פז: הכנסות של 13.3 מיליארד שקל ב-2023; רווח נקי של 381 מיליון שקל
קבוצת פז פז נפט , שמוחזקת גם על ידי סאמיט (9.7%) של זוהר לוי, דיווחה על תוצאותיה לשנת 2023 - סך המכירות הסתכם ב-13.3 מיליארד שקל לעומת 14.2 מיליארד שקל בשנה הקודמת, קיטון של 6% (בשל ירידה במחירי הדלקים). הרווח הנקי גדל ב-12%, בנטרול השפעות פיצול הזיקוק, והסתכם ב-381 מיליון שקל לעומת 341 מיליון שקל אשתקד.
החברה ציינה כי השפעת חרבות ברזל באה לידי ביטוי בירידה של כ- 25-30 מיליון שקל ב- EBITDA של הרבעון הרביעי, בעיקר בשל ירידה במכירות הדלק לרכבים ולמטוסים. החברה ציינה כי החל מדצמבר היא רואה התמתנות בהשפעה בין היתר, עם חזרה לשגרה בהיקף מכירות הדלקים בתחנות. הרווח הגולמי גדל ב-2.1% והסתכם ב-2.38 מיליארד שקל לעומת 2.33 מיליארד שקל בשנה הקודמת. ה-EBITDA הסתכם ב-1.1 מיליארד שקל בדומה לשנה הקודמת.
החברה ציינה כי על אף עליות הריבית במשק, היא רשמה ירידה משמעותית בהוצאות המימון שעמדו על- 186 מיליון שקל לעומת 252 מיליון שקל בשנה הקודמת, קיטון של 26% וירידה בסך החוב ברוטו מ-3.5 מיליארד שקל ל-3.15 מיליארד שקל, קיטון של 10%. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם השנה ב- 1.36 מיליארד שקל.
"בשנת 2023 רושמת הקבוצה תוצאות חזקות בכל תחומי הפעילות המרכזיים ומסיימת את השנה עם רווח נקי מפעילות נמשכת של 381 מיליון שקל וזאת על אף השפעת מלחמת חרבות ברזל", מסר מנכ"ל קבוצת פז ניר שטרן. "אנו מציינים עוד שנת שיא במכירת הדלקים בתחנות, נהנים מפירות ההצלחה של פעילות קמעונאות המזון והצמיחה המואצת בטעינה החשמלית, שצמיחתם המתמשכת ביססה את מעמדם כמובילי שוק. השנה השלמנו בהצלחה את פיצול בית הזיקוק ובקרוב אנו צפויים להשלים את מכירת פזקר לתאגיד בינלאומי תמורת 265 מיליון ש"ח ולרשום רווח הון של 130-160 מיליון שקל, זאת בנוסף לרישום רווח של 100 מיליון שקל בגין קיצור תקופת אי התחרות עם האחים אמיר ברבעון הראשון. בהתאם למדיניות הדיבידנד תחלק החברה ברבעון הנוכחי דיבידנד בסך 75 מיליון שקל בגין הרבעון הרביעי".
- פז: שיא ברווח לשנת 2024 - 650 מיליון שקל
- הצפת הערך של פז - לאן הולכים מכאן?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגזרי פעילות
במגזר אנרגיה לתחבורה החברה רשמה גידול קל בהיקף מכירות הדלקים - סך הכנסות מגזר אנרגיה לתחבורה הסתכמו ב-9.3 מיליארד שקל השנה לעומת 10.3 מיליארד שקל אשתקד, קיטון של 10%.
ה-EBITDA ב-2023 הסתכם ב-384 מיליון שקל לעומת 418 מיליון שקל בשנה הקודמת, קיטון של 8%, שלדברי החברה נובע מהירידה במכירות דלקים כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל, בנוסף להשפעת הסכם הדלקים עם בית הזיקוק. בנטרול השפעת הסכם זה בהיקף של 31 מיליון שקל, היה מסתכם ה EBITDA השנה ב 415 מיליון שקל.
סך מכירות מגזר קמעונאות המזון הסתכמו ב-2.99 מיליארד שקל השנה לעומת 2.85 מיליארד שקל בשנה הקודמת, גידול של 5%. הרווח הגולמי הסתכם ב-976 מיליון שקל לעומת 953 מיליון שקל בשנה הקודמת, גידול של 2%. שיעור הרווח הגולמי המתואם של מגזר הקמעונאות עמד השנה על 35.7%.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
ה-EBITDA לשנה הנוכחית הסתכם ב- 382 מיליון שקל לעומת 368 מיליון שקל אשתקד, גידול של 4%.
ה-EBITDA המדווח במגזר הנדלן עמד השנה על 183 מיליון שקל לעומת 186 מיליון שקל בשנה הקודמת. במגזר הנדל"ן נרשם רווח שיערוך של נדל"ן להשקעה בסך של 31 מיליון שקל לעומת 64 מיליון שקל בשנה הקודמת.
- 1.באיזו מדינה בדיוק ירדו מחירי הדלקים ? (ל"ת)מני 19/03/2024 19:08הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳