סילבר קסטל גייסה 5.4 מ' ש' לצורך המיזוג עם ICB
חברת סילבר קסטל - בית ההשקעות המתמחה בנכסים דיגיטליים - מדווחת כי השלימה שלב נוסף על מנת שתוכל להיסחר בבורסה המקומית לאחר שתשלים מיזוג השלד הבורסאי איי.סי.בי . החברה הודיעה כי לצורך השלמת המיזוג - גייסה 5.4 מיליון שקל משורה של אנשי עסקים ישראלים, בעלי השליטה בויליפוד, אמיר גלאור, שותף מנהל של קרן אינפיניטי, וכן מאיר מזוז ויהודה צדיק, מותיקי שוק ההון. לאחר הגיוס, יחזיקו המשקיעים כ-7% ממניות סילבר קסטל, שתחזיק בסופו של דבר כ-75% בחברה הממוזגת. לסילבר קסטל "הפניית תשומת לב" בדוחותיה, הניתנו לה על ידי רואי החשבון כשלב מקדים להערת עסק חי.
בחברה מאמינים כי היקף הגיוס וכמו כן המיזוג עם איי.סי.בי משקף הבעת אמון הן בחברה והן בהשקעה בביטקוין. על פי מתווה המיזוג, נדרש מסילבר קסטל לגייס סכום נמוך במעט מכך, של כ-1.5 מיליון דולר, השווים לכ-4.7 מיליון שקל וזאת לאחר שכבר קיבלה את אישור רשות ני"ע למיזוג. כעת נדרשים בעלי המניות של השלד לתת את האישור למיזוג, ואלו יתאספו בימים הקרובים להצבעה עליו. ההודעה מגיעה לאחר שכבר מוקדם יותר בחודש מאי דווח מטעם החברות על המיזוג אז נטען כי המיזוג "צפוי להוביל שינוי תודעתי ובמובן זה מדובר בסנונית ראשונה להתפתחות תעשייה מוסדרת של מטבעות דיגיטליים בישראל". בתחילת השבוע הודיעה הרשות לניירות ערך לחברת ההשקעות תחייב אותה להגביל את החשיפה שלה לנכסים דיגיטליים לכ-25%, הודעה דרמטית מבחינתה שכן עיקר הפעילות שלה אמור להתרכז בתחום זה. הגבלות אלו מטעם הרשות נוגעות בעיקר לעובדה כי טרם קיימת אסדרה קונקרטית בתחום ההשקעות בקריפטו. פעילותה של החברה בתחום הקריפטו מתחלק לכמה סוגים שונים. הראשון הינו שירותי נוסטרו אותם מבצעת החברה עבור עצמה, פעילות בה הגבילה אותה רשות שוק ההון לחשיפה לנכסים קריפטוגרפיים בהיקף של עד כ-25%, אולם הערכות בשוק הן כי שירותי הנוסטרו של החברה חשופים לנכסים אלו בשיעורים נמוכים מכך והדבר אינו צפוי להוות בעיה עבורה. נוסף לפעילות זו לבית ההשקעות קרנות גידור ואג"חים החשופים לקריפטו כאשר בתחום קרנות הגידור לא תהיה מוגבלת הקרן בחשיפה לנכסים הדיגיטליים, בעוד שאת האג"חים עוד לא הנפיקה החברה בעקבות קשיים רגולטורים.
- 1.טל 28/12/2021 17:09הגב לתגובה זואז יהיה מעניין לעקוב

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳