מקס סטוק: פתיחת חנויות חדשות הביאה לגידול ברווח ל-29 מיליון שקל
ההכנסות של רשת הקמעונאות מקס סטוק מקס סטוק -0.53% ברבעון השני של השנה צמחו בכ-25% לכ-317 מיליון שקל (ההכנסות ברבעון המקביל עמדו על 253 מיליון שקל) – זאת בעקבות גידול של כ-15% במכירות חנויות זהות, שהוביל לעלייה בכמות המבקרים בסניפים לצד השפעה מיטיבה של עיתוי חג הפסח. לפי הדוחות, הרווח הנקי ברבעון טיפס לכ-29 מיליון שקל, גידול של כ-60% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מעלייה במכר חנויות זהות בשיעור של כ-15%, בעיקר כתוצאה מגידול במספר הלקוחות המבקרים בסניפים גם לאור עיתוי חג הפסח, לצד פתיחת סניפים חדשים.
מקס סטוק מפעילה כיום 64 סניפים בישראל, אחרי פתיחת 6 סניפים בבעלות במהלך השנה האחרונה (כולל סניף אחד שהחליף חנות קיימת), שתרמו לגידול של כ-13% בשטח המסחר. בהתאם לתכנית האסטרטגית, בתחילת חודש יוני השנה נפתח המרלו"ג החדש בדרום הארץ בשטח של כ-31 אלף מ"ר במטרה לתמוך בצמיחה בהיקפי הפעילות בשנים הבאות.
מניית מקס סטוק נסחרת סביב 8.61 שקל. היא עלתה ב-28.7% מתחילת השנה. שווי השוק שלה עומד על כ-1.2 מיליארד שקל.
הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2024 עלה בכ-27% לכ-132 מיליון שקל, בהשוואה לכ-104 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי עלה לכ-41.7% מההכנסות, בהשוואה לכ-41.2% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווחיות הגולמית נבעה בעיקר מהשיפור המתמשך בתנאי הסחר מול הספקים ועל אף עלייה מסויימת במחירי השילוח העולמיים.
- מקס סטוק: עלייה במכירות, שיפור ברווחיות וזינוק ברווח הנקי
- מקס סטוק הוציאה 12 מיליון שקל כדי לגדר את השקל, ההכנסות צמחו ב-6%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2024 עלה בכ-44% לכ-44 מיליון שקל, בהשוואה לכ-31 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח התפעולי נבעה מהגידול בהיקפי הפעילות, מהשיפור האמור ברווחיות הגולמית ומירידה בשיעור הוצאות התפעול כאחוז מהמכר לאור גידול בהיקפי הפעילות. הרווחיות התפעולית עלתה ברבעון לכ-13.9%, בהשוואה לכ-12.1% ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון השני של שנת 2024 עלה בכ-55% לכ-25.8 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי לבעלי המניות בסך של כ-16.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הנקי נבעה, כאמור, מהעלייה בהיקפי הפעילות של החברה, מהשיפור ברווחיות התפעולית ומירידה בסך הוצאות המימון, נטו.
ה–EBITDA המתואמת (לפני יישום תקן IFRS 16 ובנטרול תגמול מבוסס מניות) ברבעון השני של שנת 2024 עלתה בכ-49% לכ-45 מיליון שקל, בהשוואה לכ-30 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA ברבעון כללה גם הפסד בסך של כ-1.1 מיליון שקל המיוחס לפעילות בפורטוגל. בנטרול הוצאות אלה, עלתה ה-EBITDA המתואמת לכ-46 מיליון שקל.
- אחרי אקזיט של 25 מיליארד דולר - ״אל תסתכלו לטווח קצר ועל מסיבת אקזיט מהירה, אפשר לבנות דברים גדולים״
- פלסאנמור: "בעלי המניות חכמים. GE בחוץ ואנחנו נצמח מהר מאד"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את...
לחברה מזומנים ושווי מזומנים בסך של כ-95 מיליון שקל. מנגד, לחברה חוב פיננסי בסך של כ-19 מיליון שקל. בהתאם לכך, לחברה מזומנים נטו בסך של כ-75 מיליון שקל. הונה העצמי של החברה עמד על כ-215 מיליון שקל, וזאת לאחר חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בסך של כ-60 מיליון שקל ששולם בחודש אפריל האחרון.
אורי מקס, מייסד ומנכ"ל מקס סטוק: "אנו מסכמים את הרבעון השני של שנה עם האצה של התוצאות החזקות, לרבות צמיחה דו ספרתית בהכנסות וברווחים, כאשר אנו פועלים כל העת במטרה לספק לצרכן את הצעת הערך הטובה ביותר ולהמשיך להרחיב את פריסת הסניפים שלנו בישראל. בתחילת חודש יוני פתחנו את המרלו"ג החדש שלנו, שצפוי לתמוך בצמיחת הפעילות של החברה ולתרום בעתיד לשיפור היעילות התפעולית. נמשיך לפעול לפיתוח והשבחה של הרשת, כאשר בראייה שלנו הצרכן תמיד במרכז. בתקופה מורכבת זו אנחנו ממשיכים להתפלל לחזרת כל חיילינו וחטופינו הביתה במהרה ובשלום ומאחלים לכל עם ישראל ימים של ביטחון ושקט".
- 2.זולים הם לא… (ל"ת)14/08/2024 19:08הגב לתגובה זו
- 1.גיא 14/08/2024 11:52הגב לתגובה זובגלל המצב אין אזכור כהשפעה ישירה להגדלת המכירות? יש ביטולי טיסות כבר חודשים רבים
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- 564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
