קרניבל הכתה את הצפיות ומעלה תחזית; המניה מזנקת

החברה עקפה את תחזיות האנליסטים לרווח ולהכנסות, ומעדכנת כלפי מעלה את התחזית לשנת 2025; המניה מזנקת ב-10%

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה קרניבל קרוז

מניית קרניבל Carnival Corp 6.94%  , מפעילת השיט הגדולה בעולם, מזנקת בכ־10% לאחר שפרסמה דוחות חזקים לרבעון השני והעלתה את התחזיות שלה לשנה כולה. החברה דיווחה על רווח מתואם של 35 סנט למניה, לעומת תחזית של 25 סנט בלבד, נתון שמשקף שיפור מובהק בפעילות הליבה שלה. הכנסות הרבעון הסתכמו ב־6.33 מיליארד דולר, עלייה של כ־10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וגברו גם הן על תחזיות השוק שעמדו על 6.21 מיליארד דולר. הביצועים המרשימים נבעו בעיקר מביקוש עיקש לשיט, במיוחד ליעדים פופולריים כמו הקריביים והים התיכון, ומהרחבת שירותי הערך המוסף לנוסעים.



קרניבל הודיעה כי היא משקיעה כ־600 מיליון דולר בהקמת Celebration Key - אתר נופש פרטי באי גרנד באהמה שיכלול פארק מים, מתחמי אוכל, אזורי בילוי וחופים סגורים לנוסעי החברה בלבד. המקום צפוי להיפתח לציבור ביולי הקרוב וישמש כתחנת עצירה מרכזית במסלולי השיט של החברה. מעבר לכך, חבילות הכוללות שתייה, Wi-Fi וטיולים מאורגנים הוכיחו עצמן כגורם נוסף בהגדלת ההוצאה הממוצעת של נוסע ובכך תורמות ישירות לשורת הרווח. התוצאה היא שיפור במדדי הליבה: החברה עדכנה כלפי מעלה את תחזית הגידול בתשואה נטו לנוסע (Net Yield) ל־5% ב־2025, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 4.7%.


בהתאם לביצועים, קרניבל העלתה את תחזית הרווח הנקי שלה לשנת 2025, וכעת היא צופה עלייה של מעל 40% לעומת 2024, לעומת התחזית הקודמת שהייתה עלייה של מעל 30%. התחזית לרווח מתואם למניה עודכנה מ־1.83 דולר ל־1.97 דולר. עם זאת, החברה לא חסינה מביקורת. לאחרונה נרשמה ביקורת מצד לקוחות נאמנים בשל שינויים בתוכנית ההטבות של מועדון הלקוחות של Carnival Cruise Line. אף שהתגובה הציבורית לא גרמה לזעזועים כלכליים מיידיים, היא ממחישה את המתח בין צעדי ייעול ורווחיות לבין שמירה על נאמנות לקוחות. לפי אנליסטים, הנושא אינו צפוי להשפיע באופן מהותי על התוצאות הכספיות בטווח הקרוב, אך הוא כן מהווה תמרור אזהרה למנהלי המותג.


החברה מסיימת את הרבעון השני עם תנופה עסקית מחודשת, שילוב של שיפור תפעולי, אסטרטגיה שיווקית אגרסיבית והשקעות מסיביות בתשתית יוקרתית. כעת, השאלה היא האם החברה תוכל לשמר את התנופה גם מול רגישות צרכנית ומול תחרות גוברת בענף השיט.


שווי השוק של החברה עומד על 34.23 מיליארד דולר, מניית החברה עלתה מתחילת השנה בכ-6%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים בכ-64%. מכפיל הרווח העתידי של קרניבל עומד על 12.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
sp500
צילום: טוויטר
תחזית

מורגן סטנלי שורי על ה-S&P 500 - התחזית האגרסיבית ביותר ומה מעלה את שערי המניות?

ההשקעה תניב פירות מהירים - התחזית של מורגן סטנלי ולכמה יגיע ה-S&P 500?

רן קידר |
נושאים בכתבה S&P500 מורגן סטנלי

במורגן סטנלי מספקים הערכה אופטימית במיוחד למניות בוול סטריט - האנליסטים של מורגן מעריכים כי אימוץ טכנולוגיות AI בקרב חברות ה־S&P 500 עשוי להוסיף עד 920 מיליארד דולר בשנה לשורת הרווח הנקי. מדובר בפוטנציאל לשינוי דרמטי ברווחיות וברווח וכתוצאה מכך בשווי השוק של החברות הגדולות בארה"ב.

מורגן שהוא השורי ביותר מבין גופי ההשקעות מסביר שהמהפכה הטכנולוגית של הבינה המלאכותית, שהחלה כטרנד נקודתי בסקטור ההיי-טק, מתפשטת כעת לכל ענפי המשק. מדובר בחיסכון והתייעלות, גידול בהכנסות וכמובן גידול ברווח. ברגע שהרווח גדל, מכפיל הרווח של החברה יורד והשוק צפוי להעלות את המניה למכפיל הרווח המייצג. 

במורגן מדברים על סכום פנומנלי - כמעט טריליון דולר לרווח והמשמעות היא גידול של קרוב ל-20% ברווח התפעולי וגידול מרשים יותר בשורה התחתונה. אלו רמות גידול שלא זכורות בהיסטוריה בפרק זמן קצר, כשבמורגן מסבירים שהתהליך כבר החל והוא יתעצם השנה ושנה הבאה. 

במקביל לעלייה ברווח, מדד ה-S&P עשוי לעלות במעל 20% בכדי להתאים את עצמו לרווחים החדשים. 


השקעות עם פוטנציאל אדיר

המספרים המניעים את התחזיות קשורים ישירות להיקף ההשקעות. ארבעת ענקיות הטכנולוגיה - אלפבית, מיקרוסופט, אמזון ומטא  שצפויות להוציא כמעט טריליון דולר בשלוש שנים על תשתיות, מרכזי נתונים, פיתוח תוכנה ויישומים מבוססי AI. זהו קצב השקעות חריג גם ביחס לעשורים הקודמים, וממחיש את האמון של החברות בכך שההשקעה תניב החזר מהיר יחסית.

השימושים האפשריים מגוונים: החל ממוקדי שירות לקוחות שמבוססים על מערכות חכמות, דרך כלי פרסום ממוקדים יותר ועד אוטומציה מתקדמת של תהליכים לוגיסטיים. חלק מהחסכון יגיע מצמצום כוח אדם בתחומים מסוימים, אך ההיסטוריה מלמדת שכאשר פרודוקטיביות עולה, נוצרים גם מקומות עבודה חדשים בתחומים אחרים.

ליפ בו טאן אינטלליפ בו טאן אינטל

הממשל האמריקאי רוכש 10% מאינטל בדיסקאונט של כ-20%

כולם מדברים על "גלגל הצלה" לאינטל, אבל ההשקעה הזו יכולה להתברר כ"מקלות בגלגלים"  

רן קידר |

אינטל הודיעה רשמית על עסקה היסטורית: ממשלת ארצות הברית רוכשת 10% ממניותיה תמורת 8.9 מיליארד דולר. ההודעה הגיעה לאחר שבמהלך המסחר בניו יורק הכריז הנשיא דונלד טראמפ כי אינטל הסכימה למהלך, ובכך הפך הממשל האמריקאי לבעל המניות הגדול ביותר בחברה. העסקה נעשתה בדיסקאונט של 20% על מחיר השוק. 

העסקה כוללת רכישה של 433.3 מיליון מניות במחיר של 20.47 דולר למניה. המימון הגיע משילוב של מענקים שהובטחו לחברה בעבר במסגרת חוק השבבים בתקופת ביידן אך הוקפאו על ידי טראמפ, 5.7 מיליארד דולר, יחד עם 3.2 מיליארד דולר נוספים מתוכנית Secure Enclave שנועדה לחזק את הביטחון הלאומי. בכך מגיע היקף התמיכה הממשלתית הכולל באינטל ליותר מ-11 מיליארד דולר. בנוסף, הממשל קיבל כתבי אופציה לרכישת עוד 5% ממניות החברה במחיר של 20 דולר למניה במהלך חמש השנים הקרובות, אם אינטל תפסיד שליטה ברוב פעילות הייצור שלה.

מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, הביע תודה על האמון והדגיש כי מדובר בהזדמנות לחדש את מעמדה של החברה כגורם מוביל בייצור שבבים בארצות הברית. לדבריו, שיתוף הפעולה עם הממשל ישמש מנוף להחזרת אינטל למרכז הבמה הטכנולוגית. טראמפ מצידו הציג את ההסכם כהזדמנות "להחזיר את אינטל קדימה" לאחר שנות נסיגה מול המתחרות, וציין כי העלה את הרעיון בעצמו בפגישה עם טאן מוקדם יותר החודש.

המהלך נחשב לגלגל הצלה עבור אינטל, שסבלה בעשור האחרון ממשבר מתמשך. החברה איבדה רבים מיתרונותיה הטכנולוגיים, פיגרה מאחורי מתחרות כמו טייוואן סמיקונדקטור וסמסונג, ושוויה נחתך בכשני שלישים מהשיא. היא התמודדה עם כשלים חוזרים בפיתוח טכנולוגיות ייצור חדשות, חילופי מנכ"לים תכופים והפסדים מתמשכים. ההסכם עם הממשל האמריקאי מגיע בניסיון לייצב את החברה ולחזק את יכולתה להתחרות מחדש בשוק השבבים העולמי.

מיד לאחר ההכרזה, מניית אינטל זינקה ב-5.5% בוול סטריט ל-24.8 דולר. אבל, למהלך הזה יש גם תוצאות לוואי לא פשוטות ושאלות לגבי עתיד החברה. ראית ובצד החיובי - זה מבטא המשך תמיכה של הממשל האמריקאי ואפילו באופן משמעותי יותר. הממשל אחראי לאינטל. טראמפ גם עשוי לדחוף לקוחות לרכוש ממוצרי אינטל.  הוא יכול "הכריח" לקוחות לקנות את מוצרי אינטל גם אם  הם לא מעוניינים בכך. תהליכים כאלו לא חיוביים לחברה בטווח הארוך. הם אומנם ישפרו את מצבה בזמן הקצר, אבל בסוף הדרך, מי שמנצח הוא זה שמשפר, מייעל, ומוכר את המוצרים הטובים ביותר.