עשות: צמיחה של 25% בהכנסות - 100 מיליון שקל
עשות אשקלון עשות 1.14% שבשליטת קרן פימי (85%) נהנתה מצמיחה של 25% בהכנסות ברבעון השלישי, שעמדו על כ-100 מיליון שקל. זאת בין היתר הודות לאיחוד של חברת אי.די.סי, שהרכישה שלה הושלמה השנה. בשורה התחתונה רשמה החברה גידול של 45% ברווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-11 מיליון שקל.
הכנסות החברה, המייצרת מערכות הנעה לרכבים משוריינים, הסתכמו בכ-100 מיליון שקל, גידול של כ-25% לעומת כ-80 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקרו מאיחוד חברת הבת אי.די.סי וכן מההתאוששות בתחום התעופה לאחר משבר הקורונה, בקיזוז קיטון במכירות ללקוחות אחרים שאינם משרד הבטחון במגזר הצבאי.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-11 מיליון שקל, גידול של כ-45% לעומת כ-8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
צבר ההזמנות וההזמנות הצפויות של החברה מהסכמי מסגרת הגיע לשיא של כ-1.7 מיליארד שקל.
הרווח הגולמי עמד בסוף הרבעון על כ-23 מיליון שקל (22.6% מההכנסות), גידול של כ-39% כ-16 מיליון שקל (20.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מתמהיל המכירות בתקופה, שיפור ברווחיות תחום התעופה והמשך יישום תוכנית התייעלות תפעולית וכן כתוצאה מאיחוד תוצאות אי די סי.
הרווח התפעולי צמח בשיעור של כ-41% ועמד על כ-15 מיליון שקל (14.7% מההכנסות), לעומת כ-10 מיליון שקל אשתקד (13% מההכנסות). הגידול נבע בעיקר מעלייה ברווח הגולמי בקיזוז הגידול בהוצאות המכירה והשיווק וההנהלה והכלליות.
- הכנסות עשות צמחו ב-30%, הצבר על 2.7 מיליארד שקל
- ב-120 מיליון דולר; עשות מרחיבה את הסכם המסגרת עם האמריקאיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-EBITDA עמד על כ-19 מיליון שקל, עליה של כ-43% לעומת כ-14 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2023.
אלי דמרי, מנכ"ל עשות: "אנו שמחים לסכם רבעון נוסף עם המשך צמיחה בכל הפרמטרים בפעילות של עשות אשקלון, אשר נובעת בעיקר מגידול בהיקף המכירות, שיפור ברווחיות המגזר התעופתי שנמצא במגמת צמיחה משמעותית והמשך יישום תוכנית התייעלות התפעולית. כמו כן, השלמת הרכישה של אי די סי מתבטאת לראשונה בתוצאות המאוחדות של עשות.
כמובילה עולמית וספקית מרכזית ואסטרטגית בפרויקטי הרק״מ של משרד הביטחון, עשות אשקלון חווה עלייה בצבר ההזמנות מגזר הצבאי. מלחמת ״חרבות ברזל״ ומבצע "חיצי הצפון" מדגישים את הצורך בשימור יכולות הייצור והשיקום של מערכות קריטיות עבור הפלטפורמות המרכזיות של צה״ל בחזית הלחימה, בתוך מדינת ישראל, בתעשייה כחול-לבן. עשות גאה בתמיכתה הבלתי מתפשרת בצרכי כלל לקוחותיה, ומשרד הביטחון בפרט, תוך עמידה מלאה באיכות ובזמני האספקה, גם לנוכח אתגרי המלחמה והרחבת הפעילות כתוצאה ממנה. במסגרת הדיונים עם גורמים שונים בצה״ל ובמשרד הביטחון, הנהלת החברה התבקשה להיערך להגדלה משמעותית של היקפי הפעילות מול משרד הבטחון ופועלת על מנת לעמוד בצרכים המיוחדים ובאספקות המואצות".
עשות פועלת בתחום של ייצור מערכות הנעה, ממסרות ומכלולים מורכבים וייחודיים לכלי רכב משוריינים (מרכבה, נמ"ר ועוד). בנוסף, היא מספקת לחברות בתחומי התעופה הצבאית והאזרחית חלקים נעים וגלים סובבים מרכזיים למנועי סילון (Jet Engine Shafts) לצד מוצרים ושירותים נוספים. מניית החברה נסחרת לפי שווי של 1.21 מיליארד שקל אחרי עלייה של 95% מתחילת השנה ושל 132% ב-12 החודשים האחרונים.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?