ריטליקס קיבלה הצעת רכש: קרן גידור מציעה 8 ד' למניה, או 154 מיליון דולר

שלושה ימים לפני שהצעת הרכש של קרן פימי למניות ריטליקס פוקעת, מודיעה החברה כי קיבלה הצעה לא מחייבת לרכישת החברה
אריאל אטיאס |

שלושה ימים לפני שהצעת הרכש של קרן פימי למניות ריטליקס פוקעת, מודיעה הערב (ב') חברת הטכנולוגיה המפתחת ומשווקת פתרונות תוכנה לקמעונאים ולמפיצים ברחבי העולם, כי קיבלה מקרן גידור הצעה לרכישת החברה תמורת 8 דולר למנייה.

"למרות שהחברה לא עמדה למכירה, ועד המנהלים של החברה קיבל ב-14 בפברואר הצעת רכש לא מחייבת לרכישת כל מניות החברה בעסקת מיזוג בעבור 8 דולר למניה במזומן. ועד המנהלים בוחן את ההצעה", הודיעה ריטליקס בהצהרה לבורסה.

המחיר המוצע משקף לחברה שווי של 154.4 מיליון דולר, גבוה ב-32% משווי החברה בבורסה, נכון לסגירת המסחר ב-15 בפברואר בבורסה בתל אביב.

בעלי העניין בריטליקס הם קרן פימי (16.86%), המנוהלת על ידי ישי דוידי, קופות הגמל של פריזמה (7.57%), מנכ"ל החברה בארי שקד (5.35%) וקופר בראיין (3.89%). נציין שפימי ביחד עם שקד וקופר חתמו בתחילת 2008 על הסכם שליטה בריטליקס.

לפני כחודש הגישה פימי הצעת רכש לעד 10% ממניותיה של חברת ריטליקס במחיר של 6 דולרים למניה - מחיר שהיה גבוה ב-6% ממחיר הסגירה של המניה יום קודם לכן בנאסד"ק. הצעת הרכש של פימי תפקע ב-19 בפברואר.

בהודעה נפרדת שפורסמה היום, הודיעה ריטליקס כי תפרסם את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2008 ב-17 במארס. בתוך כך, מסרה החברה כי תוצאות הרבעון הרביעי צפויות להיות בטווח התחזיות שפרסמה החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.76%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.