גלאסבוקס: גידול בהכנסות החוזרות, תזרים שלילי של 7 מיליון דולר ברבעון
חברת גלאסבוקס המספקת שירותים מבוססי תוכנה המשמשת לניטור פעולות משתמשים וניתוח מידע באמצעות טכנולוגיות של ביג דאטה ולמידת מכונה, מדווחת גידול של 17% בהכנסות שנתיות חוזרות (ARR) לכ-46.7 מיליון דולר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי שרפה החברה 7 מיליון דולר.
החברה מדווחת על גידול של 25% (non-GAAP) בהכנסות החברה בתשעת החודשים של השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, שהסתכמו ב-35 מיליון דולר, כמו כן החברה מאשררת את יעד ה-100 מיליון דולר הכנסות שנתיות חוזרות (ARR).
החברה מתמקדת בעיקר באיזור אסיה-פסיפיק אשר רשמה גידול של פי שלושה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כאשר הפסד התפעולי שלה ברבעון הוא כ-5 מיליון דולר בהשוואה ל-3.5 מיליון דולר ירידה של כ-42%, אך הנתון המעודד הוא שקצב הכנסות הוא כ- 11.6 מיליון דולר גידול של 16.5% למרות שההכנסות השנתיות החוזרות (ARR) כמעט ולא השתנה מהרבעון הקודם.
מניית החברה ירדה ב-67% מתחילת השנה ומחירה מבטא שווי של 320 מיליון שקל. מאז ההנפקה לפני כשנה וחצי איבדה המניה כ-75%.
החברה בעלת שווי מזומנים של 110 מיליון שקל (הודות להנפקה קצת יותר משנה) ובעלת שווי של 323 מיליון שקל לכן הערכת שווי הפעילות שלה הוא באיזור ה-220 מיליון שקל .
- גלאסבוקס מזנקת 25% - האם רכישת החברה תושלם?
- גלאסבוקס סוגרת רבעון עם עלייה בהכנסות וצמצום משמעותי בהפסדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ירון מורגנשטרן מנכ"ל גלאסבוקס אמר: "מאז שהונפקה גלאסבוקס ממשיכה להציג מגמת צמיחה בכל רבעון, תוך שהיא מתקדמת במסלול שיביא לרווחיות, תזרים מזומנים חיובי ושיפור ברווח הגולמי. זאת על ידי יישום תכניות התייעלות הכוללות: העברת מרבית לקוחות הקבוצה לסביבת Multi Tenancy, שיפורי מוצר אסטרטגיים, שיפורים של זמן ועלויות הקליטה של לקוחות, הפיכת שותפי החברה למקור הכנסות משמעותי, התמקדות בהפחתת הוצאות ענן ואוטומציה של המערכות ויישום גישה רב-מוצרית המאפשרת הגדלת מספר המוצרים לכל לקוח, וכל זאת בהתבסס על אותה פלטפורמת פעילות".
כחלק מהמהפכה הדיגיטלית שעובר תחום חוויית הלקוח הדיגיטלית ולנוכח הגידול המשמעותי בביקוש ובצרכים, גלאסבוקס מכריזה על מינוי ועדה מייעצת (Advisory Board) המורכבת מבכירי חברות היי טק מובילות בתעשיות שונות, ביניהן: Dell, HubSpot, Vimeo ו-SimilarWeb. תחום חוויית הלקוח צמח באופן מהיר בשנים האחרונות לאור העדפת הלקוחות לשירות דיגיטלי. חברי הועדה המייעצת יעמידו את ניסיונם והתמחותם לטובת המשך הרחבת הנוכחות הגלובאלית של גלאסבוקס וכיווני צמיחתה. הועדה המייעצת תסייע לחברה לזהות את המגמות והחידושים בעולמות התוכן של תחום חוויית לקוח דיגיטלית וכן לגבש אסטרטגיה עסקית ויעדים נוכח הגידול האדיר בצרכים ובביקוש.
החברה מעסיקה מעל 300 עובדים בישראל, באנגליה ובארה"ב ופועלת במעל ל-20 מדינות ברחבי העולם.
- 2.נתי 28/11/2022 10:48הגב לתגובה זובקול תרועה גדולה יצאה החברה לשוק בשווי פנסטי כאשר היה ברור שההצלחה היתה בתקופת הקורונה ובזכות הסגרים.מה יש לחברה עכשו למכור?
- 1.מוצר גנוב ומועתק 16/11/2022 10:06הגב לתגובה זוכמה חבר'ה גנבו קודשל Loadrunner ושידרגו אותו עם עוד כמה תוספים, זה כל הסיפור
מסחר בזמן אמת – קרדיט: AIמחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל החלטה על רכישת מניה?
מחקרים אקדמיים מ-2024-2025 חושפים את הנתונים המדויקים על הטעויות שעולות למשקיעים בהון
משקיעים פרטיים מקדישים בממוצע שש דקות בלבד למחקר לפני רכישת מניה, כך עולה ממחקר של NYU Stern ו-NBER. התוצאה: תשואה ממוצעת של 16.5% ב-2024, לעומת 25% של מדד S&P 500. הפער הזה, שמייצג אובדן של אלפי דולרים לכל משקיע, נובע מדפוסים פסיכולוגיים שתועדו במחקרים אקדמיים רבים בשנים האחרונות.
בנג'מין גראהם, שנחשב לאבי ההשקעות הערכיות, כתב ב"המשקיע הנבון": "הבעיה העיקרית של המשקיע, ואפילו האויב הגדול ביותר שלו, היא ככל הנראה הוא עצמו". המחקרים החדשים מספקים בסיס אמפירי לאמירה הזו.
מדד הפחד כמנבא תשואות
במחקר שפורסם בנובמבר 2024 ב-Finance Research Letters, בחנו החוקרים פארל ואוקונור (Farrell & O'Connor) את מדד ה-Fear and Greed של CNN כמנבא תשואות. המחקר השתמש בנתונים מ-2011 עד 2024 ויישם מבחני סיבתיות כדי לבדוק האם רגשות משקיעים יכולים לחזות תנועות שוק.
הממצאים היו מובהקים: המדד חוזה תשואות של מדדי S&P 500, נאסד"ק וראסל 3000 ברמת מובהקות של 1%. יתרה מכך, מדד הפחד היה טוב יותר ממדד ה-VIX, מדד התנודתיות המסורתי, כמנבא של תשואות מניות.
- הבנק מול בית ההשקעות, מי מנצח בקרב על הסוחר הישראלי?
- העמלה מתייקרת - זו הפקודה שהבורסה משנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פארל ואוקונור מציינים ממצא נוסף: יכולת החיזוי של המדד משתנה לאורך זמן. הכוח המנבא היה חזק יותר בתקופה שלפני 2014, אך נחלש בשנים האחרונות. הסבר אפשרי: השווקים מתאימים את עצמם בהדרגה למידע פסיכולוגי, לפחד ולגרידיות, כך שאנומליות נוטות להיחלש ככל שהן מתגלות.
זהב נפט ותבואה - גיוון סל מניות. קרדיט: נוצר עם AIהתיק השקעות שלכם צריך להיות גם בסחורות? התשובה של גולדמן סאקס
מחקר שביצעו בגולדמן סאקס בחן נתונים היסטוריים רחבים וגילה תוצאה די עקבית. בכל התקופות שבהן מניות ואג"ח רשמו ירידה ריאלית, סל סחורות רחב נתן תשואה חיובית. הממצא הזה חזר על עצמו לאורך עשרות שנים, ומציב את הסחורות לא כמרכיב שולי או אקזוטי בתיק, אלא החזקה לגיטימית שמאחוריה העלות האמיתית של חומרי הגלם. בתקופות של אינפלציה גבוהה, מתחים גיאופוליטיים (כמו שחווינו בעוצמה לאורך השנה האחרונה), הסחורות תפקדו כמרכיב דפנסיבי, והם מקור לפיזור נוסף שצריכים לשקול כשבונים תיק.
אחרי שמסכימים בעניין הזה השאלה הופכת להיות גם פרקטית - כמה מקום קטגוריית ה"סחורות" צריכה לקבל. הניתוחים של מורגן סטנלי, CFA ופרמטריק נעים על אותו אזור: חשיפה של כ-10% לסחורות מפחיתה את התנודתיות של התיק ומשפרת את היציבות שלו בלי לשנות מהותית את התשואה השנתית הממוצעת.
כמובן שצריכים להתייחס גם לאילו סחורות נכנסות לתיק, מה המשקל של אנרגיה מול מתכות בסיסיות, ומה רמת הקשר בין כל אחד מהקבוצות לתנאי המאקרו ולסיכונים שאנחנו מוכנים "לסבול" כמשקיעים.
למה בכלל סחורות? איך הן מתנהגות כשמחירים עולים
סחורות משחקות לפי חוקים קצת אחרים. מניות ואג"ח תלויים ברווחיות של חברות, בציפיות צמיחה ובריבית. סחורות מסתכלות יותר "על הרצפה": כמה נפט מוציאים מהאדמה, כמה תבואה נקצרת, כמה מתכת נכרתת.
- מפתיע: האינפלציה בישראל נמוכה בהרבה מהמדינות המפותחות
- למה השוק מריע לאינפלציה של 3%?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כשהאינפלציה מתגברת, חומרי הגלם בדרך כלל מתייקרים יחד איתה. לכן סחורות נתפסות כסוג של ביטוח על יוקר המחיה ועל כוח הקנייה של הכסף.
