"המיזוג ימקם אותנו בין המובילים בתחום ההתחדשות העירונית בישראל"
מבט מהיר על חברת ההתחדשות העירונית גפן מגורים גפן מגורים 0.54% עשוי לספק תמונה מעט מטעה. על פניו, מדובר בחברה צעירה יחסית, הפועלת בתחום שמלא בשחקניות ותיקות וחזקות, ומחזיקה בשווי צנוע יחסית של 145.5 מיליון שקל. אלא שמי שעומד מאחוריה הוא היזם צחי אבו, הבעלים של ארי נדל"ן וקרן הריט למגורים אבו פמילי, אך לא פחות חשוב מכך היא נמצאת בעיצומו של הליך מיזוג עם שתי חברות, שאם ייצא לפועל, יגדיל את פעילותה באופן משמעותי ויהפוך אותה לשחקן בולט בתחום.
החברה, שהחלה את הפעילות העסקית שלה לפני כשנה וחצי, היא חלק מקבוצת אבו יחיאל, אחת הקבוצות הוותיקות והחזקות בישראל בתחום הנדל"ן. כיום היא פועלת בתחום ההתחדשות העירונית, עם 25 פרויקטים ברחבי הארץ, החל מפרויקטים קטנים של תמ"א ועד פרויקטים גדולים של פינוי-בינוי, בהובלת פרויקט שהיא מקדמת בשותפות עם חברת תדהר בחדרה הכולל כ-2,000 דירות.
"באסטרטגיה של החברה אנחנו שואפים להפוך את גפן מגורים לחברה מובילה ומשמעותית בתחום ההתחדשות העירונית, עם פעילות רחבה בפריסה ארצית", מסביר המנכ"ל משה קורן, שמוביל את החברה מאז הקמתה. "אני עצמי פעיל בתחום כבר 12 שנה, ובמסגרת תפקידי הקודם באזורים הקמתי את פעילות ההתחדשות העירונית של החברה, שהתרחבה מ-4 פרויקטים בלבד ליותר מ-70 פרויקטים. כיום, גפן מנהלת 25 פרויקטים, חלקם תוצאה של רכישת חלקים משותפים בפרויקטים קיימים וחלקם יזמות עצמאית של החברה. הפרויקטים שלנו מתפרסים על פני אזורים שונים בארץ, ואנחנו פועלים בהתמדה להרחיב את הפעילות ולהמשיך לצמוח".
אתם נמצאים כרגע בעיצומם של שתי עסקאות מיזוג שעשויים לשנות את החברה, כיצד זה ישפיע עליכם?
"אנחנו בנקודת זמן משמעותית עבור החברה. לאחרונה דיווחנו על ניסיון למזג שתי חברות לתוך גפן. אחת מהן היא חברה פרטית של צחי אבו עם שמונה פרויקטים גדולים, והשנייה היא חברה נוספת עם כ-40 פרויקטים בשלבים שונים, רובם פינוי-בינוי. אם המיזוג ייצא לפועל, נגיע למעל 70-75 פרויקטים, עם הפעלה של שמונה מהם כבר ב-2025. זה יכול לשנות את פני החברה בצורה משמעותית, ולהפוך אותנו למובילים בתחום".
"המטרה היא להוביל את התחום"
"כרגע, אין לנו עדיין פרויקטים בביצוע, אך אנחנו מתוכננים להתחיל בבנייה של הפרויקטים הראשונים שלנו ב-2025. הפרויקט ברחוב הפלמ"ח בת"א יהיה הראשון שייצא לדרך, ואחריו פרויקטים נוספים בתל אביב ובגבעתיים. עם המיזוג, נוכל להכניס פרויקטים גדולים יותר בהיקפים משמעותיים", מספר קורן.- גפן מגורים מתרחבת: תרכוש פרויקטים ב-107 מיליון שקל
- צחי אבו הצליח לגייס חוב לאבו פמילי; גייסה 200 מיליון שקל בהנפקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהו משך הבנייה הממוצע?
"משך הבנייה משתנה בהתאם לפרויקט. פרויקטים של תמ"א לוקחים בממוצע כשלוש שנים. פרויקטים של פינוי-בינוי נמשכים בין 3.5 ל-4 שנים, ואם מדובר במגה-פרויקטים כמו זה בחדרה, זה עשוי לקחת כמה שנים טובות".
מהי הרווחיות הגולמית שאתם מצפים לה?
"הרווחיות הגולמית המקובלת נעה סביב 17%, שזה גם הסף המינימאלי הנהוג לליווי בנקאי. אנחנו שואפים ליותר, וחלק מהפרויקטים יכולים להגיע לרווח גולמי של 20% ומעלה".
האם החברה תצטרך מימון נוסף בשנים הקרובות?
"כרגע אני לא יכול להתייחס לזה במדויק. עשינו גיוס הון ראשון במניות, בו השותפים שלנו התקבלו בברכה. לאחר מכן, גייסנו חוב אג"ח להמרה וזכינו להיענות יפה. ככל שהפרויקטים יתקדמו והעסקה תבשיל, נצטרך לגייס הון נוסף לטובת הפעילות. צחי אבו נהנה מקרדיט גבוה בשוק ההון, ואני מאמין שנוכל להמשיך לשתף פעולה עם מוסדיים שמעוניינים לקחת חלק בפעילות שלנו".
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
איפה אתה רואה את גפן בעוד חמש שנים?
- 1.אבני 12/12/2024 00:33הגב לתגובה זוגםן מגורים של צחי אבו המוזכרת בכתבה, הבנאדם תותח יעשה ממנה אימפריה. השנייה היא י.ב התחדשות עירונית ששווה רק 25 מיליון שקלים, חברה עם קליברים שם בפנים גם לדעתי תיתן חזק בשנים הקרובות. מחזיק. לא ממליץ

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳