אוניית קרניבל קרוז שייט הפלגה נופש
צילום: Istock

קרניבל הכתה את הצפיות ומעלה תחזית; המניה מזנקת

החברה עקפה את תחזיות האנליסטים לרווח ולהכנסות, ומעדכנת כלפי מעלה את התחזית לשנת 2025; המניה מזנקת ב-10%

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה קרניבל קרוז

מניית קרניבל Carnival Corp 6.91%  , מפעילת השיט הגדולה בעולם, מזנקת בכ־10% לאחר שפרסמה דוחות חזקים לרבעון השני והעלתה את התחזיות שלה לשנה כולה. החברה דיווחה על רווח מתואם של 35 סנט למניה, לעומת תחזית של 25 סנט בלבד, נתון שמשקף שיפור מובהק בפעילות הליבה שלה. הכנסות הרבעון הסתכמו ב־6.33 מיליארד דולר, עלייה של כ־10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וגברו גם הן על תחזיות השוק שעמדו על 6.21 מיליארד דולר. הביצועים המרשימים נבעו בעיקר מביקוש עיקש לשיט, במיוחד ליעדים פופולריים כמו הקריביים והים התיכון, ומהרחבת שירותי הערך המוסף לנוסעים.



קרניבל הודיעה כי היא משקיעה כ־600 מיליון דולר בהקמת Celebration Key - אתר נופש פרטי באי גרנד באהמה שיכלול פארק מים, מתחמי אוכל, אזורי בילוי וחופים סגורים לנוסעי החברה בלבד. המקום צפוי להיפתח לציבור ביולי הקרוב וישמש כתחנת עצירה מרכזית במסלולי השיט של החברה. מעבר לכך, חבילות הכוללות שתייה, Wi-Fi וטיולים מאורגנים הוכיחו עצמן כגורם נוסף בהגדלת ההוצאה הממוצעת של נוסע ובכך תורמות ישירות לשורת הרווח. התוצאה היא שיפור במדדי הליבה: החברה עדכנה כלפי מעלה את תחזית הגידול בתשואה נטו לנוסע (Net Yield) ל־5% ב־2025, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 4.7%.


בהתאם לביצועים, קרניבל העלתה את תחזית הרווח הנקי שלה לשנת 2025, וכעת היא צופה עלייה של מעל 40% לעומת 2024, לעומת התחזית הקודמת שהייתה עלייה של מעל 30%. התחזית לרווח מתואם למניה עודכנה מ־1.83 דולר ל־1.97 דולר. עם זאת, החברה לא חסינה מביקורת. לאחרונה נרשמה ביקורת מצד לקוחות נאמנים בשל שינויים בתוכנית ההטבות של מועדון הלקוחות של Carnival Cruise Line. אף שהתגובה הציבורית לא גרמה לזעזועים כלכליים מיידיים, היא ממחישה את המתח בין צעדי ייעול ורווחיות לבין שמירה על נאמנות לקוחות. לפי אנליסטים, הנושא אינו צפוי להשפיע באופן מהותי על התוצאות הכספיות בטווח הקרוב, אך הוא כן מהווה תמרור אזהרה למנהלי המותג.


החברה מסיימת את הרבעון השני עם תנופה עסקית מחודשת, שילוב של שיפור תפעולי, אסטרטגיה שיווקית אגרסיבית והשקעות מסיביות בתשתית יוקרתית. כעת, השאלה היא האם החברה תוכל לשמר את התנופה גם מול רגישות צרכנית ומול תחרות גוברת בענף השיט.


שווי השוק של החברה עומד על 34.23 מיליארד דולר, מניית החברה עלתה מתחילת השנה בכ-6%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים בכ-64%. מכפיל הרווח העתידי של קרניבל עומד על 12.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה