יוסי בן שלום רכש מניות של בריינסוויי
איש העסקים יוסי בן שלום נכנס לבריינסוויי בריינסוויי 0.27% לא רק כדירקטור אלא גם כמשקיע: רכש 147,500 ADRs (שווה ערך ל-295 אלף מניות) בשוק הפתוח בסכום של 277,300 דולר. בן שלום משמש יושב ראש של קרן רקיע עם השותפים רביד קימיה וליאור קדרון - קרן השקעות פרטית (PE) המתמקדת בחברות ישראליות. האם הכניסה שלו לבריינסוויי מסמנת תפנית קרובה במניית החברה?
בריינסוויי העוסקת במחקר ופיתוח של מכשיר רפואי לטיפול בהפרעות בתפקודי המוח, לא מצליחה לעלות על הגל. על פניו, נראה שיש לחברה את כל הסיבות הטובות והנכונות כדי להיות פורצת דרך בתחומה ולהביא בשורה של ממש לעולם הרפואה ותשואה יפה למשקיעים שלה, זה כבר שנים לא קורה. הקסדה שלה לטיפול בהתמכרויות, דיכאון, חרדה, OCD ועוד, לא מצליחה לתפוס תאוצה, והמניה בקריסה.
החברה עושה שימוש בטכנולוגיית גירוי מגנטי מוחי עמוק לטיפול בהפרעות בתפקודי המוח. במובן מסוים בריינסוויי הולכת על כל הקופה, במידה והפתרון שלה יצליח וישנה את פני חקר המוח, הדבר יהיה בבחינת בבשורה של ממש. לאחרונה נראה היה שהחברה מתקדמת יפה בצעדיה, אבל הגיע הרבעון האחרון והמניה קרסה.
יו"ר בריינסוויי, דוד זכות, התראיין לביזפורטל ואמר כי "אני לא יודע למה השוק לא מתמחר אותנו כפי שהיינו רוצים. אני חושב שאנחנו עושים עבודה טובה מאוד ומשפרים את הביצועים שלנו בכל התחומים. אחרי 8 רבעונים שצמחנו יפה מאוד, היה רבעון אחד שקצת התפקשש בגלל שינויים פרסונליים שונים והחלפת מנהל המכירות בארצות הברית, אבל אני חושב שהשוק שופט אותנו לא נכון על הרבעון הזה. אנחנו עובדים על לשפר את המכירות שלנו בצורה משמעותית ברבעון הקרוב וקדימה הלאה כמובן".
- בריינסוויי: עלייה של 26% בהכנסות והעלאת תחזיות לשנה כולה
- בריינסוויי: ניסוי קליני מוצלח בקסדה - המניה קופצת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך או אחרת, מניית בריינסווי קופצת היום במסחר אך מתחילת השנה צנחה ב-72% למחיר של 3.3 שקל המבטא שווי שוק של 110.7 מיליון שקל.
- 2.עופר 15/12/2022 08:26הגב לתגובה זואם בן שלום רוכש מניות ממיטב כספו. אני מאמין שהוא יודע ומכיר את החברה. סומך על המהלך שלו.
- 1.דוד 13/12/2022 08:56הגב לתגובה זולכן אין למשקיעים סבלנות לחכות. בן שלום מצפה לשיפור בעתיד אחרי נפילת המניה.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳