אייסקיור: תוצאות טובות במחקר לטיפול בסרטן - זינקה 400% במסחר המאוחר בוול סטריט

המחקר שנערך בביה"ח בני ציון מצא אי הישנות בשיעור של כ-89.5% בטיפול בגידולים בכליה באמצעות מערכת ה-ProSense של החברה; החברות המתחרות לא הצליחו לרכב על גלי ההצלחה של תוצאות טובות - מה יהיה עם אייסקיור?
דור עצמון | (14)

חברת אייסקיור מדיקל העוסקת בפיתוח ומחקר של מיכשור רפואי לטיפול בגידולים, שואפת לספק לחולים טיפול בגידולים סרטניים, ונראה שהם עושים בדיוק את זה. אמש הודיעה החברה על תוצאות ביניים צולחות במחקר הנוגע לטיפול בגידולים סרטניים בכליות. האם מדובר בהבטחה של ממש או שסופה עלול להיות כמו של שאר חברות הביוטכנולוגיה?

מניית החברה זינקה בעד 1000% במסחר המאוחר בוול סטריט וסיימה אותו ב-400%. זאת לאחר שהמחקר שנערך בביה"ח בני ציון מצא אי הישנות בשיעור של כ-89.5% בטיפול בגידולים בכליה באמצעות מערכת ה-ProSense של החברה. ה-Prosense של אייסקיור הוא מכשיר רפואי זעיר ופולשני המבקש להרוס גידולים על ידי הקפאתם בתהליך הנקרא קריואבלציה.

למה הנתונים כל כך חשובים? בעשרים השנים האחרונות, שכיחות הגידול בכליות עלתה בארצות הברית ומחוצה לה. על פי נתוני האגודה האמריקנית לסרטן, בכל שנה, ישנם 79,000 מקרים חדשים של סרטן כליות, מה שמוביל ל-14,000 מקרי מוות בממוצע.

למה המניה עלתה כל כך? עם פרסום נתונים אלו, אייסקיור מוכיחה שהיא יכולה לטפל בגידולים סרטניים בצורה בטוחה ויעילה. טלטלת החדשות החיוביות יחד עם העובדה שהחברה היא בעלת שווי נמוך גרמו למניות לעלות בחדות. לפני זינוק המחיר, לאייסקיור היה שווי שוק של 35 מיליון דולר בלבד. כמו כן, הציפיות היו נמוכות, וככל הנראה תפסו את השוק לא מודאג. החברה יצאה לראשונה בסוף 2021 עם מחיר מניה דו ספרתי וירדה היום עד ל-0.75 דולר, לפני שעלתה ליותר מ-6 דולר במסחר המאוחר.

עם זאת צריך לזכור שטיפול בסרטן הוא לא דבר של מה בכך והדרך לדעת אם הניסוי באמת הצליח לרמה שיתחיל להיות מוצע לציבור עוד ארוכה. כמעט כל חברות הביוטכנולוגיה מזנקות לאחר תוצאות מחקר טובות אך לא מעטות מהן חזרו את כל הדרך למטה. ההודעה של אייסקיור מדיקל נראית מבטיחה אך דרוש עוד עדכון או שניים לפחות של החברה כדי לבסס את העלייה של המנייה.

נכון להבוקר, וטרם פתיחת המסחר בתל אביב, מניית אייסקיור ירדה ב-64% מתחילת השנה למחיר של 3.4 שקל המבטא שווי שוק של 125.6 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    גק 20/12/2022 20:31
    הגב לתגובה זו
    היום בת"א פלוס 300% למעלה ומחר בע"ה עוד 300% אל תגידו לא ידענו...
  • 11.
    הטכנולוגיה מוחכת, הניסוי נעשה לאורך שנים, לא משהו קצרצר (ל"ת)
    הגולש 20/12/2022 18:27
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אנונימי 20/12/2022 17:25
    הגב לתגובה זו
    חברה פח הנהלה פח הכל שקרים הניר יחזור ל 10 סנט תוך חודש .זה הכל מכונות ופמפום.אף אחד לא יקנה ואף אחד לא יעשה כלום והחברה תמשיך למכור בשקל ותמשיך להפסיד בדליים.אין הנהלה אין תוכנית עסקית אין מוצר .יש רק פראיירים
  • 9.
    סופסופ,האנליסטים בניו יורק נותנים 18$,נראה לי מוגזם,אבל גם אם תחזור ל10/11$,דיינו. (ל"ת)
    יוסף 20/12/2022 13:06
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אנונימי 20/12/2022 11:25
    הגב לתגובה זו
    תמיד יש להם פיתוחים חדשים במיוחד טיפול בסרקטן בהקפאה זה העתיד
  • 7.
    לדעתי זאת הזדמנות ענקית להיכנס בזול , עוד תעלה במא 20/12/2022 11:24
    הגב לתגובה זו
    לדעתי זאת הזדמנות ענקית להיכנס בזול , עוד תעלה במאוד אחוזים , לא המלצה דעתי האישית
  • 6.
    לדעתי זולה ביותר תגיע רחוק 20/12/2022 11:23
    הגב לתגובה זו
    לדעתי זולה ביותר תגיע רחוק
  • 5.
    אנונימי 20/12/2022 11:22
    הגב לתגובה זו
    טיסה נעימה
  • 4.
    הנהלה אחראית סומך עליהם זו רק ההתחלה (ל"ת)
    אנונימי 20/12/2022 11:22
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    Haim 20/12/2022 09:50
    הגב לתגובה זו
    שהיא עולה לא רואה אף אחד לדעתי מפה תעלה לגבהים כמו שאנחנו מכירים מחזיק לא משחרר תיתן את המומנטום הצלחות למחזיקים
  • 2.
    דניאל 20/12/2022 09:00
    הגב לתגובה זו
    לבנתיים לחברה מוצר עם אישור fda ואין הכנסות שלא נדבר על רווחים. מדובר על מחקר ולא ניסוי התוצאות פורסמו כבר ב 14 לדצמבר שבוע שעבר בכנס באילת ועד היום לא קרה כלום. קחו רווחים כל עוד אפשר, לפני שתקבלו על הראש גם גיוס הון
  • איזה כנס? (ל"ת)
    אני 21/12/2022 23:13
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תוך זמן קצר רוב העליה תימחק. חילץ מהסרטים. (ל"ת)
    מני 20/12/2022 08:23
    הגב לתגובה זו
  • רציונאלי 20/12/2022 17:40
    הגב לתגובה זו
    היה צפוי שהשורטיסטים יעקמו את האף כל כך צפוי כל כך טיפשי
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

גורג חורש
צילום: תמר מצפי

יוניון השקעות של ג'ורג' חורש זכתה בזכיינות דקטלון בישראל

ג'ורג' חורש, זכיין H&M ויבואן טויוטה, יפעיל את רשת דקטלון בישראל וישקיע מעל 100 מיליון שקל בשדרוג, הרחבה וטכנולוגיה. העסקה ממתינה לאישור רשות התחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה ג'ורג' חורש
יוניון החזקות, שבבעלות ג'ורג' חורש, תפעיל את רשת דקטלון בישראל תחת מודל זכיינות. דקטלון, שפעלה עד כה ישירות בארץ מאז כניסתה ב-2017, תעביר את הפעילות לידיים מקומיות, מהלך גלובלי של הרשת שמיושם כעת גם במדינות נוספות. חורש, שגבר על מתמודדים כמו קבוצת פוקס פוקס 0%   של הראל ויזל ומובמנט  (בעלת רשת בש־גל), צפוי להשקיע מעל 100 מיליון שקל ברכישת הפעילות המקומית, הכוללת את 11 הסניפים הקיימים, המלאי, זכויות השכירות והתשתיות. העסקה עדיין ממתינה לאישור רשות התחרות. לצד הרכישה, חורש מתכנן השקעות נרחבות: חידוש מראה הסניפים, הכנסת טכנולוגיות מתקדמות, שיפור חוויית הקנייה והרחבת פריסת הסניפים – מהלך שמסמן את כניסתו הרשמית של יוניון לעולם הספורט והוולנס, נוסף על פעילותו בתחומי האופנה, הרכב, הנדל"ן והפיננסים.

דקטלון היא אחת מרשתות הספורט הגדולות בעולם עם כ-1,800 חנויות, 101 אלף עובדים ונוכחות ב-80 מדינות. במהלך 2024 רשמה הכנסות של 16.2 מיליארד יורו ורווח נקי של 787 מיליון יורו. מעל מחצית מהמכירות מגיעות ממותג פרטי, דבר שמקטין את החשש לניגוד עניינים מול זכיינים מקומיים שמפעילים מותגים מתחרים, סוגיה שעמדה במרכז הבחינה מול קבוצת פוקס, המחזיקה בזכיינות נייקי בישראל. 

מאז שנכנסה לישראל ב-2017, פעלה דקטלון ישירות אך בשנה האחרונה החלה בצמצום שטחי מסחר והעברת דגש לסניפים קטנים יותר בפורמט "דקטלון סיטי", דוגמת הסניף החדש בקניון עזריאלי בתל אביב. המעבר לזכיין נועד לצמצם עלויות תפעול, להקטין חשיפה שכרית ולהעביר את ניהול ההון האנושי לגורם מקומי שמכיר את השוק. הניצחון של חורש אינו מפתיע: לצד הזיכיון ל-H&M וניהול פעיל של יוניון השקעות בעולמות האנרגיה, הנדל"ן והתעשייה, הוא גם בעל מניות בסופר־פארם ומתמודד בימים אלו, יחד עם הראל ביטוח, על רכישת כאל. 

לחורש יש את ההון, ואת הניסיון בזכיינות ויכולות ניהול מקומיות. ליוניון השקעות, שבבעלותו של חורש, שורה של אחזקות כולל בעלות מלאה על יבואנית הרכב יוניון מוטורס (טויוטה לקסוס וג'ילי), וכן אחזקה בסופר־פארם (35%). לפני כשנה וחצי, השלימה החברה מהלך לרכישת 20% מתחנת הכוח אשכול, לפי שווי של כ-9 מיליארד שקל. עבור שוק הקמעונאות בישראל, מדובר במהלך שצפוי לייצר דינמיקה חדשה: חיזוק התחרות במוצרים טכניים במחירים אטרקטיביים, מענה לביקוש הגובר לאורח חיים ספורטיבי והרחבת הנגישות לצרכנים גם בפריפריה.