"ממוקדים בלהביא את גוטו לרווחיות עם המזומנים שבקופה"
חברת שגריר שגריר 0.27% יצאה מרוב האחזקה שלה במניות גוטו גוטו -2.33% העוסקת בהפעלת שירות שיתוף כלי רכב, ומוכרת לבעלים של גוטו מניות בהיקף של 15% ממניות גוטו במחיר של 3.98 שקל למניה ותמורת 3 מיליון שקל בלבד. בגוטו מדברים על "הבעת אמון" ועל מחיר שגבוה ב-5% ממחיר השוק, אבל צריך לזכור את ההקשר - מניית גוטו התרסקה מאז המיזוג משווי של 500 מיליון שקל ל-20 מיליון שקל בלבד - נפילה של 94%. הסיבה שבכל זאת אפשר לקרוא לזה סוג של הבעת אמון היא העובדה שאחרי התרסקות כל כך גדולה במניה - בעלי המניות של גוטו רוכשים בכל זאת מניות, כלומר הם לא חושבים שהחברה מחוסלת והגיעה לסוף דרכה, למרות שהמזומנים הקופה מידלדלים. לפי החברה, המניות הנרכשות יהיו חסומות למסחר ב-12 החודשים הקרובים "במטרה להציג אמון לטווח ארוך בפעילות החברה".
הרוכשים הם מנכ"ל גוטו גיל לייזר שירכוש 33% מהמניות בשווי של 1 מיליון שקל, וכן סמנכ"ל הכספים תומר גלר ומנהל הטכנולוגיות הראשי (CTO) יונתן שליו. בנוסף, גם שוקי אברמוביץ ויוסי בן שלום (מהבעלים של DBSI שמחזיקה בשגריר) שקונה בפעם השנייה מניות באופן ישיר.
מנכ"ל החברה, גיל לייזר, אומר בראיון לביזפורטל "אני לא מיליונר גדול, אני משקיע לא מעט כסף מההון הפרטי שלי וככה גם עובדים אחרים. אנחנו חושבים שיש פה שני אירועים שקרו במקביל - הראשון הוא הרבה דברים טובים שקרו בחברה ומצד שני מחיר המניה המאוד נמוך שמייצר הזדמנויות פיננסיות. שני המשתנים הללו יחד הביאו הזדמנות גדולה ואני שמח שגם העובדים וגם חברי הדירקטוריון נכנסו למהלך הזה, השקיעו מכספם הפרטי ונעבוד קשה על מנת לייצר ערך גם עבורם".
היה איזשהו טריגר שדווקא עכשיו ביצעתם את העסקה?
"מי שעוקב אחרי המניה מזהה הזדמנויות לקנות מניות כל עוד זה מותר ואפשרי. אני אישית מאמין שהמחיר שבו נסחרת המניה היום הוא לא הגיוני, לא ריאלי וסובל לאו דווקא משיקולים כלכליים או עסקיים אלא מחוסר הבנה של מה שאנחנו עושים או רוח התקופה. אין איזשהו טריגר ספציפי אבל כמובן שגם המכירה בספרד וגם העסקאות האחרונות שעשינו בגרמניה היו טריגר אבל זה כבר הרבה זמן שאנחנו מחפשים לקנות עוד ועוד מניות בשוק".
- שגריר מוכרת בהפסד: השווי של גוטו צלל מ-500 מיליון ש' ל-20 מיליון
- "גוטו ממוקדת בהגעה לרווחיות עם הכסף שיש - המנייה תחזור לעצמה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אני מבין אדם נוימן לא היה חלק מהעסקה, נכון?
"אדם נוימן לא יושב בדירקטוריון הציבורי שרק חבריו והעובדים היו כרגע חלק ממנה. המשקיעים בדירקטוריון הפרטי ששם יושב גם נציגו של נוימן לא היו חלק מהעסקה".
האם אתה עדיין עומד מאחורי האמירה שאתם שואפים להגיע לרווחיות בלי לגייס?
"100%, זו המטרה שלנו - לייצר חיי נצח לחברה מבלי לגייס עוד כסף. האירוע בספרד הוא עוד שלב כזה שבעצם מימשנו חלק מהפעילות, יצרנו תזרים מזומנים חיובי ועוד הכנסה קבועה. אם מצרפים את הפעילות הרווחית בישראל והרכישה שעשינו בגרמניה שאמורה להביא אותנו לרווח יותר מהר אז התשובה היא חד משמעית כן - שואפים שלא לגייס. עם זאת זה לא אומר שלא נגייס אף פעם כסף, יש לא מעט הזדמנויות בשוק ולא מעט רעיונות טובים שיכול להיות שעבורם נרצה לגייס אבל כרגע אנחנו בעיקר ממוקדים בכך שעם הכסף הזה שיש לנו בקופה נביא את החברה לרווחיות וכעת אני אפילו יותר בטוח מחודש ינואר כשאמרתי את זה לראשונה".
במידה ותצטרכו לגייס כסף אני מניח שלא תהיה לכם ברירה לעשות את זה בהנפקת זכויות, נכון?
"ישנן כל מיני שיטות כשאחת מהן היא הנפקת זכויות אבל אני לא רואה את זה כרגע קורה. יש לחברה מספיק כסף והרבעון האחרון מייצר לה עוד יותר השפעה חיובית על התזרים והמחיר הוא לא טוב לגיוסים כרגע ואין סיבה לדלל ככה את בעלי המניות. אנחנו כרגע בעיקר צריכים לייצר ערך, להשביח את החברה וביחס ישיר להעלות את שווי החברה כי המחיר שאנחנו נסחרים בו היום בישראל הוא חסר היגיון - לפני שנה גייסנו לפי שווי של 500 מיליון שקל".
- ברוב מוחץ: בעלי המניות אישרו את מיזוג מטריקס ומג'יק
- פינרג'י מזנקת - האם הפעם זה שונה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל...
איך נראית הפעילות של החברה?
"הפעילות בישראל רווחית להבדיל מהפעילות של גרמניה שהיא כרגע הפסדית. אני מקווה שמתישהו נעבור לדווח רבעוני. בגרמניה כזכור קנינו את המתחרה הכי גדול שלנו ואמרנו שחלק מהמהלכים שם יקדמו אותנו מהר יותר לרווחיות, ולפחות לצמצום ההפסד בטווח הקרוב".
למה לא למכור את הפעילות בגרמניה?
"אנחנו חברה לתחבורה שיתופית שמתעסקת גם בניהול הטכנולוגיה שלה וגם בניהול המשתמשים. אנחנו מאמינים שכדי לנצח צריך להביא לביטחון תחבורתי והכוונה היא בעצם לזמינות. בגרמניה אנחנו ממש שם - אנחנו שולטים בהמבורג, ברלין ומינכן, יש לנו 700 אלף משתמשים ואנחנו צופים שם הצלחה".
מתי תתאזנו ותגיעו לרווחיות?
"אין לנו תחזית כרגע אבל אני מאמין שבאוגוסט כשנפרסם את דוחות המחצית שלנו נוכל לייצר מבט הרבה יותר עמוק. עשינו מחיקת מוניטין גדולה של הרכישה של אמי (גרמניה) בדוחות האחרונים על מוניטין וכדומה כדי להתאים את שווי האחזקות לרוח התקופה. אני חושב שבאוגוסט נוכל לבוא ולייצר מצג מסוים על מה הצלחנו לעשות, מה אנחנו עושים ובעיקר מה אנחנו נעשה ואני חושב שאנחנו הולכים להפתיע את כולם בקרוב".
- 3.ממוקדים במחיקת ערך (ל"ת)ממוקדים עלאק 07/06/2023 12:36הגב לתגובה זו
- 2.סוס 06/06/2023 14:38הגב לתגובה זומספיק עם הדיבורים. אתם לא ססטארטאפ. שהדירקטוריון ימצא מנכל שיודע לקחת את החברה קדימה ולהחזיר קצת, ממש קצת למשקיעים.
- 1.שולתתתת1 06/06/2023 13:13הגב לתגובה זומחזיקי נרהטק הפסידו הון תועפות מה הוצאות השכר של המנכל? כמה כסף בקופה? מתי יתחילו להרוויח בגרמניה? מי ערב שלא יתחילו להפסיד גם בישראל? מדוע נתנו למניה ככה ליפול? מסכנים המשקיעים ...

פרויקט Sea Lion יוצא לדרך: נאוויטס מאשרת FID לפיתוח בהיקף 1.8 מיליארד דולר
התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה יוצאת לפיתוח בהובלת נאוויטס פטרוליום (65%) המשמשת כמפעילת הפרויקט; תחילת הפקה צפויה ברבעון הראשון של 2028, חלקה של נאוויטס בעתודות: כ-220 מיליון חביות
נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש 2.21% מודיעה כי קיבלה החלטת השקעה סופית בפרויקט הנפט Sea Lion באיי פוקלנד, התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה. החברה מחזיקה ב-65 אחוז מהפרויקט וגם משמשת כמפעילה, אחרי שקיבלה את אישור ממשלת פוקלנד לתכנית הפיתוח המפורטת ולצד חתימה על הסכם הגנת השקעות. במסגרת ההחלטה הוארך תוקף הרישיון ל-35 שנה, מה שמסמן את המעבר לשלב ביצוע מלא.
היקף הפיתוח לשלב א' עומד על כשני מיליארד דולר, מתוכם חלקה של נאוויטס הוא כ-1.17 מיליארד דולר. לפי הערכות החברה, העתודות (2P) הצפויות לה מהפרויקט יעמדו על כ-220 מיליון חביות נפט אקוויוולנטיות, כשהפקה ראשונה מתוכננת לרבעון הראשון של 2028. במקביל להסכם ההשקעה גובשה מסגרת מימון רחבה: כ-650 מיליון דולר יועמדו כהלוואות לטובת הפיתוח, ואילו ההון העצמי שנאוויטס צפויה להזרים יעמוד על כ-734 מיליון דולר, כולל רכיב הלוואה למימון חלקה של השותפה Rockhopper, שיוחזר בהמשך מהתזרים החופשי.
החברה כבר החלה להיערך תפעולית לשלב הפיתוח וחתמה על הסכמים משמעותיים, בהם חכירה והיערכות לשדרוג מתקן FPSO שיפעל באתר למשך עד 20 שנה. בנוסף נחתמו חוזים לקידוחים, לשירותי השלמות, לציוד תת-ימי, לצנרת ולמערכות תפעוליות נלוות, מה שמצביע על כניסה למתווה ביצוע מואץ לקראת 2027 ו-2028.
יו"ר נאוויטס, גדעון תדמור: "החלטת ה-FID בפרוייקט SEA LION מהווה הוכחה
נוספת ליצירתיות לנחישות של נאוויטס וליכולתה להפוך תגליות שטרם פותחו להצלחות יוצאות דופן. נאוויטס מובילה כעת את פרויקט SEA LION לפיתוח שצפוי לייצר ערך רב למשקיעים ולהביא בשורה גדולה של צמיחה ושגשוג כלכלי חסר תקדים לתושבי פוקלנד"
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג