אקסיליון בוחנת רישום בנאסד"ק - המנייה מזנקת ב-6%
לאחר שמניית אקסיליון -2.81% זינקה בחצי השנה האחרונה ושוויה החברה הגיע לכ-1.1 מיליארד שקל, החברה בוחנת לרשום את החברה גם בבורסת הנאסד"ק. מדובר בצעד מפתיע שכן החברה עצמה הגיעה לתל אביב רק באוגוסט האחרון. החברה מעידה כי סיכוייה להפוך לדואלית טובים למדי בשלב זה. המניה נסחרת בעליות חדות בבורסה בתל אביב. לא קשה להבין מדוע הנהלת החברה רוצה להירשם בנאסד"ק. ענף התחבורה העתידני זוכה לסקרנות עצומה בשנה האחרונה בוול סטריט. רק בשבוע שעבר הודיעה מיקרוסופט כי תשקיע 2 מיליארד דולר בחברת קרוז (חברה באחזקה של ג'נרל מוטורס). בכך הצטרפה מיקרוסופט, לגוגל ואמזון ושלושתן מושקעות כעת בפרויקטים בשווי של מיליארדי דולר לפיתוח מכונית-ללא-נהג וללא בעלות אישית. אקסיליון רוצה חלק מאותו כסף החם, משום שהיא עוסקת בדיוק בנושא זה. אך כדאי להבין שמדובר בחברת חלום שעדיין הפסדית והיא תיסחר רק על בסיס פוטנציאל המוצר שלה. אז האם החלום הישראלי יהפוך עוד רגע לחלום אמריקני? אקסיליון היא חברה לרמזורים חכמים. רמזור החברה מופעל על ידי בינה מלאכותית היכול להוריד את זמן הנסיעה בכ-40% וגם להעלות את השימוש בתחבורה הציבורית. הרמזור פועל לפי העומס, ומעדכן את עצמו בכל יום בשביל להשתפר בביצועים ליום הבא. בנוסף, הרמזור מתוכנן גם בשביל לתת קדימות למכוניות משטרה, כבאיות, אמבולנסים ורכבי חירום אחרים. הפתרונות של אקסיליון מותקנים כיום בירושלים ובחיפה. חברת אקסיליון נטמעה לתוך השלד הבורסאי של אפיו אפריקה בסוף אוגוסט. השלד הריק, מאז כניסתה להתנפח עד ליותר ממיליארד שקל. זאת בין היתר על רקע גאות המחירים האדירה ממנה נהנה המגזר הטכנולוגי בשנה האחרונה. החברה הודיעה על ביצוע בדיקות ופעולות להכנת התשתית המשפטית להפוך לחברה דואלית כחלק מאסטרטגיית החברה לפיתוח פעילותה הבינלאומית. להערכת החברה, רישום המניות בנאסד"ק, שהינה בורסה מובילה וזאת במקביל למסחר בבורסה בישראל, עשויה לאפשר לחברה להרחיב את איתנותה הפיננסית ולפתוח בפניה אפשרויות בכל הנוגע למיזוגים ורכישות עם חברות הפועלות בתחום פעילותה של החברה וקידום האסטרטגיה של החברה. יובהר כי לצורך רישום מניותיה של החברה בבורסת הנאסד"ק נדרשת החברה לעמוד בתנאי הרישום בנאסד"ק. להערכת החברה, בהתבסס על שווי השוק שלה והונה העצמי נכון למועד דיווח זה, החברה צפויה לעמוד בתנאי הרישום בנאסד"ק. מנכ"ל החברה הוא אורן דרור - בכיר במיקרוסופט ובוועדה המייעצת של החברה ניתן למצוא בכירים רבים בעולם התחבורה - בין היתר ג'ון פורקרי, לשעבר סגן הממונה על מחלקת התחבורה בכל ארצות הברית, מרק ג'וזף המנכ"ל לשעבר של חברת Transdev חברת ענק שמפעילה אוטובוסים ובשנת 2018 הכנסותיה הסתכמו לסך של 6.6 מיליארד דולר ועוד.
- 2.סוחר 24/01/2021 12:48הגב לתגובה זופשוט בועה והרצה תיזהרו משטויות כאלה
- 1.דני ד 24/01/2021 12:38הגב לתגובה זושווי מנופח לחברה הפסדית. שרלטנות לשמה
- עמי 24/01/2021 14:31הגב לתגובה זוכולל פתיחת פוזציות שורט מטורפות והיום תראו איפה המניה ואיפה השורטיסטים

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
אקירב על ההשקעה בכלל, על עסקת מקס - "עסקת מקס היא עסקה מצוינת. בזמנו חשבתי אחרת", על אלרוב נדל"ן, על מלונאות ועל היתר השליטה בכלל - "מי שבעסקים לא מוותר"
שנתיים אחרי שהתנגד נמרצות לרכישת מקס על ידי כלל ביטוח, אלפרד אקירוב, המחזיק ב-14.34% ממניות כלל באמצעות חברת אלרוב נדל"ן שבשליטתו, מודה שזו הייתה עסקה מצוינת לכלל. זאת למרות שבזמנו יצא נגדה בכל הכוח וניהל מאבק מול המנכ"ל שהוביל את העסקה, יורם נווה. אקירוב אף איים לתבוע את הדירקטורים של כלל שתמכו בעסקה.
דוחות אלרוב נדל"ן שפורסמו השבוע הראו כי האחזקות בכלל וכן האחזקות בבנק לאומי (4.7%) הניבו לאלרוב רווח של 1.05 מיליארד שקל בתיק ניירות הערך שלה. החברה סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של 2025 ברווח נקי של 925 מיליון שקל, פי 30.8 בהשוואה לרווח נקי של 30 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2024.
אפשר לומר שאתה מצטער שהתנגדת בזמנו לעסקת מקס?
"אין לי מה להצטער. נכון להיום, זו עסקה מצוינת. כל דבר בעיתו. אז חשבתי אחרת, היום אני חושב אחרת."
התייחסת לכך שכלל היא חברת הביטוח היחידה שיש לה חברת אשראי, מה שמעניק לה יתרון על פני האחרות.
- אלרוב מסכמת רבעון טוב, אבל עד כמה הוא בר־קיימא?
- אקירוב חושב שכלל מעניינת למרות שזינקה יותר מפי שניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אלא אם גם הן יקנו, אבל אין מה לקנות יותר כי הכול מכור. אני חושב שזו עסקה מצוינת ולכלל יש יתרון שיש לה חברת כרטיסי אשראי."
