וול סטריט
צילום: pixbay

הנאסד"ק עולה 1%, הדאו יורד 1% - זו הסיבה לפער

אחרי הירידות החדות אתמול, הבורסות בארה"ב מאותתות על שינוי כיוון חיובי בהשפעת המו"מ על מדינות המכסים בין ארה"ב ליפן, אך אזהרת רווח של יונייטד הלת' מפילה את המניה ואת הדאו

צוות גלובל |

וול סטריט מראה סימני התאוששות לקראת פתיחת המסחר, אך יונייטד הלת' מקלקלת את החגיגה עם דוחות חלשים ואזהרת רווח. 

אחרי הירידות החדות שנרשמו אתמול, נסחרים החוזים העתידיים על הנאסד"ק בעליות של סביב 1% והדאו יורד ב-1% בגלל יונייטד הלת'. האופטימיות משעות הבוקר נובעת מהמו"מ שנפתח בין ארה"ב ליפן על מדיניות המכסים של טראמפ, לאחר שהנשיא הכריז כי השיחות החלו בצורה חיובית ("אני מצפה להתקדמות נהדרת לשני הצדדים"). יפן היא המדינה החשובה הראשונה שמולה נפתחות שיחות, ואופן התנהלותן ותוצאותיהן יאותתו על ההתנהלות מול המדינות הבאות ברשימה.   

לצד האופטימיות הזהירה, החששות ממדיניות המכסים עדיין קיימים ומעיבים על השווקים. בדברים שאמר אתמול יו"ר הפד ג'רום פאוול הוא ציין כי הבנק המרכזי לא יתערב על מנת לחלץ את השווקים, והוסיף כי מדיניות המכסים של טראמפ עשויה להוביל לאינפלציה גבוהה ולצמיחה איטית יותר. במקביל, דו"ח מכירות קמעונאיות טוב מהצפוי שפורסם נתפס כסימן לכך שצרכנים ממהרים לרכוש מוצרים לפני כניסת המכסים החדשים לתוקף תעריפים חדשים, ולא כהוכחה לחוזק הכלכלה האמריקאית.


המניות הבולטות: אנבידיה, טסלה, טייוואן סמיקונדקטור ויונייטד הלת'

בין המניות הבולטות לקראת פתיחת המסחר נמצאת בראש ובראשונה אנבידיה NVDA  שעולה ב-0.6% בטרום לאחר שצנחה ב-6.9% אתמול. הירידה באה לאחר שענקית השבבים דיווחה על הפסד צפוי של 5.5 מיליארד דולר ברבעון הראשון עקב מגבלות היצוא לסין. מתחילת השנה איבדה המניה כ-22%.

מניה נוספת שבולטת בעליות היא טייוואן סמיקונדקטור TSM   שעולה ב-3.5% לאחר שפרסמה דוחות טובים שהראו עלייה של 60% ברווחים ברבעון הראשון. עם זאת, מנכ"ל החברה, הזהיר כי המכסים עלולים להוות מכשול עתידי, למרות הביקוש הגבוה לטכנולוגיות 3nm ו-5nm.

ענקית הרכבים החשמליים של אילון מאסק טסלה  TSLA עולה ב-1% לאחר ירידה של 4.9% ביום רביעי, על רקע מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין שפוגעת במכירות של החברה בסין. לצד הבעיה התדמיתית של מאסק כמי שמקורב לנשיא טראמפ. 

מניה בולטת נוספת היא יצרנית האלומיניום אלקואה  A  שיורדת ב-2.6% לאחר שדיווחה על רווחים מעל הציפיות אך הכנסות נמוכות מהצפוי - 3.37 מיליארד דולר לעומת 3.51 מיליארד דולר, עם עלויות מכסים של 20 מיליון דולר מיליון שצפויות לגדול ל-90 מיליון ברבעון הבא.

קיראו עוד ב"גלובל"


אבל הסיפור של היום הוא הדוחות של יונייטד הלת'  UnitedHealth 0.5%   . דוחות חלשים ותחזית גרועה להמשך של חברת הביטוח הרפואי מפילים את המניה בכ-19% ואת הדאו ב-1%. 




הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
וול סטריט מסחר בורסה
צילום: רוי שיינמן

שער הדולר מזנק ב-1.1%, קמטק תזנק מחר במעל 12%

צוות גלובל |

במסחר דליל במיוחד מזנק שער הדולר ב-1.1% ל-3.32 שקלים לדולר. דולר שקל רציף 0.04%  

נזכיר שיש מתאם הפוך בין הכיוון בוול סטריט לבין הכיוון בשער הדולר. כאשר יש ירידות בוול סטריט הערך הדולרי של החשיפה יורד והגופים המוסדיים קונים דולרים וההיפך. היום הם בצד הקונים ובאין מוכרים - שער הדולר מזנק. כמו כן, יש חשש מסוים שהעיכובים בהחזרת גופות החללים יובילו להמשך המערכה בעזה, וזה מגדיל את אי הוודאות והרצון להחזיק נכסים שנתפסים כבטוחים כמו הדולר והזהב.  


מניית קמטק קמטק 0%  מזנקת בוול סטריט ב-3%, והיא בפער ארביטראז' חיובי מרשים של 12% 


סקירת וול סטריט - הירידות במדדים מתמתנות; צים קופצת ב-4%, קאמטק עם 3%



מוקדם יותר היום: 

החוזים על המדדים המובילים בוול סטריט בירידה. החשש מהחמרה במשבר בין טראמפ לשי בין ארה"ב לסין עולים מדרגה כשסין של שי הגבילה חברות ספנות של ארה"ב מלפעול מול חברה בקוראיה הדרומית - שי לא מוותר - מגבלות על חברות ספנות אמריקאיות; החוזים יורדים. הירידות החלו כבר בבוקר בשווקי אסיה, התרחבו לאירופה ומגיעות לשוק האמריקאי כשהנאסד"ק מוביל את הירידה עם מינוס 1.3%.  

מטוס יונייטד איירליינס איירבוס
צילום: airbus

"מניית יונייטד איירליינס תזנק פי 3 תוך שנתיים"

האנליסט הבכיר שצופה מהפכה בענף התעופה; שוק הפרימיום מניע צמיחה, והמחסור במטוסים מעלה את המחירים

רן קידר |

תחזית דרמטית לענף התעופה: ג'ק וודרוף, מייסד קרן הגידור קנדלסטיק קפיטל ובוגר קרן סיטדל, מעריך שמניית יונייטד איירליינס תזנק פי 2.5 עד פי 3.5 בתוך 18-24 חודשים. התחזית האגרסיבית נחשפה בכנס ההשקעות היוקרתי של ג'יי.פי מורגן וקרן רובינהוד.

וודרוף טוען כי השוק טרם תמחר במלואו את השינויים המבניים העמוקים שעובר ענף התעופה. "המעבר למודל עסקי חדש, המתמקד בנוסעי פרימיום ובשירותי יוקרה, יוצר הזדמנות השקעה יוצאת דופן". לטענתו, חברות תעופה מסורתיות כמו יונייטד ודלתא נמצאות בעמדה אידיאלית לנצל את המגמה.

הגורם המרכזי לאופטימיות הוא הצמיחה המואצת בביקוש לטיסות פרימיום. נוסעים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה בוחרים יותר ויותר במחלקות עסקים ומחלקות ראשונות, גם בטיסות פנימיות קצרות. התופעה מאפשרת לחברות המסורתיות להעלות מחירים ולשפר את שולי הרווח, בעוד חברות הלואו-קוסט נאבקות להישאר רלוונטיות.

הדוח הרבעוני האחרון של יונייטד מציג תמונה מורכבת. ההכנסות הכוללות עלו ב-2.6% לעומת הרבעון המקביל - נמוך באחוז מהתחזיות. עם זאת, המגזרים האסטרטגיים מציגים ביצועים מרשימים: ההכנסות ממושבי פרימיום זינקו ב-6%, ותוכניות הנאמנות רשמו צמיחה של 9%.

החברה צופה רבעון רביעי חזק במיוחד עם שיא הכנסות חדש, מה שמחזק את הערכות וודרוף לגבי המשך מגמת הצמיחה. "המספרים הגולמיים אולי לא מרשימים, אבל המגמות הבסיסיות חזקות מאוד",