"אגד נכנסת לעשור מלא באפשרויות בעבורה; ניכנס גם לתחומים חדשים"
קרן ההשקעות קיסטון ריט העוסקת בתשתיות-התפלת מים, אנרגיה מסורתית ומתחדשת, תחבורה ותקשורת, השלימה את עסקת הרכישה של 60% מחברת אגד בתמורה ל-2.961 מיליארד שקל. לאחר השלמת העסקה גדל שווי הנכסים של קיסטון לסך של כ-2.55 מיליארד שקל וההון העצמי עומד על כ-1.5 מיליארד שקל. ההכנסות של אגד בחציון הראשון השנה הסתכמו בכ-2.19 מיליארד שקל והרווח הנקי שלה הסתכם בכ-43.6 מיליון שקל.
מניית קיסטון ריט ירדה מתחילת השנה ב-30% למחיר של 6.4 שקל המבטא שווי של 984.8 מיליון שקל. הרווח של החברה במחצית הראשונה השנה הסתכם ב-105.2 מיליון שקל. בשנת 2021 כולה הרוויחה החברה 62.5 מיליון שקל על הכנסות של 55 מיליון שקל. השווי מבטא מכפיל רווח של 6. בראיון לביזפורטל מדבר מנכ"ל החברה, נבות בר, על השלמת העסקה, השבחתה של אגד ושאר פעילויותיה של קיסטון.
מה המטרה ברכישה של אגד?
"כמו כל העסקאות של קיסטון, אנחנו משקיעים בנכסי תשתית שאמורים לייצר גם תזרים מזומנים יציבי ואיכותי לטווח ארוך למשקיעים שלנו וגם להביא פוטנציאל השבחה שיתממש בידיים של קיסטון ולהביא עליית ערך למשקיעים. אגד עונה על כל הפרמטרים הללו כיוון שהיא גם חברה שמייצרת מזומנים ורווחים בהיקפים מאוד גדולים - החברה עומדת בקצב של 300 מיליון שקל רווח נקי השנה נכון לעכשיו.
"לאגד יש תכנית התייעלות עליה היא חתמה עם המדינה כך שב-5 השנים האחרונות אגד נפרדה מ-250 עובדים כל שנה. המדינה היא זו שדרשה את ההתייעלויות הללו במסגרת הסכם התפעול החדש שלה עם אגד והעובדים משתפים עם זה פעולה. מדובר לרוב באנשים שקרובים ממילא לגיל הפנסיה והסידור הזה מתאים להם כאשר הם מקבלים חבילת פרישה עם מענקים והטבות שונות. מדובר במשהו שגורם לרווחיות של אגד לאורך השנים לגדול עוד יותר".
- אגד משיקה את egg, אפליקציית תחבורה ציבורית ללא פרסומות
- קיסטון צמחה ב-19% בהכנסות; צופה הכנסות של 300 מ' השנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך אתם מתכוונים לפתח ולהשביח את אגד?
"אגד מייצרת ערימה של כסף ויש לה פוטנציאל צמיחה גדול עוד יותר. אגד היא פלטפורמת התחבורה הגדולה ביותר בישראל עם פריסה של אלפי אוטובוסים ונהגים ועם מיליון נוסעים ביום. מדינת ישראל נמצאת בכאוס תחבורתי ולכן אגד נכנסת לעשור שהוא מלא באפשרויות בעבורה. המדינה משקיעה מיליארדים בנתיבי תחבורה מהירים, חניוני 'חנה וסע', אגרות גודש, רכבות קלות ועוד. כל אלו מהווים נדבך חשוב בפוטנציאל הצמיחה של החברה. אגד תפעיל את הקו האדום הראשון בתל אביב, פתחה שווקים בהולנד ובפולין וזוכה שם במכרזים, מתמודדת על הפעלת הנתיבים המהירים בכביש 5 ועוד. לנו, כגוף פיננסי גדול, יש הרבה מה לתרום לאגד בתוך אותם מכרזים עליהם היא מתמודדת".
האם יהיה צורך בפיטורים של עובדים נוספים?
"קשה לייעל חברה שהתחילה כאגודה שיתופית העובדת בצורה שיוויונית ולהפוך אותה לחברה שעובדת במתודולוגיה תחרותית. לשמחתנו, אגד כבר התחייבה על תכנית התייעלות אל מול המדינה והגיעה עימה להבנות עם העובדים, ההסתדרות וכו'. לכן מבחינה זו אין לנו מה לדאוג מלבד להמשיך ליישם את אותה תכנית התייעלות עליה כבר חתמה החברה. ההתייעלות הזו תביא להשבחת הנכס ולהגדלת הרווחים שלו. יש מצוקת נהגים ולכן מי שרוצה לנהוג ינהג".
איך תשמרו על נתח השוק של אגד? התחרות גוברת, הרי גם אלקטרה נכנסו לתחום עם רכישת אפיקים.
"כניסת מתחרים כמו אלקטרה ואחרים זה הסימן הטוב ביותר לכך שהתעשייה שוקקת ואנשים רואים את הפוטנציאל. כל חברות התחבורה הציבוריות המשמעותיות החליפו ידיים בשנים האחרונות מהמייסדים שלהן לגופים גדולים. מדובר בשוק שוקק חיים שצפויה בו עליית ערך וצריך להיות שם. כמות האוטובוסים, כמות הקווים, אורך הקווים בכל הארץ - גם כדי להזין רכבות - תגדל ותגבר. נתמודד במכרזים השונים, נעשה פיתוח עסקי, ניכנס לתחומים חדשים ונגדיל את אלו הקיימים".
- סוגת בדרך לבורסה לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל
- מה יהיה היום בבורסה, וגם מה אומר לנו שוק ההנפקות?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
מה שלום שאר הפעילות בקיסטון מלבד אגד?
"קיסטון מחזיקה היום ארסנל נכסים איכותי בתחום האנרגיה, יש לנו אחיזה יפה בתחום האנרגיה הקונבנציונאלית בתחנות כוח ברמת חובב ובחגית, בנוסף יש לנו אחזקות בחברה של אנרגיה מתחדשת שעושה צעדים שיתחילו להראות בקרוב סימני פיתוח וצמיחה. יש לנו החזקה במתקן התפלה באשקלון, אנחנו משקיעים בפיתוח פריסה של סיבים אופטיים בין-יבשתיים מאיטליה עד הודו, נכנסו לחברה בספרד בשלב מאוד מוקדם שלה שצומחת יפה בתחום פריסת עמדות טעינה לרכבים חשמליים.
אנחנו מגוונים בעסקי התשתית וזה נכון שאחרי עסקת אגד המשקל של התחבורה הציבורית והמשקל של האנרגיה הם פחות או יותר שווים, עם למעלה מ-40% לכל אחת מהן בהפרוטפוליו שלנו. אני מניח שהעסקאות הבאות תהיינה בתחומים אחרים מתחבורה ציבורית".
- 8.יוקר חודשי חופשי ברמה מטורפת שלא לצורך. (ל"ת)תלתלים 10/10/2022 14:19הגב לתגובה זו
- 7.dw 09/10/2022 19:08הגב לתגובה זובהנחת 100 מלשח שנתי קיסטון קנו את אגד לפי מכפיל 29. זה די יקר.
- 6.אחד שיודע 09/10/2022 18:24הגב לתגובה זועוד מעט נראה איך מפשירים לבניה תחנות ישנות, דוגמת בת גלים בחיפה. הפריארים שירותו לקנות דירות במימון ומינוף , ישלמו על הקניה.
- 5.דרור 09/10/2022 14:51הגב לתגובה זואגד חברה שוויונית חחחחחחחח הצחקתם את סבתא שלי
- 4.אמיר 09/10/2022 14:50הגב לתגובה זואף אחד לא רצה להשתתף
- 3.יוסי 08/10/2022 22:27הגב לתגובה זויש מחסור בניהול מקצועי ונהגים, חלומות לא חסר וזה בחינם. צריך לשנות את כיוון הפעלת תפעול התחבורה לידי הממשלה אחרת האזרחים ימשיכו לסבול.
- 2.יוגב נהג ותיק 08/10/2022 22:13הגב לתגובה זוברגע שהורידו לנו את ההפסקות, אין זמן לארוחות, אין זמן ולפעמים אין מקום להתפנות. סידורי העבודה צפופים(כמו מפת קורונה)..
- 1.מבין2 08/10/2022 20:51הגב לתגובה זואתה צריך לדווח על מוניטין שלילי בגובה מיליארדים
בורסה, משקיעים (AI)להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה
על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009
הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P.
בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.
אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.
השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?". כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות.

סוגת בדרך לבורסה לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל
קרן פורטיסימו מתכננת להנפיק את סוגת לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל, במהלך שמגיע בתקופה של התעוררות בשוק ההנפקות בתל אביב
קרן פורטיסימו, שמחזיקה ב-80% ממניות סוגת, מתקדמת לקראת הנפקת חברת המזון בבורסה בתל אביב לפי שווי מוערך של 1.2-1.3 מיליארד שקל. הכספים שיגויסו בהנפקה צפויים לשמש להחזר חובות ולהמשך השקעות בצמיחה.
סוגת, בניהולו של גיא פרופר, בנו של דן פרופר, לשעבר מנכ"ל ויו"ר אסם, מציגה מחזור מכירות שנתי של כ-1.2 מיליארד שקל.
המותג סוגת הוא אחד המוכרים בישראל ומוצרי החברה נמצאים בכמעט כל בית. החברה עוסקת בייבוא,
ייצור ושיווק של מוצרי מזון יבשים, בהם אורז, סוכר, קמח, פסטה וקטניות. מאז שנרכשה בידי פורטיסימו ב-2019, סוגת הרחיבה את פעילותה דרך רכישות של מותגים כמו "עץ הזית", "אל ארז", "אל נח’לה" ו"תבליני פרג".
התשקיף צפוי להיות מוגש בשבועות הקרובים, ובשוק מעריכים כי המהלך עשוי להיות מושלם עד לסוף השנה. משיחה עם גורמים בשוק נראה כי עדיין לא התקיימו שיחות עם מוסדיים לגבי היקף או תמחור ההנפקה, אך החברה עשויה לקבל מכפילי שווי דומים להנפקת גד שבוצעה לאחרונה, שיתנו לסוגת כמובן שווי שוק אחר (מחלבות גד הונפקה בתל אביב).
- קבלת פנים חמה ליובל כהן: מורווח על ההשקעה בסטרטסיס כ-15 מיליון דולר
- פורטיסימו משקיעה 120 מיליון דולר בסטרטסיס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק ההנפקות בת"א רותח
בשוק ההנפקות בתל אביב יש כיום אווירה של התעוררות, יותר חברות פונות לבורסה, יותר גיוסים, והאופטימיות חוזרת. בסוף ספטמבר סיכמנו את ההנפקות של השנה האחרונה בבורסה, אז התחילו להיסחר כבר כ-20 חברות חדשות בשוק הישראלי (ההנפקות של 2025: מי טסה ומי צללה?). מהנתונים עולה כי המשקיעים עדיין זהירים, והממוצע של תשואה לאחר הנפקה עומד על כ-14.1% מאז יום המסחר הראשון, אבל החציון רק כ-3.63%, כלומר מדובר בכמה
“הצלחות” שמושכות את הממוצע, בעוד שאר החברות מתקשות.
