווטים חברות ענק ציבוריות בגיל שבו רובנו כנראה עדיין חיפשנו את עצמנו. 

הם בסוף שנות ה-40 וכבר יושבים בראש חברות כמו Meta, Airbnb ו-EQT, מתמודדים עם הלחצים של וול סטריט, רגולציה עולמית ותחרות חזקה. אם באפט ו"הקולגות שלו" מייצגים את כוחה של היציבות, המנהיגים הצעירים האלה הם ההוכחה שחדשנות, מהירות וגמישות יכולים "להזיז הרים" לא פחות.

מי הם הצעירים שכבר תפסו את ההגה של חברות ענק? מה הוביל אותם לעמדות כה בכירות בגיל כה צעיר? ואיך הם מצליחים לנווט דרך משברים כלכליים, טכנולוגיים וחברתיים שכמעט הכריעו אימפריות ותיקות? 

בעוד הגיל הממוצע של מנכ"ל ברשימת Fortune 500 עומד על סוף שנות ה-50, העובדה שמנהיגים אלה - חלקם בקושי חצו את ה-40 - כבר מובילים חברות בשווי מיליארדי דולרים, מספרת סיפור גדול בהרבה. הכלכלה העולמית משתנה. סטארט-אפים שהפכו לענקיות בתוך שנים, מהפכות טכנולוגיות שדורשים מאיתנו לחשוב מחדש הולידו גם צורך במנהיגים שיכולים לרוץ מהר ולחשוב מחוץ לקופסה.

בחרנו להתמקד בחמישה מנכ"לים צעירים שמכהנים כיום ולספר את הסיפור שלהם. 

מארק צוקרברג (מטא), שרה לונדון (Centene), ארנסט גרסיה השלישי (Carvana), בריאן צ'סקי (Airbnb) וטובי רייס (EQT). כל אחד מהם הגיע לעמדת ההובלה אולי בדרך שונה - חלק היו יזמים, חלק זה הגיעה כירושה משפחתית, חלק התקדמו בשרשרת אל ההנהלה או נכנסו בעקבות מיזוג. אבל כולם כבר התמודדו עם משברים שהיו יכולים לרסק חברות ותיקות יותר, וכולם מביאים גישה מאוד מיוחדת לניהול. בעוד באפט ודורו בנו את הצלחתם על יציבות וניסיון, הצעירים האלה מוכיחים לנו שגיל הוא לא מדד להצלחה - אלא היכולת לחדש, להסתגל ולהוביל בעולם שמשתנה בקצב מסחרר.

קיראו עוד ב"גלובל"

אבל לפני שנתחיל בואו נעשה רגע סדר, בחרנו לחלק את הכתבה לשני חלקים. בחלק הראשון, נתמקד במנכ"לים הצעירים ביותר שמכהנים כיום - חמישה מנהיגים יוצאי דופן שכבר הזכרנו קודם: צוקרברג, לונדון, גרסיה, צ'סקי ורייס .בחלק השני, נסתכל על ההיסטוריה ונבחן את המנכ"לים הצעירים ביותר שמונו אי-פעם לחברות ציבוריות (בחברות פרטיות תסכימו שזה פחות מעניין, גם אותנו כמשקיעים, וגם מכורח העובדה שהם ככל הנראה ירשו את כיסא המנכ"לות),נתעמק בסיפורים שמאחורי המינויים המוקדמים שלהם ובהשפעה על עולם העסקים.

אבל לזהות את "המנכ"ל הצעיר אי-פעם" זה לא עניין פשוט. לכאורה, השאלה פשוטה: מי היה הצעיר ביותר שהוביל חברה ציבורית? בפועל, התשובה מורכבת. מינויים מוקדמים מתרחשים לפעמים בחברות קטנות או בסטארט-אפים שהפכו ציבוריים דרך מיזוגים כמו ספאק, שבהם ההגדרה של "חברה ציבורית" היא יותר טכנית מאשר מהותית. גם האם נשווה את הגיל בזמן המינוי או בזמן ההנפקה? ומה קורה כשהמנכ"ל מתחלף תוך כדי? הפער בין ניהול ענקיות כמו אלה שב-Fortune 500 לבין חברות קטנות שנמצאות בשוליים מוסיף שכבה נוספת של מורכבות, כשחברות גדולות נהנות מתיעוד עשיר של דוחות ותקשורת עם המשקיעים, בעוד על חברות קטנות יותר קשה להתחקות.



מארק צוקרברג - מטא: המייסד שנשאר על ההגה


תעודת זהות

שם: מארק אליוט צוקרברג | תאריך לידה: 14 במאי 1984 | גיל נוכחי: 41 | תאריך מינוי למנכ"ל: 2004 (מייסד ומנכ"ל מאז הקמת Facebook) | שם החברה: Meta Platforms | ענף: טכנולוגיה ומדיה חברתית.

מסע הקריירה - הדרך אל המנכ"לות

צוקרברג הוא סמל ליזמות של דור האינטרנט. ב־2004, כשהיה עדיין סטודנט בהרווארד, פיתח את Facebook מחדר המעונות - רשת חברתית סטודנטיאלית שהפכה בתוך שנים ספורות לתופעה עולמית. הוא עזב את הלימודים, גייס הון ראשוני ממשקיעים כמו פיטר תיל, ולאחר סבבי גיוס נוספים הפך את החברה לציבורית ב־2012. רגע מכונן נוסף הגיע ב־2021: רה־מותג ל־Meta והימור על המטאוורס והבינה המלאכותית. בניגוד לרבים מבני דורו, הוא לא ויתר על כיסא המנכ"ל גם כשהחברה חצתה את טריליון הדולר שווי שוק. כיום הוא מנהל באמצעות "צבא ליבה" של כ־30 בכירים שמובילים את החטיבות, בעוד הוא מתמקד בתמונה האסטרטגית הרחבה.

התמודדות עם משברים

הקריירה של צוקרברג רוויה באתגרים. פרשת קיימברידג' אנליטיקה ב־2018 ערערה את אמון הציבור בפרטיות ברשת. שינויי הפרטיות של Apple ב־2021 פגעו קשות בהכנסות מפרסום. ב־2023 הוא הכריז על "שנת יעילות" וצמצם את החברה ב־21 אלף עובדים. ב־2025 הזהיר מפיטורים נוספים של "ביצועים נמוכים", כדי לפנות מקום לטאלנטים חדשים. גם ההשקעה הכבדה במטאוורס נמתחה בביקורת, אבל הוא חיזק את הפוקוס על AI מתקדמים כדי לאזן בין חזון לפרקטיקה.

תשואות ונתונים פיננסיים

Meta צמחה בקצב מסחרר: מהכנסות של 382 מיליון דולר בלבד ב־2009 ל־47.5 מיליארד דולר ברבעון השני של 2025 - עלייה של 22% לעומת שנה קודמת. מניית החברה עלתה ביותר מ־1,200% מאז ההנפקה. בשנת 2024 לבדה, הרווח למניה זינק ב־15% והתזרים המזומני אפשר השקעות של מאות מיליארדים בבינה מלאכותית. שווי השוק נותר מעל טריליון דולר - נתון שממקם אותו לצד אפל, מיקרוסופט ואמזון.

חוזקות, חולשות ואתגרי העתיד

חוזקו המרכזי של צוקרברג הוא יכולת ההסתגלות. הוא הפך רשת חברתית פשוטה לאימפריית פלטפורמות עם מיליארדי משתמשים, ושינה כיוון במהירות כשהבין את עוצמת ה־AI. מנגד, הוא ניצב תחת לחץ רגולטורי כבד - תביעות פרטיות שיכולות אולי לשנות את מבנה החברה. האתגר המרכזי: להצדיק השקעות עתק של כ־600 מיליארד דולר עד 2028 במטאוורס וב־AI תוך שמירה על קצב צמיחה.

ציטוטים וראיונות

"אנחנו בונים את העתיד של AI והעולם הדיגיטלי, אבל לא שוכחים את ערך התזרים".

"אם אתה מדווח לי, אתה צריך לנהל את עצמך" - על סגנון הניהול הלא־היררכי שמאפשר לו להתמקד באסטרטגיה.


שרה לונדון - Centene: צעירה בין ענקים

תעודת זהות

שם: שרה מ. לונדון | תאריך לידה: 1979/1980 | גיל נוכחי: 45 | תאריך מינוי למנכ"ל: מרץ 2022 | שם החברה: Centene Corporation | ענף: ביטוח רפואי ושירותי בריאות.

מסע הקריירה - הדרך אל המנכ"לות

לונדון, ילידת סנט לואיס, צמחה בתחום טכנולוגיות הבריאות וניתוח הנתונים. את דרכה החלה ב־Accretive Health (כיום R1 RCM), שם התמחתה בשיפור חוויות מטופלים. לאחר מכן הצטרפה ל־Health Leads, ארגון ששם דגש על טיפול בגורמי סיכון חברתיים בבריאות. ב־2020 עשתה את הקפיצה ל־Centene, תחילה כסגנית נשיא בכירה לטכנולוגיה, ובהמשך כסגנית יו"ר. ב־2022 מונתה למנכ"לית - אחת הצעירות בתעשייה. מהלך אסטרטגי מיידי היה רכישת Magellan Health, שהרחיבה את פעילות החברה בתחום בריאות הנפש.

התמודדות עם משברים

היא נכנסה לתפקיד בתקופה רגישה: חוזי Medicaid ומדיקייר נבדקו מחדש, והוצאות רפואיות האמירו. ב־2025 דיווחה Centene על הפסד מפתיע של 16 סנט למניה והורידה תחזיות. במקום לשדר חולשה, לונדון הפגינה אמון ורכשה בעצמה מניות בשווי חצי מיליון דולר. היא הובילה שיפורים טכנולוגיים, כדי להקטין מורכבות תפעולית ולהגביר שליטה בהוצאות.

תשואות ונתונים פיננסיים

מאז מונתה, Centene רשמה גידול מהכנסות של 144 מיליארד דולר ב־2023 ליותר מ־150 מיליארד ב־2025. עם זאת, המניה ידעה תנודתיות: ירידה של 5% באפריל 2025 על רקע חששות רגולטוריים, ולאחריה התאוששות של 8%. ברבעון הראשון של 2025 היא זכתה בחוזי Medicaid משמעותיים, והרווחיות ב־2024 עלתה ב־10%. חבילת השכר שלה ב־2024 הסתכמה ב־20.6 מיליון דולר, כולל מניות בשווי 43 מיליון.

חוזקות, חולשות ואתגרי העתיד

חוזקה ברורה היא גישתה האנליטית והיכולת לתרגם נתונים לפתרונות מערכתיים. היא נחשבת מודל לנשים מנהיגות בתעשייה הנשלטת על ידי גברים. מנגד, חולשה מרכזית היא התלות בממשל - שינויים בתקצוב Medicaid עלולים לפגוע קשות בשורת הרווח. בעתיד הקרוב, תידרש לנווט בין קיצוצים פדרליים אפשריים בתקופת ממשל טראמפ לבין השקעה בשירותי בריאות דיגיטליים.

ציטוטים וראיונות

"זה לא משחק רבעוני - זו מערכת בריאות שלמה" - לונדון, על חזונה לניהול ארוך טווח.

"איזון הופך אותי למנהיגה טובה יותר" - על חשיבות השילוב בין עבודה אינטנסיבית לחיים אישיים.


ארנסט גרסיה השלישי - קארוונה: רכבת ההרים של שוק הרכב

תעודת זהות

שם: ארנסט קרלוס גרסיה השלישי | תאריך לידה: 1983 | גיל נוכחי: 42 | תאריך מינוי למנכ"ל: 2012 (מייסד ומנכ"ל מאז הקמת Carvana) | שם החברה: Carvana Co. | ענף: מסחר מקוון ברכב משומש.

מסע הקריירה - הדרך אל המנכ"לות

גרסיה גדל בתוך עולם הרכב. אביו, ארנסט גרסיה השני, היה דמות מוכרת בענף והוביל את DriveTime. ארנסט הבן החל את דרכו המקצועית כמתמחה ב־RBS Greenwich Capital, אבל במהרה חזר לעסקי המשפחה. ב־2007 הצטרף ל־DriveTime, שם צבר ניסיון בהלוואות ובמכירת רכבים משומשים. ב־2012 הקים את קרוואנה יחד עם שני שותפים, עם חזון פשוט אבל מהפכני: לקנות רכב בלחיצת כפתור, ולקבל אותו עד הבית - לפעמים מתוך “מכונות אוטומטיות” ייחודיות לרכב.

נקודת מפנה קריטית הייתה ההנפקה ב־2017, שהכניסה את קרוואנה לבורסה והציבה את גרסיה כאחד המנכ"לים הצעירים והמבטיחים בוול סטריט. כבר ב־2016 זכה בפרס "יזם השנה" של Ernst & Young, ונכלל ברשימת Fortune 40 Under 40.

התמודדות עם משברים

הניסוי הגדול הגיע ב־2022: עליית הריבית והאטה כלכלית כמעט הפילו את החברה. החוב תפח ל־6.6 מיליארד דולר, המכירות נחלשו והמניה התרסקה ב־97%. עבור רבים, זו הייתה "סוף הדרך". גרסיה בחר אחרת - הוא הוביל מימון מחדש אגרסיבי, קיצץ הוצאות והטמיע טכנולוגיות אוטומציה בניהול מלאי. הדובדבן: ב־2025 פרסום דוח של Hindenburg Research שטען להונאה חשבונאית. גרסיה יצא פומבית להגנת החברה, שיפר שקיפות והוכיח בשורה התחתונה התאוששות.

תשואות ונתונים פיננסיים

מאז הקמתה ב־2013, ההכנסות זינקו מ־130 מיליון דולר ל־13.7 מיליארד דולר ב־2024. אמנם ההתרסקות של 2022 הייתה מהכואבות בשוק, אבל עד 2025 המניה רשמה עלייה של 300% מהשפל. החברה מתגאה ברווח גולמי ממוצע של כ־3,000 דולר על כל מכירה - גבוה אפילו משל המתחרה קרמקס. ברבעונים האחרונים הציגה גם תזרים חיובי - הישג לא מבוטל אחרי שנים של "שריפת מזומנים".

חוזקות, חולשות ואתגרי העתיד

החזון הדיגיטלי של גרסיה הוא מקור העוצמה: קרוואנה שינתה את הדרך בה אנשים חושבים על קניית רכב. מנגד, החולשה היא הפגיעות למחזורי הכלכלה - כל האטה או משבר אשראי משפיעים ישירות על הביקוש. האתגר הגדול כעת הוא להוכיח שהמודל יכול לשרוד גם בסביבה של ריביות גבוהות, תוך התמודדות מול מתחרים מסורתיים שמתקרבים לטכנולוגיה הדיגיטלית.

ציטוטים וראיונות

"אנחנו בונים עסק בר קיימא, לא רק צמיחה מהירה" - גרסיה, לאחר המשבר של 2022.

"המודל הדיגיטלי שלנו מנצח כי הוא פשוט ומדויק" - על היתרון התחרותי של קרוואנה.


בריאן צ’סקי - Airbnb: היזם שלמד לשרוד

תעודת זהות

שם: בריאן ג’וזף צ’סקי | תאריך לידה: 29 באוגוסט 1981 | גיל נוכחי: 44 | תאריך מינוי למנכ"ל: 2010 (מייסד ומנכ"ל מאז הקמת Airbnb) | שם החברה: Airbnb Inc. | ענף: תיירות ואירוח דיגיטלי.

מסע הקריירה - הדרך אל המנכ"לות

צ’סקי למד עיצוב תעשייתי ב־Rhode Island School of Design. הרעיון הראשון הגיע ב־2007, כשיחד עם שותפו ג’ו גביה השכירו מזרנים מתנפחים בסלון דירתם בסן פרנסיסקו כדי לשלם שכר דירה - מכאן השם Airbnb. ההתחלה הצנועה הזו הפכה למיזם עם השקעה ראשונה של 20 אלף דולר מ־Y Combinator ב־2009, שהובילה להתרחבות באירופה ב־2011. ההנפקה הגדולה הגיעה ב־2020, בשווי 86 מיליארד דולר - אחת מהנפקות הטכנולוגיה הגדולות בהיסטוריה.

אחד הסיפורים המפורסמים על היצירתיות שלו הוא "Obama O’s": קופסאות דגני בוקר ממותגות שנמכרו בקמפיין בחירות 2008, כדי לגייס כסף לכיסוי חובות. הסיפור הזה הפך לסמל ליכולת של צ’סקי להפוך רעיון לא קונבנציונלי לאסטרטגיה עסקית.

התמודדות עם משברים

הקורונה ב־2020 כמעט חיסלה את Airbnb: בתוך שמונה שבועות ההכנסות צנחו ב־80%. צ’סקי נאלץ לפטר 25% מהעובדים - כ־1,900 איש - ולחתוך השקעות לא ליבה. זה היה רגע שבו עבר מ"צמיחה בכל מחיר" ל"מצב הישרדות". הוא שינה כיוון והתמקד בלינה פרטית - המוצר המקורי - ובכך הציל את החברה. המשבר הפך אותו ממנכ"ל צעיר נלהב ל"מבוגר אחראי" שמבין כי גם לחברות טכנולוגיה יש גבולות.

תשואות ונתונים פיננסיים

מאז ההנפקה, המניה ידעה עליות וירידות. לאחר התאוששות מהקורונה, Airbnb רשמה הכנסות של כ־9 מיליארד דולר ב־2024, עלייה שנתית של 12%. החברה מייצרת רווחיות תפעולית גבוהה יחסית לענף, עם תזרים מזומנים חיובי שנתי של יותר מ־3 מיליארד דולר. מניית החברה עלתה בכ־40% מאז תחילת 2023, והפכה אותה לאחת הפלטפורמות היציבות ביותר בתחום התיירות הדיגיטלית.

חוזקות, חולשות ואתגרי העתיד

צ’סקי מצטייר כיזם בעל יכולת הסתגלות יוצאת דופן. מהלך ההצלה בקורונה הפך אותו לדמות נערצת בעמק הסיליקון. עם זאת, רגולציה עולמית - מהגבלות בערי תיירות באירופה ועד מסים חדשים בארה"ב - מהווה איום מתמשך. בעתיד, האתגר יהיה להמשיך ולצמוח בסביבה תחרותית, במיוחד מול פלטפורמות נישה שממוקדות בסגמנטים יוקרתיים.

ציטוטים וראיונות

"כשאתה נאלץ להילחם על קיום החברה, אתה חוזר להיות מייסד - ולא מנכ"ל" - צ’סקי, על תקופת הקורונה.

"החזון שלנו פשוט: לאפשר לכל אחד להרגיש בבית בכל מקום בעולם" - על אסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח של Airbnb.


טובי רייס - EQT: מהפכת האנרגיה בידיים צעירות

תעודת זהות

שם: טובי רייס | תאריך לידה: 1981 | גיל נוכחי: 42 | תאריך מינוי למנכ"ל: יולי 2019 | שם החברה: EQT Corporation | ענף: אנרגיה וגז טבעי.

מסע הקריירה - הדרך אל המנכ"לות

רייס הגיע לעולם האנרגיה לא דרך שדרה תאגידית מסורתית, אלא כיזם עצמאי. לאחר שסיים לימודים בקולג’ בווסט וירג’יניה, הקים יחד עם אחיו את Rice Energy - חברה קטנה לקידוחי גז טבעי במרצ’לוס שייל. החברה צמחה במהירות, וב־2017 נרכשה על ידי EQT בעסקה של 6.7 מיליארד דולר. שנתיים אחר כך, רייס הוביל קרב פרוקסי חסר תקדים מול ההנהלה הוותיקה של EQT, והצליח להשתלט על הדירקטוריון ולהתמנות למנכ"ל בגיל 38 - אחד המקרים הנדירים שבו יזם צעיר יחסית משתלט על תאגיד אנרגיה ותיק בבורסה.

התמודדות עם משברים

רייס נכנס לתפקיד בתקופה שבה מחירי הגז היו בתנודתיות חריפה, החוב של החברה העיק והמשקיעים איבדו אמון. הוא פתח בתוכנית התייעלות דרמטית: הורדת עלויות, שיפור פרודוקטיביות הקידוחים, ומיקוד בטכנולוגיות בקרה בזמן אמת. הקורונה ב־2020 הכתה בביקושים לאנרגיה, אבל תחת ניהולו EQT הצליחה לשמור על יציבות יחסית. ב־2022-2023, עם משבר האנרגיה העולמי בעקבות המלחמה באוקראינה, החברה חוותה עדנה מחודשת - והפכה לאחת מספקיות הגז הגדולות ביותר בארה"ב.

תשואות ונתונים פיננסיים

מאז שמונה, המניה עלתה ביותר מ־250% עד 2024, והחזירה את אמון לשוק. החברה הציגה תזרים מזומנים חופשי של 2.6 מיליארד דולר ב־2023, תוך הפחתת חוב נטו ביותר מ־40%. ב־2024, ההכנסות הסתכמו בכ־8.5 מיליארד דולר - נתון שהציב את EQT כחברת הגז הטבעי הציבורית הגדולה ביותר בארה"ב מבחינת תפוקה.

חוזקות, חולשות ואתגרי העתיד

רייס נחשב לדמות חדשנית בשוק שנשלט שנים על ידי מנהלים ותיקים. החוזקה שלו היא שילוב של גישה יזמית עם נחישות משקיע אקטיביסטי - שילוב שאיפשר לו לבצע מהפכה מבפנים. מנגד, הוא חשוף לסיכונים חיצוניים: מחיר הגז, רגולציה סביבתית ולחץ מצד תנועות ירוקות. האתגר שלו לעשור הקרוב: לשמור על יתרון תחרותי בעולם שעובר בהדרגה לאנרגיות מתחדשות, תוך שמירה על משמעת פיננסית ותשואות למשקיעים.

ציטוטים וראיונות

"אנחנו כאן כדי להוביל לא רק את ענף הגז, אלא גם את הדרך שבה מנהלים חברות אנרגיה - ממוקדת, שקופה ויעילה" - רייס, באספת בעלי מניות ב־2023.

"אם לא תשתנה, אתה פשוט תישאר מאחור" - על המוטו האישי שלו, שהוביל אותו מקרב פרוקסי סוער לתפקיד מנכ"ל של חברת האנרגיה הגדולה בארה"ב.


חלק שני: המנכלים הצעירים מבחינה היסטורית - המינויים המוקדמים ששינו את הכלכלה

לאחר שפגשנו את המנכ"לים הצעירים שמובילים כיום ענקיות כמו Meta ו-Airbnb, נחזור אחורה לסיפורי המנהיגים הצעירים ביותר שתפסו את ההגה של חברות ציבוריות בהיסטוריה. מדובר בדור של יזמים ונשים פורצי דרך, שהפכו רעיונות נועזים לענקיות תעשייתיות תוך התמודדות עם הנפקות, משברים ותחרות אכזרית. בחרנו מדגם מייצג של שבעה מנהיגים, שמראים כיצד גיל צעיר - בין אם דרך הנפקות מסורתיות או מיזוגי SPAC - הפך ליתרון תחרותי, אבל גם מציב אתגרים ייחודיים. הנתונים מבוססים על רשומות היסטוריות ודוחות עדכניים.מייקל דל - Dell Technologies

מייקל דל - (נולד 1965) הקים את Dell בגיל 19 והפך למנכ"ל ציבורי ב-1988, בגיל 23 - הצעיר ביותר ב-Fortune 500. הוא בנה מודל ישיר לצרכן, הוביל דרך משברי PC ותחרות עם IBM, והחזיר את Dell לציבורית ב-2018. תשואה: 1,000% מאז IPO; הכנסות 2025: 90 מיליארד דולר. חוזקה: חדשנות. חולשה: תלות בשוקי PC. ציטוט: "צעירות מאפשרת חשיבה ללא מגבלות."

ביל גייטס - Microsoft ביל גייטס (נולד 1955) הקים את Microsoft ב-1975 והיה מנכ"ל ציבורי ב-1986, בגיל 30. הוא הפך אותה לענקית עם Windows, התמודד עם תביעות אנטי-טרסט ב-1998, ופרש ב-2000 לטובת פילנתרופיה. תשואה: 10,000% מאז IPO; שווי 2025: טריליון דולר. חוזקה: ראייה ארוכת טווח. חולשה: מונופול. ציטוט: "מחשב בכל בית ומשרד."מארק צוקרברג - Meta

אוון שפיגל - (נולד 1990) הפך למנכ"ל ציבורי של Snap ב-2017, בגיל 26. הוא דחה הצעה מפייסבוק והוביל חדשנות במסרים חולפים, אבל התמודד עם תחרות מ-Instagram. תשואה: תנודתית, הכנסות 2024: 4.8 מיליארד דולר. חוזקה: AR. חולשה: תחרות. ציטוט: "אנחנו מצלמה חברתית."אוסטין ראסל - Luminar

אוסטין ראסל - (נולד 1995) הפך למנכ"ל ציבורי ב-2020, בגיל 25, דרך SPAC. הוא בנה LiDAR זול, אבל התמודד עם ירידת מניה של 90% ב-2022. פרש ב-2025, אבל ממשיך להשפיע. שווי: 3.4 מיליארד דולר ב-IPO. חוזקה: חדשנות. חולשה: שוק אוטונומי איטי. ציטוט: "בנינו טכנולוגיה מהיסוד."ויטני וולף הרד - Bumble

ויטני וולף הרד - (נולדה 1989) הובילה את Bumble ל-IPO ב-2021, בגיל 31, כמנכ"לית צעירה ביותר של חברה שהקימה. התמודדה עם ירידת מניה ב-2022, חזרה ב-2025. שווי: 13 מיליארד דולר ב-IPO. חוזקה: מיקוד בנשים. חולשה: תחרות. ציטוט: "פלטפורמה לנשים."קטרינה לייק - Stitch Fix

קטרינה לייק - (נולדה 1982) הנפיקה את Stitch Fix ב-2017, בגיל 34. שילבה אלגוריתמים ואופנה, התמודדה עם האטה פוסט-קורונה, ופרשה ב-2021. הכנסות: 1.2 מיליארד דולר ב-2018. חוזקה: נתונים. חולשה: תנודתיות. ציטוט: "דגם לנשים אחרות."לארי פייג' וסרגיי ברין - Google

לארי פייג' - (נולד 1973) וסרגיי ברין (נולד 1973) הובילו את Google ל-IPO ב-2004, בגילאי 31 ו-30, עם אריק שמידט כמנכ"ל "בוגר". פייג' חזר כמנכ"ל ב-2011. תשואה: 5,000% מאז IPO. חוזקה: PageRank. חולשה: רגולציה. ציטוט: "אל תהיו רעים."


סיכום: גיל הוא רק מספר - המשמעת היא המפתח

בסופו של דבר, זה פחות העניין של “ותיקים מול צעירים” אחרי שסקרנו ועברנו על רשימה ארוכה של מנהלים אנחנו יכולים לסכם שהגיל הוא פחות 'מאפיין'. זה לא הגיל שעושה את ההבדל, אלא האדם שמאחוריו. איך הוא מנהל את העסק. משמעת, אחריות, ויכולת להחזיק כיוון גם כשיש רעש מבחוץ. 

זה נכון גם אצל מנכלים ותיקים וזה נכון באותה מידה אצל צעירים שרצים קדימה עם רעיונות חדשים. מה שמייחד את המנהלים הבולטים שראינו זה שילוב מיוחד: הם מצד אחד לא נסחפים אחרי טרנדים, אבל גם לא מפחדים לשנות כיוון כשצריך. 

הם מקשיבים לנתונים, לא מתאהבים בסיסמאות, ויודעים לקבל החלטות קשות. מפיטורים ועד קיצוצים בהשקעות וזה כדי לשמור על העסק בריא לאורך זמן. בשורה התחתונה לא חשוב אם אתה בן 30 או בן 90 חשוב הרבה יותר שתדע להציב מטרה, להישאר ממושמע אליה, ולהוביל בלי להיבהל מכל הרעש שבחוץ.





הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מפעל בואינגמפעל בואינג

בואינג מתקדמת ל-797 - המטוס שצפוי להחליף את ה-737 ולשנות את מאזן הכוחות

אחרי המשבר סביב ה-MAX 737 והעיכובים בפרויקט ה-X777, החברה מקדמת מיזם שאפתני עם פוטנציאל כלכלי משמעותי; בוול סטריט מפרגנים

עופר הבר |
נושאים בכתבה בואינג

בואינג מתקדמת בצעדים מדודים אך נועזים לקראת מה שעתיד להפוך לאחד המיזמים המרכזיים בהיסטוריה של התעופה המודרנית - השקת ה-797. המטוס יחליף את ה-737, סדרה שהפכה לאייקון עולמי וכללה למעלה מ-12 אלף מטוסים מאז שנות השישים.

ולפני המטוס החדש, אנקדוטה קצרה - בשנת 1996 הגיעה משלחת מהנדסים מראיינים שהתמקמה במלון הילטון לסדרת ראיונות של עובדים המיועדים לתכנון הסופר ג׳מבו. מודעות דרושים ענקיות פורסמו בעיתונות הישראלית. לפיתוח מטוס חדש נדרשים אלפי עובדים שלא היו בנמצא בבואינג.

העובדים שנקלטו והתמקמו במשרדי חברת בואינג בסיאטל, במדינת וושינגטון, מצאו בשבוע עבודתם הראשון על ריפוד מושב הכסא מכתב מהנהלת בואינג המודיע על ביטול הפרויקט. לאחר הלם ראשון, פוטרו חלק מהמהנדסים ורובם הופנו להמשך תכנון מטוס ה757-300.

יש לקוות שהפעם, תוכניות תכנון ויצור ה797 יצאו לפועל. והקשר ל-757 – ה797 יהיה מטוס הנופל בקטגוריה שבין ה-757 ל-767, למלא את החלל שנוצר בין ה-737 ל-787 אחרי שאט אט ה-757 וה-767 מוצאים משירות.

בואינג 797 שלאחר סיום משבר 737

אחרי המשבר סביב ה-737 MAX החברה נמצאת בצומת דרכים אסטרטגית: האם לדבוק בעקרונות מוכרים ולהמשיך בשיפורים הדרגתיים, או לפתוח עידן חדש של תכן אווירודינמי, מערכות הנעה וטכנולוגיות דיגיטליות מתקדמות?

קנייה או מכירה
צילום: ISTOCK

סיטי: הכלכלה האמריקאית בדרך ל"ריצה חמה" - אלו המלצות הקנייה

בניגוד לרוב ההערכות שמדברות על הורדת ריבית - בסיטי סבורים שהעלאת ריבית צפויה בהמשך על רקע התחממות של הכלכלה; מה זה אומר למשקיעים?

עמית בר |
נושאים בכתבה המלצות סיטי


דוח חדש של כלכלני המקרו בסיטי חושף תמונה שסותרת את הקונצנזוס השורר כיום בשווקים. בעוד הפד' ממשיך לשדר מסרים יוניים והשווקים מתמחרים המשך הקלות, האסטרטגים בבנק האמריקאי מזהים תרחיש שונה לחלוטין: הכלכלה האמריקאית עומדת בפתחה של תקופת התחממות משמעותית, כאשר הפחתות הריבית הצפויות ב-2026 יובילו להתאוששות כלכלית מהירה כל כך, עד שכבר ב-2027 השווקים יאלצו לתמחר מחדש העלאות ריבית.

הפרדוקס של השוק הנוכחי

האסטרטגים אדם פיקֶט ודריק וילר טוענים כילמרות הפיתוי הגדול, מכירת אג"ח ממשלתיות אמריקאיות בשלב זה תהיה טעות אסטרטגית. הם מסבירים שמקבלי ההחלטות בוושינגטון ממשיכים לשדר זהירות רבה ומסרים יוניים מובהקים, בעוד שהאיום של סגירת ממשל פדרלית אפשרית מוסיף שכבה נוספת של ערפל לתמונה הכלכלית. סגירה כזו עלולה לעכב את פרסום נתוני המאקרו הקריטיים ולהקשות עוד יותר על המשקיעים לקבל החלטות מושכלות בטווח הקרוב.

במקום להיכנע לאינסטינקט הראשוני של מכירת אג"ח, סיטי מציעה אסטרטגיה מתוחכמת יותר שמתמקדת בשוק החוזים העתידיים על ריבית ה-SOFR. הם מזהים הזדמנות בפער הנוכחי בין חוזי יוני 2026 ליוני 2027, העומד על 32 נקודות בסיס, וצופים שפער זה יצטמצם דרמטית לכדי 15 נקודות בסיס בלבד. מדובר בהימור מחושב על כך שהשווקים יעברו מתמחור של הפחתות ריבית לתמחור של העלאות ריבית בתקופה הקריטית הזו.

התובנה המפתיעה על שוק העבודה

אחת התובנות המרתקות ביותר בדוח נוגעת לפרשנות של החולשה הנוכחית בשוק העבודה האמריקאי. בניגוד לקריאה הפסימית הרווחת, האסטרטגים של סיטי טוענים שמה שנראה כחולשה הוא למעשה סימן לבריאות כלכלית. הם מסבירים שהירידה במספר המועסקים אינה תוצאה של האטה כלכלית אלא של קפיצת פריון משמעותית, תופעה שבה פחות עובדים מצליחים לייצר יותר תפוקה. זהו תהליך שאמנם יוצר אתגרים בטווח הקצר אך מבשר צמיחה בריאה ויציבה לטווח הארוך.

המודל הפנימי של סיטי, המנתח את רמות המחירים ביחס למדיניות המוניטרית, מספק תמיכה נוספת לתזה האופטימית. המודל מצביע על כך שהשוק כיום מתמחר את הריבית באופן יוני מדי עבור השנים הקרובות, ומפספס את הפוטנציאל האינפלציוני הטמון בכלכלה. עדות נוספת מגיעה ממדד התנאים הפיננסיים של הפד בשיקגו, שחושף פרדוקס מעניין: המדיניות המוניטרית הנוכחית, עם ריבית בטווח של 4.0% עד 4.25%, למעשה מרחיבה יותר מאשר המדיניות שנקבעה לאחר המשבר הפיננסי של 2008, כאשר הריבית עמדה על 0.25% בלבד.

אסטרטגיית ההשקעה לעידן החדש