דוחות

אימאג'סט הגדילה את ההפסד ברבעון למרות זינוק בהכנסות - מאבדת 8%

החברה רשמה ברבעון הראשון של השנה הפסד נקי של 4 מיליון דולר על הכנסות של 13.2 מיליון דולר; צופה ל-2024 הכנסות בסך כ-65-75 מיליון דולר ו-EBITDA בסך כ-20-26 מיליון דולר
דור עצמון |
נושאים בכתבה אימאג'סט

חברת אימאג'סט אימאג'סט 5.56% המספקת שירותי צילום לווין ופענוח הנתונים לגופי בטחון רשמה ברבעון הראשון של 2024 הכנסות של 13.2 מיליון דולר בהשוואה להכנסות של 5.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - זינוק של 150%.

ההפסד הגולמי של החברה ברבעון הסתכם במילון דולר לעומת רווח גולמי של 2.8 מיליון דולר (כ-53.6% מההכנסות) ברבעון המקביל. לדברי החברה, הקיטון נובע ברובו מגידול בפחת הרבעוני כתוצאה מהתחלת הפחתת לוויין EROS C3 במהלך אמצע שנת 2023, וכן מעלייה בעלות המכר, הנובעת מתמהיל גבוה יותר של הכנסות עם עלויות גולמיות גבוהות יותר ביחס לתקופה המקבילה. ההפסד התפעולי קפץ ל-4.2 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 782 אלף דולר ברבעון המקביל.

אימאג'סט סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הפסד נקי של 4 מיליון דולר בהשוואה להפסד נקי של 937 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA ברבעון הסתכם בכחצי מיליון דולר לעומת כ-200 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.

תחזית מעודכנת ל-2024: הכנסות בסך כ-65-75 מיליון דולר ו-EBITDA בסך כ-20-26 מיליון דולר.

ההון העצמי של החברה ליום 31 במרץ הסתכם לכ-163.5 מיליון דולר לעומת כ-167.3 מיליון דולר בסוף שנת 2023. צבר ההזמנות של החברה ליום 31 במרץ עמד על כ-136.2 מיליון דולר, לעומת כ-149.6 מיליון דולר ליום 31 בדצמבר 2023. במהלך הרבעון הראשון לשנת 2024 קטן צבר ההזמנות בכ-13.2 מיליון דולר (כנגד ההכנסה שהוכרה ברבעון זה) ובנוסף, קטן צבר ההזמנות בכ-0.2 מיליון דולר כתוצאה משערוך חוזים אשר אינם במטבע הפעילות של החברה (דולר).

מניית אימאג'סט מאבדת 8% במסחר אך עדיין נמצאת בעלייה של 22% מתחילת השנה למחיר של 12.7 שקל ושווי שוק של 776.2 מיליון שקל.

נועם סגל, מנכ"ל אימאג'סט: "הרבעון הראשון עמד בתכנון שלנו והוא מבטא השלמת אבני דרך מרכזיות בפרויקטים של צ'ילה ולקוח ד', שמאופיינים בהוצאות גבוהות יחסית אשר השפיעו על הרווחיות. כיום החברה נמצאת בשלבים מתקדמים של מו"מ עם מספר לקוחות, בסכומים מצטברים של מאות מיליוני דולרים. השלמת חלק מההתקשרויות עם הגורמים הממשלתיים הרלוונטיים של הלקוחות מתארכת ביחס לקצב אותו צפתה החברה בנובמבר 2023, מועד מתן התחזית הקודמת לשנת 2024, אך יודגש כי אנו צופים שאכן נשלים את ההתקשרויות הללו. לפיכך, אנו מעדכנים כעת כי החברה צופה שבמהלך שנת 2024 תמכור שירותים ומוצרים בסך של כ-65-75 מיליון דולר ותציג EBITDA בסך של כ-20-26 מיליון דולר. אנו עדים לעליית ביקוש למוצרינו לנוכח המצב הגיאופוליטי במזרח התיכון, מלחמת אוקראינה ומתיחויות במזרח הרחוק ואנו מאמינים כי הפתרונות הטכנולוגיים החדשניים שלנו, הפיזור הגיאוגרפי של לקוחותינו והביקוש הגובר למוצרינו יתרמו להצלחת החברה בשנים הקרובות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳