פתאל: ״לא תהיה לנו בעיה לשרת את החוב בשנים הבאות״
חברת פתאל החזקות, הודיעה היום על תוצאות הצעת רכש חליפין לכלל מחזיקי אגרות החוב להמרה (סדרה 1), וזאת בתמורה להנפקת מניות רגילות של החברה. להצעת רכש החליפין נענו כ-55.4% מסך מחזיקי אגרות החוב להמרה המחזיקים בסכום מצרפי בכ-154.5 מיליון שקל ע.נ. אגרות חוב (סדרה 1), כך שהחברה צפויה להקצות לאותם מחזיקי אגרות חוב כ-533 אלף מניות ובשווי כספי של כ-154 מיליון שקל. בעקבות ההיענות של המחזיקים מעריך שחר עקה, סמנכ"ל הכספים של החברה כי לחברה לא תהיה בעיה לשרת את החוב בשנים הבאות.
במסגרת הצעת הרכש פנתה פתאל החזקות לכלל מחזיקי אגרות החוב להמרה (סדרה 1) להצעת רכש חליפין מלאה לרכישה של עד כ-278.8 מיליון שקל ע.נ, וזאת בתמורה להנפקת מניות רגילות לפי יחס החלפה של 0.00345 בגין כל 1 שקל ע.נ. יחס ההחלפה גבוה בכ-1.84% מהיחס הנובע מחלוקת שער הנעילה של אגרות החוב (סדרה 1) בשער הנעילה של המניות הרגילות, נכון לסיום המסחר ב-14 ביולי 2022. כמו כן, יחס ההחלפה גבוה בכ-3.71% מהיחס הנובע מחלוקת ממוצע שערי הנעילה של אגרות החוב (סדרה 1) במהלך חצי שנה האחרונה בממוצע שערי המניות באותה תקופה.
בתוך כך, בשבוע שעבר, פתאל החזקות השלימה הנפקת סדרה חדשה של אגרות חוב (סדרה ד') בהיקף של כ-260 מיליון שקל ומעבר לסכום הגיוס המקורי המתוכנן, וזאת לאחר שזכתה לביקושים גבוהים בשלב המוסדי והציבורי. בעקבות ביקושי היתר שנרשמו בהנפקה, שיעור הריבית שנקבע במכרז עמד על 3.25%, נמוך משמעותית מהריבית המקסימלית שהוצעה במכרז למוסדיים שעמדה על 4.2%. במסגרת ההנפקה, הציעה החברה למשקיעים איגרות חוב הנושאות ריבית שנתית הצמודה למדד עם מח"מ של כ-5 שנים, כאשר מועד הפירעון הסופי של איגרות החוב יהיה בחודש דצמבר 2032. איגרות החוב של החברה מדורגות על ידי חברת הדירוג 'מידרוג' בדירוג של A3.il עם אופק יציב.
כמו כן, בחודש שעבר דיווחה החברה על צפי לשיפור מהותי בפעילות החברה ברבעון השני של שנת 2022, לעומת הרבעונים הקודמים. החברה פרסמה שההכנסות ברבעון השני צפויות לזנק לטווח של 1.52 – 1.56 מיליארד שקל, למעלה מפי 2 מהכנסות החברה ברבעון השני בשנת 2021 שהסתכמו בכ- 670 מיליון שקל, וזאת כתוצאה מהגידול באחוזי התפוסה בכל המדינות ובהתחשב בהשפעת שערי החליפין במדינות בהן החברה פועלת. כמו כן, ה-EBITDAR ברבעון השני צפוי לעלות לטווח של 550-580 מיליון שקל וה-EBITDA לפני השפעת תקן IFRS16 צפוי לעלות לטווח של 300-330 מיליון שקל.
- גיל אגמון עם הצעת רכש נוספת לדלק רכב - המניה מזנקת
- למה מייסיז סירבה להירכש תמורת 5.8 מיליארד דולר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שחר עקה, סמנכ"ל הכספים של פתאל החזקות מסר: "למעלה ממחצית מכלל מחזיקי אגרות החוב להמרה נענו להצעתנו לרכש חליפין בתמורה להנפקת מניות בסכום כספי של כ-154 מיליון שקל. מהלך זה צפוי לתמוך ביישום אסטרטגיית הצמיחה של החברה הן בישראל והן באירופה, תוך הקפדה על רמת הנזילות והאיתנות הפיננסית של החברה. כמו כן, רק בשבוע שעבר השלמנו הנפקה מוצלחת של סדרת אג"ח חדשה ובריבית הנמוכה משמעותית מהריבית המקסימאלית – דבר המבטא פעם נוספת את הבעת האמון של ציבור המשקיעים בחברה, בהנהלתה ובאיתנותה הפיננסית".
- 5.לא יזיק לומר "בעזרת ה'לא תהיה לנו בעיה..".שלא יראו אחרת (ל"ת)אורנה 08/08/2022 00:53הגב לתגובה זו
- כמה עשירים גאוותני תקשורת נפלו בסוף עמוק... להאמין ב ה' (ל"ת)אלון 08/08/2022 12:23הגב לתגובה זו
- 4.אורן מוקד 04/08/2022 15:46הגב לתגובה זולפי גיוס החוב האחרון. אם לוקחים 5% ומעלה על כל החוב של החברה לא בטוח שנשאר מזומן למטה! יש פה חברה ענקית אבל תעשו תרגיל קטן ותחשבו יחס הון למאזן. תעשו תרגיל אחר ותחפשו מה התזרים בפה אמיתי של החברה בלי כל מיני מענקים שהם הכנסו לebitda: דימום כבד יש פה בעיה פוטנציאלית רצינית מאד.
- 3.קש 04/08/2022 11:54הגב לתגובה זוגם פתאל יודע שזמנים קשים בדרך. כסף מזומן יהיה המלך
- אתה צודק אבל ככה מנהלים עסק (ל"ת)אלון 06/08/2022 21:34הגב לתגובה זו
- 2.אופקו 04/08/2022 10:43הגב לתגובה זושא חנו לא יודעים
- 1.קורונה שמורונה 04/08/2022 10:37הגב לתגובה זוהתיירות חזרה, התיירים חזרו, חוזרים לשגרה. החברה מנוהלת נכון, ביצעה צעדי התייעלות והתרחבות תוך ניצול התקופה. העתיד נראה מבטיח.
- YL 06/08/2022 22:41הגב לתגובה זויש להתיחס בזהירות לשחצנות האם יש כיסוי???? למדנו ש כולם שקרנים

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
