יורו NCAP: ניסאן NV200 נכשל, הפנאי הקטנים עוברים בהצלחה וידאו

ארגון הבטיחות מפרסם את תוצאות מבחניו האחרונים עם הצלחה לרנו קאפצ'ר ולשברולט טראקס, אכזבה ל-NV200 ואילו דאצ'יה סנדרו באמצע
עמרי ספיר |

ניסאן NV200

ארגון הבטיחות יורו NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק החדשים שנערכו, והחדשות לא כל כך טובות לכולם. לכותרת השלילית זוכה ניסאן NV200 עם ציון נמוך של 3 כוכבים בלבד. זאת בעוד הוא מציג ביצועים לא טובים, על אחת כמה וכמה בהשוואה לסטנדרט המקובל כיום, בעיקר בתחום הבטיחות למבוגרים (בהתנגשות חזיתית). במבחן הריסוק נמצא שפאנל הרצפה ברכב התנתק והתקפל כלפי פנים. נקודות נוספות הורדו בשל תא כפפות שאינו יציב (כלומר מתנתק ממקומו) ומשענת הרגל של הנהג שמתנתקת גם היא. ההגנה על ילדים הנוסעים מאחור נמצא ראויה וזכתה לציון סביר, בעוד ההגנה על הולכי רגל נמצאה גבולית אך בגדר הנורמה.
 

לצד החדשות הרעות, זוכים גם שני רכבי פנאי קטנים לחדשות טובות. אלו הם רנו קאפצ'ר, אותו פגשנו לאחרונה בהשקה, ושברולט טראקס, אח לאופל מוקה שצפוי לנחות בארץ השנה גם כן. שניהם משיגים את ציון 5 הכוכבים הנכסף עם תוצאות טובות במבחני הריסוק. ראוי לציין שלמרות הזהות לאחיו התאום, הטראקס זוכה לניקוד מעט נמוך יותר בחלק מהמבחנים עקב שינויים שעשה בהם הארגון. בכל המבחנים האחרים, נעשה שימוש בתוצאות מבחני הריסוק של המוקה.
 
 
אכן מראות קשים, יחסית. ניסאן NV200

אחרונה חביבה בסבב המבחנים האחרון היא דאצ'יה סנדרו. מכונית הסופרמיני של היצרנית מרומניה צפויה לנחות בארץ עם השקתו המחודשת של המותג. את זה היא תעשה עם ציון 4 כוכבים בלבד באמתחתה. זה נובע מציונים סבירים בלבד עבור הנוסעים מלפנים ומאחור, וציונים גבוליים עבור הולכי הרגל ובתחום מערכות הבטיחות. לצד הסנדרו צפוי לנחות כאן גם הלודג'י, מיניוואן עם שבעה מקומות, שזכה בשנה האחרונה לציון של 3 כוכבי בטיחות בלבד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד