ההפסדים של קוויק גדלים; המודל העסקי עדיין בסימן שאלה
חברת קוויק מדווחת על הכנסות של 85 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה - כ-40 מיליון שקל ברבעון השני, כ-45 מיליון שקל ברבעון הראשון. כלומר, ירידה בין הרבעונים. ההכנסות במחצית מבטאות גידול של כ-61% בהכנסות לעומת המחצית המקבילה ב-2020.
הגידול במחצית הראשונה בהכנסות נובע מגידול במכירות בחנויות זהות ומפתיחת חנויות חדשות. בסך הכל מפעילה כיום החברה 31 נקודות אספקה מבאר שבע ועד קריית שמונה.
החברה צמצמה במחצית את ההפסד הגולמי לסך של כ-161 אלף שקל, לעומת הפסד גולמי בסך כ-4 מיליון שקל בחציון המקביל ב-2020. ברבעון הרביעי של 2020 וברבעון הראשון של 2021 הציגה החברה רווח גולמי, כשברבעון השני חזרה להפסד גולמי, אם כי נמוך.
ההוצאות התפעוליות (הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות, בתוספת הוצאות הפיתוח) הסתכמו במחצית בכ-21.9 מיליון שקל, לעומת כ-15 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020. הגידול נובע בעיקר מקמפיין שיווקי בסך של כ 5 מיליון שקל במהלך יוני 2021 לצד המשך השקעה בפיתוח התשתית הטכנולוגית והתפעולית של החברה.
- מה מלמדות התוצאות של אינסטקארט על קריסת קוויק הישראלית?
- קוויק צפויה לזנק היום – האם הפעם זה אמיתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשורה התחתונה סיימה החברה את המחצית עם הפסד של כ-22.1 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-19.4 מיליון שקל במחצית המקבילה. ההפסד ברבעון השני הסתכם בכ-13.3 מיליון שקל - גידול של כ-40% לעומת רבעון ראשון ולעומת רבעון מקביל אשתקד.
נכון לסוף החציון הראשון של 2021 לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-87.3 מיליון שקל וזה בהמשך לגיוס בהנפקה לציבור של 88 מיליון שקל. במילים אחרות, אלמלא ההנפקה לא היה לחברה מקורות כספיים. מאז ההנפקה אגב, מניית החברה ירדה בכ-70% (בחצי שנה) כאשר מסתבר שמי שהציל את ההנפקה של החברה היו המורים והגננות - קרנות ההשתלמות של המורים והגננות השקיעו בהנפקה לצד קרנות השתלמות של הסתדרות המורים (הרחבה כאן)
אבירם גנות, מנכ"ל קוויק, אמר עם פרסום התוצאות: "החברה עומדת בתוכניות העסקיות שלה וממשיכה לצמוח בהכנסות ובנתחי השוק, תוך הקטנת עלויות התפעול והמכר וייעול הפעילות מחודש לחודש. אנו פועלים כיום במספר גזרות להרחבה מואצת של היקפי הפעילות של החברה, תוך השקעה בחיזוק המותג, במטרה להפוך לחברה גדולה ורווחית בשנים הקרובות. חשוב להבין שלמרות שהיציאה מהקורונה התרחשה ברבעון הראשון, היציאה מהחל״ת החלה רק בסוף החציון ועדיין סימניה ניכרים בשוק. אני מעריך כי יכולנו לסיים חציון הרבה יותר חזק ורווחי אם היינו יכולים להעסיק יותר ידיים עובדות. בתחילת הרבעון השלישי אנחנו רואים כבר שיפור בשוק התעסוקה וכולי תקווה שהעניין ימשיך להתייצב ולהשתפר. אבל גם כיום הביקוש עולה על ההיצע, להערכתי בהיקף של עשרות אחוזים שאנחנו לא מצליחים לספק בשל מחסור בעובדים״.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
- 7.משקיע 25/10/2021 12:31הגב לתגובה זוהרצון של הבורסה להגדיל הכנסות מוביל שחברות בלוף כמו זאת מגיעות לבורסה. זה ממש נראה כמו הונאת פונזי שנועדה לחלץ בעלי מניות קיימים. מדהים איך חברה שהונפקה לפי שווי 300 מיליון שח נסחרת היום על המזומן. אחד הפלופים הגדולים שראיתי בימי חיי
- 6.יוסי 28/08/2021 17:24הגב לתגובה זוהגיע הזמן לשינוי באסטרטגיה ומהר .... כמה עוד תהיו תלויים בקמעונאים וחנויות פח שגורמות לכם להוצאות תפעול גבוהות וחוסר יעילות, ולעולם לא תשפרו תוצאות באופן משמעותי במידה ולא תנהלו את הסחר מול הספקים באופן ישיר משלב הקניה ...ללא מתווך קמעונאי שמרוויח על הגב שלכם
- 5.מור 26/08/2021 10:53הגב לתגובה זועצם היותה כקונספט סופר און ליין, כאשר כל התשתיות הוכוונו לכך מלכתחילה, מספקת תוצאה נהדרת ללקוח של ממשק נוח מכל מכשיר, שירות לקוחות שמגיב מהר ונותן מענה, ואיכות גבוהה ומהירה. חלונות זמן למשלוחים בלי תחרות בכלל (כל שעתיים מ8 בבוקר) ולמנויים הזמנה מהיום למחר ואפילו מהיום להיום. אני לקוח מרוצה כבר מעל שנה ומאמין שזה העתיד.
- 4.פלוני 26/08/2021 10:05הגב לתגובה זוקוויק הם לא
- 3.נמרוד 26/08/2021 08:55הגב לתגובה זועשיתי שנים משלוחים בשופרסל מספר פעמים ברמי לוי. התחלתי עם קוייק לפני מספר חודשים טובים בכל פרמטר! יותר מהירים משלוחים מהיום להיום! יותר זולים! אתר נוח וידידותי מאד! אל תוותרו !! אחלה שירות אחלה חברה !! תצליחו!!
- 2.זאת בדיוק המניה שהייתי קונה עכשיו (ל"ת)ניני 25/08/2021 17:22הגב לתגובה זו
- רועי 26/08/2021 02:15הגב לתגובה זובהצלחה
- 1.מקרה יוצא דופן 25/08/2021 16:04הגב לתגובה זושילוב מוזר ונדיר בין רעיון גרוע לכסף טיפש, לכל הרשתות יש משלוחים וחלקם אף בחינם, מה המודל העיסקי שלכם? ממה אתם תעשו כסף בדיוק?
- שלמה 27/08/2021 14:23הגב לתגובה זואנחנו נלך עם הקטנים והחכמים ואתה תשב ותחכה לשליח
- שמואל 26/08/2021 13:13הגב לתגובה זולמצוא פראייאר אחר שישלם על רכישת החברה
- פז נפט שקנתה את סופר יודה ופרשמרקט אין להם אונליין 26/08/2021 01:39הגב לתגובה זופז נפט שקנתה את סופר יודה ופרשמרקט אין להם אונליין בכלל

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
